Gå til innhold

3D mark 2001 SE Skuffelse......

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp mitt MSi GF4 Ti4400, og kjørte 3D mark.

Fikk bare 4778 poeng!?!??! Dette kan vel ikke stemme? Ser at de fleste ligger fra 8000 opp mot 10000 i score. Hva kan eventuelt være feil?? Kjører 3D mark i default 1024*768 32 bit uten AA. System se signatur nedenfor. All hjelp motas med takk!!! :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-15 21:05, Noldus skrev:

du har jo bare sd-ram, det trekker jo litt ned

Bah! ikke mye! Jeg har et ganske likt oppsett som monoxide, men med et GF2Ti. Og uten noe klokking eller tweaking kjører jeg ca 4200 på standard test (har tippa 5000 med litt oc).

Så at SD-RAM trekker ned så mye er BS!

(jeg har: tfugl 1.33 og 640MB SD)

Lenke til kommentar

Kjørte 3D mark igjen med Vertical sync off. Satte også opp volt på cpu til default. Har kjørt ganske lavt tidligere. Vet ikke om det har noe virkning, og det hadde det ikke! Fikk 1 poeng mer denne gangen!!! Litt fremskritt......... (Ironi!!!!!)

Kan refresh rate fixen til Win2k/XP ha noen innvirkning??

By the way, hva i granskauen er block transfer, og hvor gjør jeg eventuelt noe med det? :smile:

Oups, glemte å si at jeg kjører 28.32 drivere.

Abit KT7E

AMD Athlon 1.4GHz T-bird 266 FSB

768 MB Apache SDRAM

Win2k SP2

2 X 40 Gb IBM HD

1 60 Gb IBM HD

24x10x40 Plextor

Soundblaster Live 1024!!

MSi Geforce 4 Ti4400

Chiftec DX01BD Black

[ Denne Melding var redigert av: MoNoXiDe på 2002-05-15 21:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-15 21:17, mjau skrev:

Quote:

Den 2002-05-15 21:05, Noldus skrev:

du har jo bare sd-ram, det trekker jo litt ned

Bah! ikke
mye! Jeg har et ganske likt oppsett som monoxide, men med et GF2Ti. Og uten noe klokking eller tweaking kjører jeg ca 4200 på standard test (har tippa 5000 med litt oc).

Så at SD-RAM trekker ned så mye er BS!

(jeg har: tfugl 1.33 og 640MB SD)

du har fullstenig rett,systemet har litt å si, men d er skjermkortet som er viktig når du tester med 3D mark.

Kjetil

Lenke til kommentar

Sjekk at 4xAGP er enablet i biosen - hvis den står på 2x mister du enormt med ytelse.

Let & fix & årn - du har mye å hente - jeg som kjører et standard GF3 gruser deg jo glatt pr. idag (litt over 7000 poeng på et system med AMD 1.4...)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Sjekk følgende innstillinger:

Antialiasing = av

V-sync = av

AGP 4x

AGP fastwrites = på

Et par andre tips er å innføre følgende tekst i system.ini: ConservativeSwapfileUsage=1.

Denne setningen innføres helt til slutt i system.ini, som en egen linje.

Det denne setningen gjør er å tvinge Windows til å bruke minne istedenfor swapfilen. Fordelen er at man unngår masse arbeid mot harddisken og legger dette på minnet istedenfor. Dette gjør at enkelte arbeidsoperasjoner foregår på nanosekunder istedenfor millisekunder.

Det andre du kan gjøre er å sette det virtuelle minnet på to ganger det faktiske minnet du har. Dvs at hvis du har 512 Mb ram så setter du det virtuelle minnet på 1024. Sørg for at du setter samme tallverdi på begge slik at Windows slipper å gjøre det samme arbeidet mot swap filen to ganger.

Det tredje er at du går inn på Direct3D settingene under skjermkortet og sørge for at Mipmap detalj nivå er satt til "beste ytelse".

Det fjerde er at en defragmentering ikke er det dummeste en kan foreta seg.

Det femte er at en bør ha en så fersk Windows innstallasjon som mulig.

Sist men ikke minst. Det er veldig mye å hente i bios. Sett minnet på det mest aggressive systemet ditt tåler, med så høy FSB som mulig. Scoren i 3DMark2001 er veldig avhengig av høy FSB.

Som en liten kuriositet kan du jo ta en titt på slapps.com og se hva vi har fått ut av systemet vårt med å bruke disse innstillingene.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Satte :

AGP master 1 WS Write (Enable)

AGP master 1 WS Read (Enable)

Fast Write Supported (Enable)

Fikk en nye Score!!!!!!!!

I feil retning............4760 points i 3D mark.....

Hva er Video Ram Cachable, og Fast R-W Turn Around ?

Skal Disse Være Enabla??

Ellers så fant jeg ikke så mye annet i Bios som var relatert til AGP.

Jason : Takk for mange tips. Skal sjekke det opp!!

Sliten, men motivert til å presse mitt 3D kort til maks!!! :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har nesten samme system som deg.

Jeg har MSI G4TI4400 skjermkort,AMD 1,4Ghz 266 FSB,Abit KG7-Raid Hovedkort,men så har jeg 512MB DDR ram.(men det har ikke noen å si i 3d ytelse).

Jeg får over 8900 3dmark.(driver version 29.41)

men jeg bruker WinME til å teste 3dmark.

Prøv du også WinME eller Win98.

Lenke til kommentar

AGP master 1 WS Write (Enable)

AGP master 1 WS Read (Enable)

Disable disse to, de vil forsake en liten forsinkelse i kommunikasjonen med AGP-bussen. (Men når de er aktivert gir de økt stabilitet).

Video Ram Cacheable: En oppnår raskere video RAM fart da en går via L2 cache'n. Enkelte systemer støtter ikke dette fullt ut.

Er du ikke sikker så aktiver den, kjør så en test, hvis ikke fremgang så deaktiverer du den igjen.

Fast R-W Turn Around : Denne funksjonen kontrollerer DRAM timingen. Når den gjør det så ønsker den å påvirke latency'en for å få den lavere og ditto økt båndbredde.

Når denne er enablet gir det økt ytelse, disablet gir ditto økt stabilitet.

Lenke til kommentar

Har du installert de siste Via 4in1 driverene?

Kjører du full hastighet på prosessor og minne? KT7E hovedkortet støtter bare offisiellt 100MHz FSB (200MHz DDR). Men de fleste av disse kortene kjører problemfritt på 133MHz FSB. Dersom du ikke har overklokket hovedkortet og kjører på 100MHz bus hastighet, vil dette forklare endel av resultatet.

Lenke til kommentar

Du har ikke brukt Rivatuner el.l til å skru på anisotropisk filtrering i DirectX?? Hvis du kjører 4x/8x aniso så er den poengsummen du får der ikke så gal.

Hvis du derimot kjører uten aniso og AA så er det nok noe galt der. Selv om 3Dmark er temmelig cpu/ram/fsb avhengig også (ikke bare grafikkort avhengig som noen tror).

Finner du noen med tilnæremet samme maskin på Madonion sin side?? Hva slags poengsum har de fått??

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 15:08, Baron_blod skrev:

Ta å prøv med 23.11 driveren. Den funker best hos meg hvertfall :smile:

Har Geforce 3 TI200 og ligger rundt 7000.

BB

Tror det funker dårlig med et GF4 kort siden den driveren ikke støtter GF4 såvidt jeg husker.

Skal du bytte driver så ta ihvertfall å hent ned den siste beta driveren, 2940/2941. Den funker utmerket for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...