zebe Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg har en AMD Athlon XP2800+ Barton som jeg får overklokket til 3000+ ved å sette FSB fra 166mhz til ca 175mhz, men etter 10-15min i 3D applikasjoner / spill så fryser pcen seg helt og må rebootes. Hva kan være problemet? se profil for specs. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Tipper minnet holder deg tilbake. Lenke til kommentar
zebe Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Tipper minnet holder deg tilbake. Mulig å overklokke det noe særlig ? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Tipper minnet holder deg tilbake. Mulig å overklokke det noe særlig ? Vel jeg har samme minnet selv og slet max med å få det til å gå på 166 Mhz på den ene Pc`en jeg har. Løsningen ble høy spenning og slakke timings. Tviler du klarer så veldig mye på minnet du får prøve deg fram, har forøvrig samme Cpu som deg kobblet opp mot samme brikkene og den klarer 2400 Mhz på luft. Lenke til kommentar
zebe Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Tipper minnet holder deg tilbake. Mulig å overklokke det noe særlig ? Vel jeg har samme minnet selv og slet max med å få det til å gå på 166 Mhz på den ene Pc`en jeg har. Løsningen ble høy spenning og slakke timings. Tviler du klarer så veldig mye på minnet du får prøve deg fram, har forøvrig samme Cpu som deg kobblet opp mot samme brikkene og den klarer 2400 Mhz på luft. Hvordan klarer du 2400mhz på 166mhz brikker da ? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Var en smule uklar der, da jeg kjørte den på 2400 så var det med en Pc 3200 fra Twinmos. Uansett så er den ikke låst så jeg har mulighet til å øke multiplier, men den sitter nå i Pc`en til sønnen min på 6 år. Lenke til kommentar
zebe Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Da får jeg vel bare glemme å overklokke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå