Caddy Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Har nå blitt den lykkelige (?) eier av et slikt hovedkort, en AMD 64 3200+, 1024 MB Corsair DDR3200XMS ram... Kom hjem å satte dette sammen, kobla til strøm... En lyd kommer fra hovedkortet... *prøve på knappen* Ikke no oppstart, bare en lyd som blir mer og mer tydelig. Høyere tone tror jeg.. *prøve påknappen en gang til* ennå ikke no liv.. Så demonterte jeg alt, bit for bit, prøvde å starte etter hver komponent jeg hadde tatt ut. Neiida.. Ingenting.. Bare samme høye tonen som kommer fra et sted på HK.. (tok også ut kjølevifte og CPU, (normalt at cpu`en henger på kjølevifta når man tar den ut, selv om den er skikkelig festa i HK ? )) Noen som vet hvorfor HK lager denne rare lyden og ikke gir liv fra seg? Jeg vet at RAM`en funker.. Satt den inn i det gamle systemet mitt som jeg sitter på nå, og her er jeg lissom.... Edit: Konklusjon: Lyden er der heile tia, uansett hva jeg kobler fra... Utenom den største strømkontakten da.. Da forsvinner den... Edit 2: Post nr 666! Endret 8. oktober 2004 av Caddy Lenke til kommentar
Shar|{ Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 hmm.. Vil nesten si hovudkortet er def. virker nesten slik, evt CPUn da. kan nesten ikke være noe annet.. ? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Jo det var faktisk noe annet... Det var ei skrue som kom i kontakt med baksiden av hovedkortet.... Skrudde denne ut, og pc`en funker fint nå... )) Litt ustabil på nett thought... Og.. RAM`en kjører på 200mhz, og ikke 400, som den skal gjøre... Hjelp? Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) 200mhz ddr *2=400mhz. Ram på min maskin kjørte automatisk på 333mhz på auto innstillinger, måtte tvinge dennne opp i Bios. Endret 9. oktober 2004 av Drizt Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Humm.. Så det med at pc3200 brikker har 400mhz hastighet, er bare bull altså ? Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Neida, de skal kjøre på 400mhz. Virker bare som om socket 754 plattformen er veldig nøye med hvordan ram du mater den. har du twwinmos eller noname ram kan du få kompitalbilitetsproblemer. Ser at du har Corsair. Da skal alt gå helt fint.. Endret 9. oktober 2004 av Drizt Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Hm.. Ennå et problem... Det integrerte Gbit nettverkskortet... Eller firewallen... Får modem/isdn speed når jeg har startet maskinen, men etter noen minutter -> halvtime, får jeg den hastigheten på linja som jeg har... (2mbit) Forslag til hva som kan være galt? Takker for svar fra deg btw, Drizt.. Lenke til kommentar
nattaz Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hm.. Ennå et problem... Det integrerte Gbit nettverkskortet... Eller firewallen... Får modem/isdn speed når jeg har startet maskinen, men etter noen minutter -> halvtime, får jeg den hastigheten på linja som jeg har... (2mbit) Forslag til hva som kan være galt? Takker for svar fra deg btw, Drizt.. Har du prøv å instalere driveren på nytt? Lenke til kommentar
pc`baby Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hm.. Ennå et problem... Det integrerte Gbit nettverkskortet... Eller firewallen... Får modem/isdn speed når jeg har startet maskinen, men etter noen minutter -> halvtime, får jeg den hastigheten på linja som jeg har... (2mbit) Forslag til hva som kan være galt? Takker for svar fra deg btw, Drizt.. Har du prøv å instalere driveren på nytt? sliter med nett jeg også med mitt 8KDA3+ litt bedre med nyere drivere men ikke bra nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå