DH Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 cup hk og minne skal passe sammen, kjøpte det med guide fra komplett.. amd 64 2,2 MSI hlk og husker ikke navnet på minnet men det skal passe Lenke til kommentar
mageslay Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 hvis du gir meg modellnr på minne og hovedkort så kan jeg gå og sjekke litt rundt det. Lenke til kommentar
mageslay Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 altså på minne så finnes det betegnelser som ddrminne og feks pc3200 3700 osv. Lenke til kommentar
DH Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 HK : msi k8n neo Lenke til kommentar
DH Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 har alle tatt kvelden eller??? need more helpe Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Han har dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300868&cks=PRL og TwinMOS PC3200 rambrikke. Prøvde å finne en FAQ om det hovedkortet på MSI sin hjemmeside, men uten hell tenkte kanskje det hadde stått en beskrivelse av hva de forskjellige pipelydene betyr der. Kanskje det er noen her inne som kan det i hodet? Lenke til kommentar
mageslay Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 ok skal forsøke å finne ut av det Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 har alle tatt kvelden eller??? need more helpe har du prøvd minnet i alle minneslotene? har du prøvd å resette cmos? har du sjekket at cpu-viften går? har du tatt cpu'en av og på igjen? Lenke til kommentar
DH Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 jeg har gjort alt uten om og ta cupen av og på? Lenke til kommentar
slettet Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Det står i brukermanualen kva pipekoden betyr. Og, ja. Det pip utan at skjermkort er plugga i. Eineste du treng for å få "pipekoder" er CPU (som trengs for å starte maskina). edit: Har du brukt/følgt maualen når du har skrudd maskina sammen? Sjekk at du har kobla cpu-kjøleren i riktig uttak (så BIOS trur du har fungerende kjøling), minnet står i riktig slot, at "clear cmos" ikkje er aktiv, at skjermkortet har fått påkobla straum (omdet treng det), osv.... Endret 8. oktober 2004 av nmedaas Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 jeg har gjort alt uten om og ta cupen av og på? da er vel det det neste å prøve! Lenke til kommentar
DH Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Nå tokk jeg cupen av men hvordan faen jeg får dne på igjen å som den er limt fast i viste tingen?? Lenke til kommentar
slettet Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Ehm.. La meg prøve: "Nå tok jeg CPUen av, men hvordan faen jeg får den på igjen nå som den er limt fast i vifte-tingen??" Lim?? Lenke til kommentar
DH Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 kjølepastan altså Lenke til kommentar
mageslay Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 ja det kan du si, men du trenger ikke fjerne vifte vel, bare ta ut cpu på samme måte som når du satt den inn. Lenke til kommentar
slettet Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Lirk forsiktig. Prøv å vri den forsiktig frå side til side. Men pass på så du ikkje bøyer beina på CPUen, om du har tatt den ut av sokkelen... Eg anbefaler deg å ha den i hovudkortet når du fjerner kjøleren.. edit: Og la være å knus kjernen på prosessoren.. Endret 8. oktober 2004 av nmedaas Lenke til kommentar
mageslay Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 men du fikk med en ekstra kort eller noe som ble kalt d-bracket. denne kan du vel bruke for å få post koder i farger slik 4 røde eller grønne lys bak på den. og bruke manualen din for å finne ut hva som er galt Lenke til kommentar
mageslay Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 må nok gå nå men du får sikkert hjelp av de andre, håper de ordner seg hade Lenke til kommentar
slettet Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 DH: Om du, som mageslay nemnte, fekk med ein brakett med fire dioder på, så koble den opp, og sjå kva signal du får på den. Det er nemleg eit genialt diagnodeverkty.. Men for all del: Koble den opp på riktigt "port" på hovudkortet, det er ikkje alltid det ser like pent ut om ein gjer feil. (Eg har sett forskjelligt oppkobling. resultatet er ikkje alltid like pent.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå