Haaland Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Jeg har et lite problem med min ADSL-linje fra Bluecom. Linja går inn i en gammel 486 med to nettverkskort, som kjører Smoothwall ( http://www.smoothwall.co.uk ). Bak denne står et nettverk på tre maskiner, en med Windows 2000 Server, en med Windows XP Professional og RedHat 7.2 og en med Windows 98. Problemet oppstår kun i Windows XP, og er som følger: Jeg kan sitte og surfe på internett, også, plutselig nekter browseren (både IE og Opera) å gå inn på noen ting. 90% av gangene dette skjer, er det nok å gå inn i "Network connections" og trykke "Repair" på nettverkstilkoblingen. Resten av gangene virker det hvis jeg disabler nettverket og så enabler det igjen. Det som er enda rarere, er at det er bare web-tilgang som forsvinner, IRC, p2p osv. går helt fint. Er det noen som kan forklare meg hva som er galt? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 høres mer ut som en UnSmoothWall :smile: hm.. rart.. er en 486 kraftig nok? er det noen instillinger i smoothwall som hindrer html-saker å passere, da? Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Hmm dette var merkelig... har selv SW og aldri opplevd makan. Men ser jo ut til at det kun er Port 80 som blir stoppet, mulig en av sidene du besøker er RedAlert smittet ?? men da skulle det jo ikke bare skje med XP boksen. Anbfaler uansett å titte i loggen. se om du finner noe der. Eller så kan du jo prøve på irc.smoothwall.org og #gplsupport Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Gaute skrev (2002-05-16 13:13):Anbfaler uansett å titte i loggen. se om du finner noe der. Eller så kan du jo prøve på irc.smoothwall.org og #gplsupport Loggen over hva? Det finnes jo mange forskjellige logger på Smoothwall-configsiden? Men spørsmålet er jo spesielt siden det bare er Windows XP som blir rammet! Jeg har Norton Antivirus med nyeste definisjoner, og den burde vel tatt det hvis det var et virus? kjerts: Jeg så i signaturen at du også har Bluecom. Bruker du noen proxy-server? Jeg vet at de som bruker Telenor kan få et lignende problem dersom de ikke stiller inn proxy.online.no som proxy-server? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå