Gå til innhold

Maskinen piper under oppstart.

Anbefalte innlegg

Jeg har bygd min første data, men når jeg stater den kommer det sånn piiiip ingen ting skjer.. hva skal jeg gjøre ?? HJELP!!

piiiip 5sec piiiiip 5sec piiiiip 5sec osv osv osv..

plis hjelp meg hvis du har peiling:D

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det betyr vel at et eller annet er koblet feil eller i verste fall noe er defekt.

det du kan prøve er å ta ut alle komponenter, og sette inn kun harddisk og cpu, får du piping da,og så skjermkort, og ram.

vanskelig å vite hva som er feil.

som oftest er det noe som er montert feil eller ikke sitter skikkelig, cpu er veldig ømfintlig, litt for mye temp så er den død.

Lenke til kommentar

cmos er der alle bios-innstillinger er lagret...hvis noen av disse er feil kan slik piping forekomme...hvis du sletter cmos går innstillingene tilbake til standard...(manualen beskriver hvordan du gjør dette)...

ikke dumt å ta ut alt og sjekke om pipingen kommer...(dvs. du må ha cpu'en i, og jeg er rimelig sikker på at du også må ha minnet i)...men diskene kan du i alle fall koble ut...

vh

krister

Lenke til kommentar

pipingen er der forstatt enda jeg har plugget ut alt uten om minnet og cpu¨n

Kan jeg ha montert cpun feil? den gled rett nedi

kjølinga var jo også bare og klipse fast ezy... trengte ikke og bruke noe som helst muskkel kraft

Lenke til kommentar
pipingen er der forstatt enda jeg har plugget ut alt uten om minnet og cpu¨n

Kan jeg ha montert cpun feil? den gled rett nedi

kjølinga var jo også bare og klipse fast ezy... trengte ikke og bruke noe som helst muskkel kraft

Kan jo være feil med CPU selv om den gled rett nedi. Kan være hovedkort også.

Lenke til kommentar

Mener at dette betyr at minnet ikke er satt skikkelig på plass.

Har hatt dette problemet selv men greide aldri å løse det. "Løsningen" ble å trykke på reset-knappen så startet PCen normalt. Dette skjedde spesielt når strømkontakten hadde vært ute av stikkontakten. Da skjedde det omtrent hver gang jeg startet PCen.

Alternativet mitt var å kjøpe minne fra en annen produsent enn TwinMOS. Men jeg lærte å leve med det.

Dette var et A-bit KG7(socket A) og TwinMOS 2100 RAM.

Nå har jeg ASUS A8V og Corsair og ingen problemer.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...