Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trendnet router

Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå på en Trendnet TEW-411BRP router å jeg har store problemer med å være stabil på nettet. Nyeste Firmware er installert.

Problemene er som følger:

1. Jeg mister den tråløse koblingen mellom min maskin og routeren en gang iblandt. Jeg har et D-Link dwl-g520 Super g i min maskin. har de nyeste driverne installert. signalstyrken varierer også veldig mye når jeg har kontakt.

2. Router mister kontakten med internett flere ganger i timen. Routeren er koblet videre til et kabelmodem. Når jeg ikke kommer på internett så har jeg fremdeles kontakt med router slik at jeg kan gå inn og ta "wan IP renew" å på den måten får jeg kontakt igjen.

Dette er jo veldig plagsomt da jeg bla. mister kontakten med web radioer og slikt. Jeg har heller ikke funnet en måte å låse min mac adresse til en fast ip. dette hadde vært veldig gunstig å få til da det gjør åpning av porter med viruel server litt lettere.

Er det noen som har erfaring med dette problemet og aller helst denne routeren som kan gi meg forslag til løsninger på dette problemet, og kanskje gi meg noen andre nyttige tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...