TrulsHE Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg har tenkt til å kjøpe en støysvak kjøler til skjermkortet mitt: et ATI 9600XT. Tenkte da på VGA Silencer ATI 2. Den gamle versjonen, VGA Silencer, mener jeg har en knapp som stiller viften mellom to hastigheter. Riktig? Det har jeg ikke sett at det er på den nyere versjonen... Hvordan er det da med den nye? Tilsvarer støynivået på v2 den laveste innstillingen på v1? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Google -> Forslag Les noen tester, så ser du om den er god nok for deg Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg har lest flere tester! Men støynivå fant jeg ingenting om. Og det eneste Arctic Cooling selv har på siden sin er v1 (som hadde to hastigheter på vifta). v1 passer også på grafikkortet mitt, så jeg kan jo gå for den og garantert få det stille. Men v2 har også kjøling på ram-brikkene, noe som selvfølgelig ville vært fint å ha. Men hvis den bråker mer, er jo det dumt. Da håper jeg dere forstår problemet. Noen her på forumet må jo ha prøvd v2, og kanskje t.o.m. begge, slik at de kan sammenligne. Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Nå har jeg endelig funnet noe hvor støynivået på v2 nevnes. Sjekk ut dette pdf-dokumentet. I forhold til ATI 9600XT Standard Cooler som har 2.1 Sone, har den 0.3 Sone. Ettersom lavere er bedre, høres dette veldig bra ut. Men jeg aner jo ikke hva Sone betyr. Vet noen av dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå