Gå til innhold

Mine ører er utbrente


Jan

Anbefalte innlegg

Likte du flaming lips liker du kansje:

Death Cab For Cutie-Transatlanticism

Sitter i skrivende stund å hører på denne. Utrolig fin plate, spesielt nå når mørketiden nærmer seg med stormskritt. Anbefales på det sterkeste!

 

Kan komme med en anbefaling jeg også, istedenfor å ramse opp en haug brukbare band... Hørt om Eels? Hvis ikke, er det på tide. Veldig spennende, og ikke minst utrolig bra musikk som jeg problemer med å kategorisere. Eels har gitt ut 5 glimrende studioalbum, du kan lese om to av disse her: http://www.panorama.no/artist.php?artist=431

 

:thumbup:

eels er bra, hadde helt glemt de (på tide å sortere cd-samlingen forstår jeg), sangen om hu som ligger på baderoms gulvet er rørende ;)

Skjekk: Electro-Shock Blues cd'en- veldig bra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Disse bandene er vært å sjekke ut:

 

Ac/Dc

Arch Enemy

Cannibal Corpse

Children Of Bodom

Cradle Of Filth

Dark Tranquility

Devil Driver

Dimmu Borgir

Dream Evil

Dream Theater

Dry Kill Logic

Guns N' Roses

Hammerfall

Ill Nino

In Flames

Iron Maiden

Judas Priest

Lost Prophets

Megadeth

Metallica

Motorhead

Mudvayne

Murderdolls

My Ruin

Opeth

Rammstein

Saliva

Sepultura

Sex Pistols

Slayer

Slipknot

Sonata Arctica

Static - X

Susperia

System Of A down

windir... :thumbup:

 

det er hvertfall dem jeg hører på.. gidder ikke å skrive opp fler.. hehe :p

Lenke til kommentar

halloen! jeg kjøpte skambankt for noen dager siden og den er absolutt å anbefale. god hardrock, litt punk og rock n roll og en snerrende vokalist som synger på rogalandsdialekt på toppen av det hele.

 

Skambankt

 

ellers var det mye bra death metal som ble anbefalt.

 

 

*edit* Offtopic.... FrenChie: trodde ikke arendalsbandet V:28 tidligere Void var så kjent. Jobber sammen med karen som står for "mindexpanding" i det bandet. hehe

Endret av Fenriz
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg orka å lese igjennom hele denne tråden, MEN, liker du Sigur Ros anbefales det å sjekke ut 'Mogwai' og 'Slowdive' med albumet Souvlaki.

 

Mogwai har bla lagd en split LP elns sammen med Sigur Ros.

Slowdive har mye av den samme mystiske feelingen som islendingene, men kanskje mer i retning tålete vokaler o.l.

 

Ellers er tipset mitt å ta en tur innom Allmusic.com og oppdage nye band. Jeg har funnet mye bra der opp igjennom årene.

Lenke til kommentar
hva med å lese gjennom første posten en gang til?

? Jeg sa at de bandene burde han sjekke ut.. noe galt i det.. han spurte jo om det, om det var fler band hadde gått glipp av.. jeg skrev noen!

Metal skyr jeg som pesten ja.

Innlegget mitt forsvant under krasjet igår gitt.

 

Hvis du misliker metal, bør du høre på eldre Anathema og Katatonia album _før_ du kjøper de. De var to av de tre store innen doom metal i sin tid. Anathema album du kan like er nok Alternative 4, A Natural Disaster og A Fine Day to Exit. Katatonia skal jeg innrømme at jeg ikke har særlig peiling på, har kun Viva Emptiness og Brave Yester Days (et slags samlealbum) liggende. Litt mer info om Anathema og Katatonia kan du finne henholdsvis her og her (doom-metal.com).

 

Utover det, så er det vel en viss mulighet for at du liker Opeth - Damnation, kan ikke huske om noen andre anbefalte denne ettersom jeg leste igjennom tråden igår, det er iallefall et svært godt melankolsk rock-type album. Resten av bandets diskografi ligger mer på døds metall siden, så det er vel kanskje utelukket :)

Lenke til kommentar

Metal skyr jeg ikke akkurat som pesten. Anathema og Tool f.eks er jo grupper jeg har sansen for. Tool er høøøyt oppe på listen.

 

Katatonia skal jeg sjekke ut.

 

Men grunnen til jeg skrev "metal skyr jeg som pesten" var fordi bandene som ble ramset opp er fæl type. Bare se innlegget ovenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...