A_N_K Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 _Julenissen_ har et poeng :_) Ganske forutsigbart hvordan slike tråder utvikler seg. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 System of a Down er ikke akkurat black metal da...heller alternativ rock/metal.... akkurat som mange av bandene på vedkommedes liste Men nå mente jeg jo sikkert ikke deg? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) (uansett så synes eg at slike diskusjoner strengt tatt kan bli tat i backstage) Endret 9. oktober 2004 av TLZ Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Det er mangle slike tråder her på forumet, og alltid er det mange som lister opp alle banda de liker. Det er så unødvendig. Blarg, ja. Man må sile ut hvem som er fanboys, og hvem som virkelig prøver å anbefale noe ut fra det andre menneskets musikksmak. Og noen bør bli flinkere til å si hva slags sjanger musikken er. Det er jo ikke særlig lett å vite hvis man aldri har hørt om bandene... Endret 9. oktober 2004 av nr.4 Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Og noen bør bli flinkere til å si hva slags sjanger musikken er. Det er jo ikke særlig lett å vite hvis man aldri har hørt om bandene... Men det er som regel noen som har hørt om dem. Og nevne bandene gjør det som regel enklere. fks. Metal kan være så mye rart vettu Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Jojo. Men se på Frenchie sin liste på side 1 f.eks. Han burde opplyst om sjanger. Men nok OT. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Så Queen ble bare glemt i farten altså Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 The aller værste og El-Regn (sistnevnte er kanskje ikke så ufattelig bra at det gjør noe) må nesten nevnes, selv om det muligens kommer litt utenfor det du vanligvis hører på. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Sier bare at slike grupper og lignende gjør at jeg blør fra ørene. Du hører jo på lignedne. Har store problemer med å skjønne hvordn du kan sette soad, slipknot ilag med punkband som blink182.... Tool, Korn, Pink Floyd, Faith No More... Definetive inspirasjons kilder til system of a down. gruppa er blatn annet døds fans av Mike Patton. (noe sier meg at du KUN har hørt albumet Toxicity av soad. det første albumet ders har helt anne "sound") Eg tror du har fordommer mot gruppa Jeg sier at de ikke er like de jeg nevnte TLZ Jeg sier de banda hører jeg ikke på, spesifiserte kun det. Fordommer? nei. som sagt er åpent for alt, er en grunn for jeg nevner at jeg ikke hører på de banda. Stay on topic. Denne tråden er viktig for meg. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 ser at du liker litt fra 70 tallet.. da vil eg på det varmeste anbefale deg å sjekke ut Deep Purple og Led Zeppelin Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Death metal : CRYTOPSY Cannibal Corpse Gorefest Blood red throne nyere Behemoth Suffocation Decapitated Belphegor Anaal Nathrakh Vital Remains Morbid Angel Vader Anal Cunt Aborted Cephalic Carnage Ancient Necropsy Black metal : 1349 Taake Darkthrone Mayhem orcustus Satyricon Carpathian Forest Immortal Gorgoroth Marduk Rock : Black Sabbath Kiss AC/DC Neil Young Bob dylan Thin Lizzy Deep Purple Nazareth David Bowie Thrash metal : Metallica (Kill em all & Ride the lightning) Slayer Pantera Megadeath Noe teknisk death metal : Mysticum Red Harvest Terra::POLARIS Endret 11. oktober 2004 av lanez-nor Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Killswitch engage må du bare ha Lenke til kommentar
Jan Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Sjanger FrenChie? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Killswitch engage må du bare ha er ikke det deathmetal, eller tar eg feil? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 tigerdip: Ser du liker relativt (understatement) utradisjonelle gitarister (K.K.NULL og Keiji Hano/Fushitsusha), hva synes du om Derek Bailey? Har ikke hørt så mye av ham sant å si, utover samarbeid med The Ruins (japansk tromme/bass-duo) og David Sylvian, men man hører at mannen kan spille :_) Har dessverre ikke hørt så mye på ham. Vet han er en høyt aktet musiker (og navnet dukker ofte opp i forbindelse med musikken jeg liker), men har ikke prioritert ham på "sjekk ut"-lista ennå Lenke til kommentar
andesam Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Andesam, mener du children og bodom passer inn i min samling? annbefaler deg hvertfall å hvertfall høre på noe av det. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Killswitch engage må du bare ha er ikke det deathmetal, eller tar eg feil? Metalcore Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hva med Deep Purple og Uriah Heep? Lenke til kommentar
lindasl Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 godt poeng julenissen. Du sikkert like nye plata til Libertines. ellers kansje Alice in chains? kansje keane? -wrens, kansje litt for pløst for deg (?) -the walkmen, kansje litt for trashig.. (?) -the shins?? -morrisey.. elektronica: xploding plastix, elektrofant, cloroform bl. metal: ulver, red harvest, within temptation Ellers ukjent: pekka volt (ute med rykende fersk debutplate), og Tuco's lounge, som forresten spiller på rock bottom på fredag, noe som absolutt er verdt å få med seg hvis du bor i oslo omegn (de sier de spiller ørken-rock...) Lenke til kommentar
Jan Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Nei Death Metal and so on er ikke noe for meg. 70 Talls rockeband med en egen tvist har jeg sansen for. Vennligst ikke rams opp Rolling stones osv. Få noe "dypere". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå