DH Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Jeg har bygd min første data, men når jeg stater den kommer det sånn piiiip ingen ting skjer.. hva skal jeg gjøre ?? HJELP!! piiiip 5sec piiiiip 5sec piiiiip 5sec osv osv osv.. plis hjelp meg hvis du har peiling:D Endret 8. oktober 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 hmm...sjekk at alt sitter skikkelig på plass... ta ut og inn igjen minnet... slett cmos... sjekk at cpu-viften går når du starter maskinen... vh krister Lenke til kommentar
mageslay Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 ja det betyr vel at et eller annet er koblet feil eller i verste fall noe er defekt. det du kan prøve er å ta ut alle komponenter, og sette inn kun harddisk og cpu, får du piping da,og så skjermkort, og ram. vanskelig å vite hva som er feil. som oftest er det noe som er montert feil eller ikke sitter skikkelig, cpu er veldig ømfintlig, litt for mye temp så er den død. Lenke til kommentar
mageslay Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 som du ser så er det flere her som kan hjelpe deg, så godt vi kan Lenke til kommentar
DH Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 takk for all hjelp.. for prøve og ta ut alt sammen da? uten om cpu og hardisk? tvilersterkt på noe er ødelagt jeg har vært veldig varsom Lenke til kommentar
DH Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 hva mente du med slett cmos?? hva er det:/? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 cmos er der alle bios-innstillinger er lagret...hvis noen av disse er feil kan slik piping forekomme...hvis du sletter cmos går innstillingene tilbake til standard...(manualen beskriver hvordan du gjør dette)... ikke dumt å ta ut alt og sjekke om pipingen kommer...(dvs. du må ha cpu'en i, og jeg er rimelig sikker på at du også må ha minnet i)...men diskene kan du i alle fall koble ut... vh krister Lenke til kommentar
mageslay Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 cmos er rett og slett minne til bios altså hvor all info om hvor stor harddisk du har og hvor mye minne du har og slikt blir lagret. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Meget dårlig emnefelt er nå endret. Lenke til kommentar
mageslay Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 det er mye som kan forårsake piping skjermkort cpu minne er vel det. trenger ikke å ha i diskene for å sjekke de Lenke til kommentar
DH Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 pipingen er der forstatt enda jeg har plugget ut alt uten om minnet og cpu¨n Kan jeg ha montert cpun feil? den gled rett nedi kjølinga var jo også bare og klipse fast ezy... trengte ikke og bruke noe som helst muskkel kraft Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 pipingen er der forstatt enda jeg har plugget ut alt uten om minnet og cpu¨n Kan jeg ha montert cpun feil? den gled rett nedi kjølinga var jo også bare og klipse fast ezy... trengte ikke og bruke noe som helst muskkel kraft Kan jo være feil med CPU selv om den gled rett nedi. Kan være hovedkort også. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hmm...du kan prøve å ta cpu'en av og på...eventuelt flytt minnet i en annen slot...(har du flere brikker så kan du prøve med en og en) hva slags hk, cpu og minne har du? i verste fall er ikke minne kompatibelt med hk... Lenke til kommentar
mageslay Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 minne cpu og skjerkort må være inne for at du skal kunne starte maskinen og se noe som helst på skjermen Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 minne cpu og skjerkort må være inne for at du skal kunne starte maskinen og se noe som helst på skjermen joa...men trenger ikke se noe på skjermen for å høre pipingen! Lenke til kommentar
mageslay Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 maskinen vil pipe hvis ikke skjermkort er i Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 maskinen vil pipe hvis ikke skjermkort er i hmm...tviler jeg på...men hvis du sier det så! Lenke til kommentar
mageslay Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 hvis noen er uenig i det jeg sier så bare si ifra, kan ta feil jeg også Lenke til kommentar
shebban Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 hadde en kamerat som hadde samme problem.. sikker på at du ikke har kjøpt en presscot cpu og et hk som ikke støtter dette? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Mener at dette betyr at minnet ikke er satt skikkelig på plass. Har hatt dette problemet selv men greide aldri å løse det. "Løsningen" ble å trykke på reset-knappen så startet PCen normalt. Dette skjedde spesielt når strømkontakten hadde vært ute av stikkontakten. Da skjedde det omtrent hver gang jeg startet PCen. Alternativet mitt var å kjøpe minne fra en annen produsent enn TwinMOS. Men jeg lærte å leve med det. Dette var et A-bit KG7(socket A) og TwinMOS 2100 RAM. Nå har jeg ASUS A8V og Corsair og ingen problemer. Sveinl. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå