Gå til innhold

ati radeon VS. geforce 6800 GT golden

Anbefalte innlegg

har hørt mange meninger nå og begyner jeg seriøst og lure. :hmm:

noen sier at ATI radeon x800 er ekstremt dårlig og ustabilt og krasher hele tida.

folk sier og at geforce 6800 GT golden samplet er MYE bedre.

er dettte tillfelle ?? :hmm: slenger et par linker så dere kan se. :thumbup:

har også hørt at 6800 GT er vanskelig og få til og passe vil det passe på dette hovedkortet ?? og er hovedkortet no tess ??

MSI

Golden sample

X800 pro vivo

sikkert skrivefeil :) skyt meg om du vil :)

Endret av digitalglenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
holder en knapp på GF kortet..

Det vil passe perfekt på hovedkortet ditt ja..

X800 er ikke ekstremt dårlig på noen områder.. det ene er bedre på ett område og det andre på andre områder..

Du blir fornøyd uansett om du velger ATi kortet eller nVidia kortet

altså, ikke bare skriv x800.. Det er veldig stort sprang fra x800 SE til x800 XT ! :p BTw : jeg har SE..

Lenke til kommentar

Tviler på at kortserien x800 generelt er mer ustabil en nvidia sin serie. Noen parti blir ofte ikke helt som de skal, slik som 6800 kortene med buggete bios.

Et standard x800 pro er dårligere en standard 6800GT, men flasher du x800 vivo kortet til 16 pipelines er kortene like bra, og tåler kortet XT hastighet, blir det like bra/bedre en 6800 ultra.

Du mister selvfølgelig garantien ved å flashe biosen på kortet.

Edit: Er du opptatt av å ha en still PC, ville jeg ikke valgt det 6800 kortet du linker til ;) Det bråker litt mer en x800 kjøleren fordi 6800 kortene blir litt varmere.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Edit: Er du opptatt av å ha en still PC, ville jeg ikke valgt det 6800 kortet du linker til ;) Det bråker litt mer en x800 kjøleren fordi 6800 kortene blir litt varmere.

og dette vet du jo selvfølgelig med sikkerthet ja?

Du vet det at vifte langt i fra spinner for full guffe i 2d? og at finnes forskjellige kjøleløsninger forskjellige i fra produsent til produsent?

Lenke til kommentar

Edit: Er du opptatt av å ha en still PC, ville jeg ikke valgt det 6800 kortet du linker til  ;)  Det bråker litt mer en x800 kjøleren fordi 6800 kortene blir litt varmere.

og dette vet du jo selvfølgelig med sikkerthet ja?

Du vet det at vifte langt i fra spinner for full guffe i 2d? og at finnes forskjellige kjøleløsninger forskjellige i fra produsent til produsent?

Jeg sa at kortet han linker til bråker en del, ikke 6800 kort generelt.

Og selvfølgelig er ikke kortet like varmt når man ikke bruker 3D, dette er helt normalt. Kjøleren kjøler veldig bra, faktisk omtrent like bra som nv5 silencer, men den bråker mer.

Lenke til kommentar

Dette er en diskusjon som aldri har noen ende. Med det blotte øyet vil du ikke se noen forskjell. F.eks. kommer det beste til Nvidia sannsynligvis til å yte like bra som det beste til ATI. Poenget: Velg hva du har mest tro på. Jeg er Nvidia tilhenger så jeg ville valgt 6800GT, men x800 er jo så å si like bra

Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at du kommer til og merke forskjell på kortene uansett hva du gjør, bortsett fra om du skal drive med Benchmarks da. Da scorer de vel forskjellige på noen områder. Så det eneste du trenger og bekymre deg over er at du finner det beste kortet i forhold til pris i seriene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det er jo slik at nvidia alltid har vert bedre an ati på opengl, selv om ati har lansert en ny catalyst driver. Jeg har et ati nå, riktignok et 9600pro UE, og er fornøyd med dette.

jeg vet jo at det gir en liten glede i å ha det beste skjermkortet, men det er for guds skyld ikke så fryktelig mange fps som skiller. det er vel bare 5-6 som skiller hit og dit. Dessuten så kan du kjøpe den billigste av de to for så å overklokke det slik at det yter litt ekstra (for hjelp se http://overklokking.no, masse tips der). så ender du jo opp med å spare litt, med mindre du vil tyne det helt da, da trenger du jo bedre kjøling.

Lenke til kommentar

6800 LE er ett utmerket valg.

Selv kjører jeg mitt på standard hastighet og 16 pipelines og 6 vertex shader ett eller annnet.. og da er yter det det samme som gt kortene gjør... sånn omentrent.

Så ett LE kort til under 2000 kr, så har du store sjanser for å få ett kort som iallefall ville ha kostet 1000 lappen mer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...