N* Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) En kamerat har mistet passordet til windows xp. Jeg har nå hardisken på min pc og skal prøve å få det til. Jeg prøver å finne passordet med noe cracke greier som prøver alle mulige passord mellom 1 og 14 bokstaver, men det ser ut til å ta VELDIG lang tid går det an å gjøre det på en bedre måte uten å formatere? vær så snill å hjelp meg! takk på forhånd edit: det er mulig "adminsitrator" og den vanlige brukerkontoen er slettet. når jeg går på G:/documents and settings/administrator får jeg opp "*snip* er ikke tilgjengelig. ingen tilgang." det samme skjer når jeg går på den vanlige brukerkontoen hans. edit2: den skjulte mappen i "documents and settings" som heter "defeault user" hva er det? Endret 8. oktober 2004 av N* Lenke til kommentar
N* Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) tror kansje jeg fikk en idè.. hvis jeg finner kontrollpanelet til harddisken til kameraten min, kan jeg ikke endre brukerkontoene hans da? men hvordan finner jeg det? Endret 8. oktober 2004 av N* Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det finnes vel noe linux-greier som ikke brute-forcer, men finner passordet i system-filen. Søk etter "bootable recovery disk" eller noe sånt, så finner du sikkert noe. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 "Ikke tilgang" er pga at han har ntfs filsystem. Skaff tilgang ved å høyreklikke på mappen, gå inn på tab'en sikkerhet, og sette det derifra. Du må være admin for å gjøre dette. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Sett harddisken tilbake i PC-en til kameraten din du, og bruk dette linux-baserte verktøyet for å nullstille passordet: Offline NT Password & Registry Editor Det er meeeget enkelt å bruke: Legg det inn på en floppy, start opp med floppy, velg harddisk, velg windows-mappe, og velg hvilken brukerkonto som skal resettes. På alle valg der du skal skrive inn f.eks. hvilken harddisk det dreier seg om, har programmet allerede funnet et forslag til deg. Ofte er dette riktig, og du trenger ikke endre på det. Ellers er det en veldig god innføring underveis, det er ikke mulig å gjøre feil. Merk at det KAN oppstå problemer med NTFS filsystem, så ta en backup av windows-folderen før du prøver. Er det noe du lurer på er det bare å stille spørsmål her i forumet utover kvelden. Lykke til! Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Funker helt sikkert ikke på S-ATA (som en advarsel hvis dere har det) Lenke til kommentar
N* Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Offline NT Password & Registry Editor det går ikke. tror brukerkontoene hans er borte. tror det blir til at vi formaterer men, den trengte en formatering uansett Endret 9. oktober 2004 av N* Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Bruker han NTFS får du ikke tilgang til filsystemet uten passord. Passord står IKKE lagret på harddisken noe sted, det er kun en kryptert nøkkel der (som forteller om et passord er riktig eller feil, ikke noe annet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå