salah Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Heisann. Jeg bare trengte hjelp til ny skjerm jeg, fordi den jeg har nå er herpa!! Jeg har aldri handla en skjerm før og har derfor ingen anelse om hva som er bra for hvem. Jeg spiller mye, er en del inne på MSN eller surfer en del. Kort sagt jeg sitter mange timer foran dataen hver dag. Jeg vil helst ha en 19" men en 17" kan vel funke. Gjerne LCD eller CTF men jeg har ingen anelse forskjellen mellom disse og vanlige skjerm. Jeg vet ikke hva jeg skal gi av informasjon men jeg håper dette er nok. Har noen anbefaling til skjerm? Hvor mye penger bør jeg bruke? Jeg skal ikke ha den feteste skjermen på markedet, jeg vil bare ha en som funker. Denne jeg har hatt har funket for en nerd som meg i 4 harde år Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Den råeste 19"-eren i spilltesten på hw. 2. plass i spilltesten over 19"-ere Du kan også lese litt her om de forskjellige skjermene. Lenke til kommentar
aaeng Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 19' tommere anbefalles ikke hvis du ikke har mye penger i lommeboka. De har like stor oppløsning som 17' og har tregere responstid... Jeg regner med at du hadde en crt skjerm fra før, så 17' tommer lcd skjerm vil virke større enn enn 17' tommer crt skjerm. Hvis du spiller mye vil jeg anefalle DVI tilkobling hvis du har den utgangen på skjerm kortet ditt. Jeg venter selv på denne skjermen. Den er anbefalt og fått bra resultater på hardware og hjemmepc. Jeg valgte den fordi den er billig, lett, kan henges på veggen og har DVI inngang. Men du burde nesten lese litt tester selv og se hva som passer deg best. Jeg skal bruke skjermen til multimedia, så Eizo skjermen passet meg bra... lykke til! Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Den råeste 19"-eren i spilltesten på hw. 2. plass i spilltesten over 19"-ere Du kan også lese litt her om de forskjellige skjermene. Feil og feil! Den store LCD-testen er utdatert, så det er de nyeste LCD-testene du bør se på. Spesielt gjelder dette de nyeste 19-tommerne vi har testet, da alle eldre skjermer i denne klassen suger til spilling. 19' tommere anbefalles ikke [...] og har tregere responstid... Feil! Det er kommet et par 19-tommere (BenQ FP937S og Philips 1910S5FS (test kommer over helgen) som har 12 ms) som har raskere responstid enn den 17-tommern (Nec 1760NX) som regnes som den beste spillskjermen. Vær så snill å uttal dere med riktige opplysninger når folk spør om skjermer. Dette er produkter som koster mye penger, og det er kjipt å få en mindre god skjerm bare fordi en dust kommer med anbefalinger uten å vite hva han snakker om... pavlion: Sett deg ned og les LCD-guiden vår. Der står det masse so er greit å ha i bakhodet når man velger skjerm, og det er enkelt skrevet Det er også vanskelig for oss å anbefale deg en skjerm når vi ikke har noen faste holdepunkter å gå etter. Sett deg ned og tenk litt gjennom bruksområdet ditt, og les denne informasjonen, som er en grei liste å gå igjennom når man definerer sitt behov Lenke til kommentar
salah Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Ok takker for svara. Da velger jeg en 18" skjerm. Jeg har hatt en 17" CTR eller sånn vanlig svæær skjerm. Jeg har ikke så tykk lommebok så jeg vet ikke hva jeg skal velge. Får jeg en brukbar skjerm til under 2000 kr?? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 en 18"? Hva slags 18"? CRT (stor, klumpete, tung og med glass) eller LCD (mye mindre, flat, søt og lett). Jeg har ikke hørt om så mange 18", du får ikke LCD til under 2000 etter hva jeg har tittet på. Du må nok gå for CRT om du skal under 2000,- Lenke til kommentar
PoWit Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Får jeg en brukbar skjerm til under 2000 kr?? Du får en bra CRT (stor) skjerm til den prisen, men ikke flatskjerm. Den billigste 17" lcd skjermen idag ligger på ca 2700. Men du burde gå opp til 3300,- for å få en bra. en 17" lcd tilsvarer nesten en 19" CRT Endret 10. oktober 2004 av PoWit Lenke til kommentar
salah Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 en 18"? Hva slags 18"? CRT (stor, klumpete, tung og med glass) eller LCD (mye mindre, flat, søt og lett). Jeg har ikke hørt om så mange 18", du får ikke LCD til under 2000 etter hva jeg har tittet på. Du må nok gå for CRT om du skal under 2000,- Hehe sorry jeg mente en 17". Jeg vil da ha en LCD skjerm på 17" eller en TFT. Jeg vet ikke hvilken som er best da men... Så jeg spør derfor... hvilken skjerm anbefaler dere? Det må IKKE være sånn CTR eller sånn svær skjerm. LCD og TFT helst da :) Jeg vil _helst ikke_ ha med høytalere pga. jeg har en svæær sterioanlegg fra før av så det blir bare sløsing av penger. Jeg takker for alle svar, og all hjelp hittil Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Som påpekt tidligere, for 2000 får du ikke en LCD, det må i så fall være brukt. Lenke til kommentar
enden Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Du kan nå se selv at det ikke finnes 17-tommere på markedet idag til under 2.000. Normalt bondevett sier også at man får hva man betaler for, så du bør legge deg litt høyere i pris enn den absolutt billigste skjermen om du skal ha god kvalitet. Forøvrig kommer det en roundup av rimelige 17-tommere snart her på hw (noen uker). Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Den råeste 19"-eren i spilltesten på hw. 2. plass i spilltesten over 19"-ere Du kan også lese litt her om de forskjellige skjermene. Feil og feil! Den store LCD-testen er utdatert, så det er de nyeste LCD-testene du bør se på. Spesielt gjelder dette de nyeste 19-tommerne vi har testet, da alle eldre skjermer i denne klassen suger til spilling. ikke slå var kanskje en stund siden dem kom ut ja.. denne skjermen har vel fått ganske bra kritikk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå