reeeeg Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hei! Siden PSUen min ikke er helt i orden og harddisken støyer alt for mye, vurderer jeg nå å kjøpe nytt. Harddisken min er: Western Digital 80GB 7200RPM 8mb cache PSUen min er: Macron 400W med temperatur-regulert vifte Resten av maskinen: HK: AOpen AK79D-400VN CPU: AMD Athlon XP2500+@3000+ RAM: Geil 512mb PC3200 Skjermkort: Sapphire Radeon 9600XT Fireblade (overklokket) Trådløst nettverkskort CD-brenner 2 vifter, og en katode Kan dere komme med anbefaling til komponenter? 80-120 GB harddisk, og en god psu. Begge deler skal være STILLE. Skal koste rundt 1000kr. Takk! Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Per i dag er nok Seagate hardiskene de som lager minst støy. Ellers kan jeg anbefale deg en slik PSU: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123271&cks=SER Men du kan ikke regne med å høre så forskjellig støymessig forskjell fra WD til Seagate. Endret 8. oktober 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Ellers kan jeg anbefale deg en slik PSU: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123271&cks=SER Anbefales!! Har en sånn selv, og kan såvidt høre den, og den er veldig stabil. Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 1000 til sammen? eller hver for seg? Uansett, anbefaler Samsung SP1614N på 160GB - muligens de stilleste diskene som er å finne (?) - og en NorthQ - NQ4001S 400W PSU - som blir min neste PSU - og jeg er hysterisk når det gjelder støy! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Ellers kan jeg anbefale deg en slik PSU: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123271&cks=SER Det blir vanskelig å få til 1000,- men den PSUen og en Seagate 120GB vil nok gjøre deg fornøyd! Du bør ihvertfall ikke velge en billigere PSU, da risikerer du dårlig kvalitet og ustabil maskin. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Bare glemte å si at harddisken skal være IDE, og PSU skal helst ha sleevede kabler. Vil dette være et godt valg? Har hørt at Samsung P80 er de stilleste diskene på markedet i dag. Endret 8. oktober 2004 av reeeeg Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg ser i prisguiden et bilde av denne strømforsyningen. Der er den svart, stilig og har sleevede kabler. Når jeg derimot ser på bilde av den samme strømforsyningen hos PCutstyr.no og hos Komplett, så har de bilde av en vanlig sølv-farget strømforsyning uten sleevede kabler. Er det feil i bildet hos nettbutikkene eller hos prisguiden? Prisguide Komplett Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Lei for bump, men må vite dette snarest! Og er det noen som har andre forslag til strømforsyninger? Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Kjøpte en Fortron/Source, 350W for ca 14 dager siden til en av PC'ene mine, og til nå har det ikke vært noen problemer med den, og den er utrolig stillegående. Riktig nok har ikke Microplex den på lager nå da.. Edit: Har ikke brukt den på så kraftig pc som du har da. Kanskje du burde vurdere 400W. Endret 9. oktober 2004 av vegjoh Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Kjøpte en Fortron/Source, 350W for ca 14 dager siden til en av PC'ene mine, og til nå har det ikke vært noen problemer med den, og den er utrolig stillegående. Riktig nok har ikke Microplex den på lager nå da.. Edit: Har ikke brukt den på så kraftig pc som du har da. Kanskje du burde vurdere 400W. Tror ikke det er nødvendig med mer enn 350W. Den jeg har nå er 400W, det er mer enn nok. Er ikke så krevende hardware jeg har. Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Joda, holder sikkert med 350W siden det er "kvalitets-strøm" Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Joda, holder sikkert med 350W siden det er "kvalitets-strøm" Jepp Og jeg vurderer sterkt en slik Fortron Source 350W, bare i "Special Edition". Da er den svart, har sleevede kabler, viftestyring og vifte med blåe leds. Jeg er bare usikker på om det er den samme de har i prisguiden og på Komplett/PCutstyr, for bildene er forskjellige? EDIT: Leif var innom Endret 10. oktober 2004 av reeeeg Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Er nok prisguiden som har det riktige bildet av strømforsyningen. Takk Komplett for kjapt svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå