Jan Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Jeg har hørt meg gjennom alt musikkmateriale jeg har liggende i hus. Det er endel, men sørgelig nok så er ikke en eneste plate noe spesielt spennende lengre. Var en noe rotete tråd om dette før, velger å starte ny pga orden og skikkelige svar. Jeg hører på følgende Hard Rock/metal Tool A perfect Circle Deftones Korn (utrolig lite i grunn) Deep Purple The Mars Volta Rock Pink Floyd (Soloartister og) The Doors The Beatles (Solos too) Nick Cave & Bad Seeds Neil Young Jimi Hendrix Led Zeppelin The Smashing pumpkins Madrugada Muse Bob Dylan Seigmen Franz Ferdinand (Lite i grunn) Turboneger Alternativt Sigur Ros Mr Bungle Tomahawk Faith no more (Slenger i grunn alt Mike Patton i denne sjangeren) Radiohead Kaada Flaming Lips Elektro Ralph Myerz & Jack Herren Band Ugress Røyksopp RJD2 Er flere, håper dere har skjønt selve stilen min. Så bare sleng inn noen flotte band som jeg muligens har gått glipp av eller nedprioritert. Endret 25. desember 2004 av Jan-Erik Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hørt noe på Dandy Warhols? Anbefales Lenke til kommentar
Jan Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Hørt noe på Dandy Warhols? Anbefales Ojsann. Glemte jo Andy banda. Velvet Underground osv. Dandy får jeg gå inn i, hørt noe. Ikke heilt mi greie. Sang å anbefale? Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hva med Black Sabath? Hehe, kanskje du ikke liker akkurat det med det er jo litt kult noen ganger Lenke til kommentar
Purify Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Bobby Conn (& The Glass Gypses) Godsmack Led Zeppelin Metallica In Flames Eric Clapton AFI U2 Tori Amos Staind Sonata Arctica Slipknot Slayer Sepultura The Rolling Stones Placebo Opeth Meshuggah The Libertines King Crimson Keane Johnny Cash Hot Tuna The Hives Guns N' Roses Gluecifer Fu Manchu Extol At The Drive-In Bordedoms AC/DC Beklager hvis jeg har nevnt noe av det du nevnte. Håper du drar nytte av noe, da. Spesielt liker jeg... ehh, alle. Absolutt alle er verdt å sjekke ut. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Dandy får jeg gå inn i, hørt noe. Ikke heilt mi greie. Sang å anbefale? Tja.. Liker egentlig hele Welcome to the monkey house albumet ganske bra. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Bobby Conn (& The Glass Gypses)Godsmack Led Zeppelin Metallica In Flames Eric Clapton AFI U2 Tori Amos Staind Sonata Arctica Slipknot Slayer Sepultura The Rolling Stones Placebo Opeth Meshuggah The Libertines King Crimson Keane Johnny Cash Hot Tuna The Hives Guns N' Roses Gluecifer Fu Manchu Extol At The Drive-In Bordedoms AC/DC Beklager hvis jeg har nevnt noe av det du nevnte. Håper du drar nytte av noe, da. Spesielt liker jeg... ehh, alle. Absolutt alle er verdt å sjekke ut. hehe, har nok "hørt" de alle. Har faktisk sett flere av de live. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg ville sjekket ut The Arcade Fires debutplate, Funeral, snarest. Kun knallspor på hele plata, seriøst. Med tanke på preferansene dine vil jeg gjette at The Flaming Lips ville falle i smak; spesielt fra Clouds Taste Metallic (mesterverk) og utover. Hvis du liker improviserende garasjerock er Television et band som har inspirert mange av dagens band som Interpol, The Strokes. Et band som etter min mening tok opp arven etter Velvet Underground, med nihilistisk psykedelisk rock er Spacemen 3. Frontmannen gikk videre til å danne Spiritualized, men personlig synes jeg Spacemen 3 var bedre. Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Prog er jo alltid spennande, der finn du alltid noko nytt. Kva med 70-tals Genesis, Jethro Tull eller King Crimson (meir heavy)? In the Court of the Crimson King (1969) og Red (1974) er jo fantastiske. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Liker du Elektro? Sjangre som EBM, Darkwave, osv. kan være vært å lukte på. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Anathema 16 Horsepower Jethro Tull (1971-1980) Roger waters Grant Lee Buffalo Live Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Rock: Delgados (spesielt Hate) Acid Mothers Temple Noxagt Spacemen 3 og Spiritualized (som nevnt tidligere) Angels of Light Fushitsusha High Rise K.K.Null/Zeni Geva Gang Of Four Au Pairs 12 Rounds Royal Trux Wire Melt Banana Shinki Chen The Sound Div: Penguin Cafe Orchestra Lasse Marhaug/Jazzkammer Gary Numan Sugarcubes Kaada Lenke til kommentar
Jan Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Her kom masse spennende! Fyr løs. A_N_K platebutikken imorgen! Tigerdip: Mye av musikken som minner om Noxagt? Så de live, var ikke akkurat min stil. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Er det så mye som kan minne om Noxagt ? Neida, alt jeg listet opp er rock, men ut over det så er det ikke så mye sammenheng. Litt fra alle kanter og noe av det kan være en liten musikalsk utfordring, men ingen Noxagt-kloner. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 ..Nå maser jeg litt....men hvis du ikke har hørt Anathema bør du sjekke ut "A fine day to exit" elle "Judgement". De legger ikke skjul på at Pink Floyd er en enorm inspirasjons kilde. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Prøv: Broder Daniel - forever Datsun - Don't even dare to care og div Kåre and the caveman\Euroboys Lenke til kommentar
Jan Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 ..Nå maser jeg litt....men hvis du ikke har hørt Anathema bør du sjekke ut "A fine day to exit" elle "Judgement". De legger ikke skjul på at Pink Floyd er en enorm inspirasjons kilde. håhå, fryd! Mas i vei du Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Blood red throne Zyklon Red harvest Six feet under Keep of kallesin terra:POLARIS Cryptosy Crematory Bathory Emperor Darkthtone Immortal V.28 Kampfar Grimfist Pantera Lumsk Finntroll Behemoth Black Sabbath Black Debbath Mayhem De jeg kom på i farta Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det var sant, må se å komme meg en tur på platekompaniet selv :] Ikke alltid de har det jeg ser etter dessverre. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Samme her, finner jo aldri Tool - Salival utenom inet. Guf, dansk platebutikk. Not bad! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå