El Fantasma Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Heisann! Har en P4 3.0 NW på Abit IC7-Max3 hovedkort. Minnet er TwinMos PC3200 1Gb Dual Pack! (dette er forøvrig samme system som HW testet dette hovedkortet med) For det første har jeg låst AGP/PCI. Kjørte derette opp FSB til 220 (3.3 GHx)@default vCore(1.55v). Staret maskina, og alt virket tilsynelatende greit. Helt til jeg startet et spill, da rebootet maskina seg automatisk. Prøvde å stille vCore opp trinnvis, men PC`en ville ikke stabilisere seg. Har ikke rørt multipliern/ratio til minnet. (default 1:1). Heller ikke justert spenninga til minnet. Hva kan være feil? Hardware klokket jo dette systemet noe sinnsykt! Første som slo meg var at PSU leverte ustabile spenninger.. Er forøvrig en Chieftech 360W. Endret 8. oktober 2004 av Maverick2002 Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Prøv å øke spenningen til minnet, slakke på timings osv, er ikke sikkert de greier så høy hastighet. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Det er minnet ditt som bremser, de brikke du har ( har de selv) orker ikke så veldlig langt, jeg får de faktisk ikke opp i mer enn 210 før det hele blir ustabilt. ( 256-brikkene (DC) til Twinmos gikk mye lengre, 240 uten prob) mvh r. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå