nr.4 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Dream Theater! Album du bør sjekke ut: Awake (1994) Scenes from a memory (1999) Six degrees of inner turbulence (2002) Train of thought (2003) Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 SÅ enig, så enig I tillegg bør du sjekke ut Symphony X og Ring Of Fire I kategorien Rock bør du teste Kings' X. Jeg ser du liker litt oldies også, og da har jeg følgende tips: The Small Faces og The Kinks. Håper ørene dine får noen nye opplevelser Lenke til kommentar
Cerb Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Oldies : The Clash Tears For Fears The Eagles Rock? Joe Satriani!!! Joe satriani Må jo være en av verdens beste gitarister. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) tigerdip: Ser du liker relativt (understatement) utradisjonelle gitarister (K.K.NULL og Keiji Hano/Fushitsusha), hva synes du om Derek Bailey? Har ikke hørt så mye av ham sant å si, utover samarbeid med The Ruins (japansk tromme/bass-duo) og David Sylvian, men man hører at mannen kan spille :_) Jan-Erik: Du tar ikke mitt ord alene håper jeg Endret 8. oktober 2004 av A_N_K Lenke til kommentar
christaaah Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 disturbed, in flames, k0rn, sonata arctica, slipknot og soad Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Rancid Dia Psalma Charta 77 Sex Pistols Lenke til kommentar
Purify Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 hehe, har nok "hørt" de alle.Har faktisk sett flere av de live. Men de sto ikke på lista di. Sjekk grundig ut Fu Manchu og Bobby Conn. Evig fett. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Joe Satriani!!! Joe satriani Må jo være en av verdens beste gitarister. Meget riktig Han og Steve Vai er noe du virkelig bør sjekke ut. De er vel de to beste gitaristene i verden for øyeblikket tror jeg. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 De er vel de to beste gitaristene i verden for øyeblikket tror jeg. Men det er jo ikke dermed sagt at de lager verdens beste musikk. Men la oss ikke starte den diskusjonen kanskje. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hm... du har ikke nevnt Motorpsycho. Sunny Day Real Estate - How it feels to be something on (alternative) Mercyful Fate - Melissa (metal) Lenke til kommentar
Jan Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Slipknot, Soad, blink 182, green day og lignende er bare å droppe. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Slipknot, Soad, blink 182, green day og lignende er bare å droppe. Slipknot og System of a Down er jo kvalitets metal. Det at noen er populære betyr ikke nødvendigvis at de er dårlige dessyteb så ligner ikke blink 182 på hverken slipknot eller soad. (green day har eg ikke hørt, men hvis eg ikke tar feil så er det også punk(erg ligner ikke på soad/slipknot) Endret 9. oktober 2004 av TLZ Lenke til kommentar
audunr Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Sjekk ut kanadiske Billy Talent. Litt System of a down, litt Mew, meget bra saker! MVH Audun Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 dream theater, children of bodom Lenke til kommentar
Jan Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Slipknot, Soad, blink 182, green day og lignende er bare å droppe. Slipknot og System of a Down er jo kvalitets metal. Det at noen er populære betyr ikke nødvendigvis at de er dårlige dessyteb så ligner ikke blink 182 på hverken slipknot eller soad. (green day har eg ikke hørt, men hvis eg ikke tar feil så er det også punk(erg ligner ikke på soad/slipknot) Sier bare at slike grupper og lignende gjør at jeg blør fra ørene. Andesam, mener du children og bodom passer inn i min samling? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Sier bare at slike grupper og lignende gjør at jeg blør fra ørene. Du hører jo på lignedne. Har store problemer med å skjønne hvordn du kan sette soad, slipknot ilag med punkband som blink182.... Tool, Korn, Pink Floyd, Faith No More... Definetive inspirasjons kilder til system of a down. gruppa er blatn annet døds fans av Mike Patton. (noe sier meg at du KUN har hørt albumet Toxicity av soad. det første albumet ders har helt anne "sound") Eg tror du har fordommer mot gruppa Endret 9. oktober 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Huff. Klarer bare ikke å dy meg. Det er mangle slike tråder her på forumet, og alltid er det mange som lister opp alle banda de liker. Det er så unødvendig. Det er en grunn til at trådstarter har listet opp noen av bandene han liker, han vil gjerne ha musikk som ligner på det han allerede hører på. Her sier jo trådstarter ganske klart i fra tom. Tror dere virkelig ut i fra disse bandene her at trådstarter vil ha masse black metal band osv? Ja, det kan jo hende han kanskje kunne prøvd noe nytt, men man trenger ikke liste opp 50 band i den sjangeren likevel. Takk Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 System of a Down er ikke akkurat black metal da... heller alternativ rock/metal.... akkurat som mange av bandene på vedkommedes liste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå