Gå til innhold

moderatorene som suger

Anbefalte innlegg

Noen ganger trur jeg at mange av moderatorene siter til det gitte tidspungt og sjekker om det har kommet en ny post som de kan stenge + slenge litt dritt til personen som har lagt den inn. ååå er det en post med noe av det samme emne som du akkuratt har lagt inn, ja da blir men ledd av og man for 10 % advarsel og posten stenges.

Skulle fen ikke forundre meg at dere får orgasme av å stenge en post. Uduglig.

Jeg gidder ikke komme inn på de forskjellige hendelsene, forde det er alt for mange av dem, men jeg begynner å bli dritlei folk som stenger en post ensete bare for å stenge den. håper hw rensker opp i sine moderatorer. for noen av de burede aldrig vert her.

og nå blir vel denne stengt også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du får mange av postene dine stengt, bør du kanskje lese retningslinjene.....

EDIT: Så på siste topic du startet om CS: Source. Moderator gjorde ingen feil i å stenge den. Allt som han bruker som begrunnelse stemmer.

Endret av The_Miracle
Lenke til kommentar

Legger til litt informasjon her, jeg. Kanskje det vil oppklare litt.

Grunnen til at vi stenger en tråd, varierer fra tråd til tråd. Noen ganger er det fordi emnefeltet er helt på trynet og ikke sier det spøtt om hva tråden handler om ("HJeeeeELP! ! !", "Trenger HJeeeeeELP! (Jævla tre ords regel!)", "Problemer med spill!!", f.eks.), og noen ganger er det fordi tråden er feilpostet (Xbox-spørsmål i overklokking-forumet, fjasete tråder utenfor "off-topic").

Andre ganger er det fordi det allerede finnes en godt etablert tråd om det aktuelle emnet. Regner med det er derfor trådstarter klager sin hjertens nød, da tråden hans om CS:S-bilder ble stengt og videre diskusjon ble henvist til andre tråder. Vi liker generelt sett én stor tråd om ting, ikke fire-fem mindre tråder hvor den samme informasjonen dukker opp.

Moderatorer er mennesker, de også, og det er ikke alltid vi gidder å rette alle feilene dere gjør. Noen ganger er det mye greiere å stenge tråden og hive den i "feilpost"-kategorien, enn å rette emnetittelen til noe mer beskrivende, flytte den til riktig kategori, for så å flytte fokuset til en annen rapportert tråd.

Vi skriver som oftest alltid en begrunnelse til hvorfor tråden blir stengt, slik at folk kan ta lærdom av dette. Får en person tråden sin stengt fordi emnet er diskutert opptil gjentatte ganger (la oss f.eks. ta 128GB-problemet med WinXP), så vil forhåpentligvis (*krysse fingrene*) denne bruke søkefunksjonen før han/hun spør om noe nytt. Får en person tråden sin stengt pga. en elendig emnetittel eller brudd på tre-ords-regelen, vil denne personen forhåpentligvis (*krysse fingrene og tærene*) lage en mer beskrivende tittel neste gang.

Vi stenger tråder for å gjøre forumet bedre og mer oversiktelig, ikke fordi vi hater alle brukere og helst skulle sett at de falt død om, alle mann.

Sånn, nå blir den stengt. :)

Lenke til kommentar

QUOTE (psilocybe @ 08/10/2004 : 17:16)
QUOTE (Sephiroth @ 08/10/2004 : 17:03)
og nå blir vel denne stengt også.

Jepp, det blir den. Har du problemer med en eller flere moderatorer, tar du det opp via PM, ikke på forumet.

Nei, la oss holde denne åpen...

Hvor mange ganger er jeg nødt til å si dette?

Hvis noen mener at enklete moderatorer er uegnede i jobben (enten vanlige moderatorer eller brukermoderatorer), så kan slike klager sendes til [email protected] eller til meg per PM. En slik klage må være velbegrunnet og vise til gode eksempler for at vi skal se på det, en klage av typen: "Jeg synes xxxx gjør en dårlig jobb" holder ikke.

Vi kan ikke begynne å undersøke saker på grunnlag av "Moderatorene suger", det gir oss ingenting å gå på, og siden vi har andre ting å gjøre enn å leke etterforskere er vi nødt til å ha noe konkret å gå etter.

Lenke til kommentar

Jeg ser at veldig mange tråder blir stengt, pga feilposting.

Hvorfor tar ikke da Moderatoren seg 20 sek tid til å flytte tråden? Det tar ikke lange stunden.

Og samtidig bare poste "Jeg flyttet tråden til xxxx jeg :)"

De som gjør dette føler jeg gjør en bedre jobb en de som sier, "Feilpost, stenges". Dette gjelder også bruken av dårlig emnefelt. Det tar ikke lange tiden å skifte fra "Trenger hjelp!!" til "Har problemer med cs".

:hmm:

Endret av ace_ventuora
Lenke til kommentar

Summerer opp..

Når dere skriver at en moderator "suger" i PM til desertglow, så

1) skriv navn på moddis

2) Begrunn hvorfor

3) Link gjerne til eksempler

Alle henvendelser vil jo selvfølgelig bli behandlet på en saklig og skikkelig måte av DesertGlow.

Lenke til kommentar

Bare en liten tanke (litt OT, kanskje men).

Når brukerne skriver "Rapportert" i en tråd, så får de kjeft av moderatorene fordi man ikke skal gjøre det. Man skal bare rapportere og ikke noe mer. Dette vil jo bety at ingen vet om noen har rapportert en tråd fra før, så da enten lar de vær, eller så rapporterer de også. For forumet betyr jo det da at enten kommer den ingen rapporteringer på de trådene som skulle blitt rapportert, eller så kommer det 50stk på en og samma tråd.

Er ikke det litt irriterende ?

Og annen ting angående det med å skrive, brukerne får ikke lov å skrive rapportert, men moderatorene kan skrive "Stenges". Jeg tror folk skjønner at den er stengt når det ikke er mulig å poste flere innlegg i tråden.. :)

Lenke til kommentar

QUOTE (ace_ventuora @ 08/10/2004 : 17:40)
Jeg ser at veldig mange trøder blir stengt, pga feilposting.
Hvorfor tar ikke da Moderatoren seg 20 sek tid til å flytte tråden?

De som gjør dette føler jeg gjør en bedre jobb en de som sier, "Feilpost, stenges". Dette gjelder også bruken av dårlig emnefelt. Det tar ikke lange tiden å skifte fra "Trenger hjelp!!" til "Har problemer med cs".

Her er praksis: Tråder som har kommet i gang flyttes, mens tråder som er helt nye (3-4 poster) stenges. Dette av flere årsaker:

- Folk må lære seg å poste i korrekt kategori, det lærer de bedre av at ting stenges enn flyttes

- Det å flytte tar lengre tid enn å stenge

Forøvrig flyttes det betydelig flere tråder enn det stenges (jeg sitter på moderatorloggene og ser det i klartekst). Dog, ikke alltid at det blir gjort klart i tråden at den er flyttet. Det vi nok bli flinkere på.

Lenke til kommentar

QUOTE (Marvil @ 08/10/2004 : 17:42)
Bare en liten tanke (litt OT, kanskje men).

Når brukerne skriver "Rapportert" i en tråd, så får de kjeft av moderatorene fordi man ikke skal gjøre det. Man skal bare rapportere og ikke noe mer. Dette vil jo bety at ingen vet om noen har rapportert en tråd fra før, så da enten lar de vær, eller så rapporterer de også. For forumet betyr jo det da at enten kommer den ingen rapporteringer på de trådene som skulle blitt rapportert, eller så kommer det 50stk på en og samma tråd.
Er ikke det litt irriterende ?

Og annen ting angående det med å skrive, brukerne får ikke lov å skrive rapportert, men moderatorene kan skrive "Stenges". Jeg tror folk skjønner at den er stengt når det ikke er mulig å poste flere innlegg i tråden.. :)

Poeng. Tas opp internt. Dog, det er rimlig unødvendig at mer enn én påpeker at den er rapportert :thumbup:

Lenke til kommentar

Personlig ser jeg ingenting negativt med at flere brukere rapporterer en tråd. Det viser bare at det finnes folk som bryr seg om tilstanden til forumet, og som faktisk har lest retningslinjene.

Det at folk masse folk skriver "rapportert" i hytt og gevær, skaper som oftest bare støy og fanteri med seg. Ganske ofte får disse kommentarer som "Grr! Din jævla wannabe-moderator!" og tilsvarende, og så flames det litt før en moderator kommer inn og gjør noe med saken.

Min mening, iallefall. :)

Lenke til kommentar

@DesertGlow: Selvsagt. Takk :)

@psilo: Det er jo så unødvendig..? Det tar mer plass, arbeidslisten (den beryktede) blir lenger enn nødvendig, og jeg ser rett og slett ikke poenget med å få en rapportering på en tråd som allerede er stengt. Snakk om bortkasta arbeid da.

Lenke til kommentar

QUOTE (psilocybe @ 08/10/2004 : 18:07)
Hva det gjelder listen over rapporterte tråder, er det meste jeg har sett rundt 6-7 rapporter på samme tråd. Det er 6-7 klikk, så er de borte.

Tenk deg 7 klikk per tråd, så 50 tråder. Det blir 350 (tror jeg) klikk. Sett at du bruker 1 3 sekunder (med refresh) per klikk, det blir 1050 sekunder. Det tilsvarer (*finne mobil*) 17.5 minutter. Tenk deg hvor mye det blir i dautid etter en måned.. Da snakker vi store summer (hadde moderatorene hatt betaling)..

:)

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 08/10/2004 : 17:43)
QUOTE (ace_ventuora @ 08/10/2004 : 17:40)
Jeg ser at veldig mange trøder blir stengt, pga feilposting.
Hvorfor tar ikke da Moderatoren seg 20 sek tid til å flytte tråden?

Her er praksis: Tråder som har kommet i gang flyttes, mens tråder som er helt nye (3-4 poster) stenges. Dette av flere årsaker:

- Folk må lære seg å poste i korrekt kategori, det lærer de bedre av at ting stenges enn flyttes

- Det å flytte tar lengre tid enn å stenge

Forøvrig flyttes det betydelig flere tråder enn det stenges (jeg sitter på moderatorloggene og ser det i klartekst). Dog, ikke alltid at det blir gjort klart i tråden at den er flyttet. Det vi nok bli flinkere på.

Ja, det flyttes flere enn det stenges, men..

Hvis du har laget en tråd, brukt ganske lang tid på å skrive ned det hele. Du har et spørsmål du vil ha svar på, men tråden blir stengt før noen rekker å svare på spørsmålet du har. Hvis du da må lage en helt identisk tråd bare fordi denne var feilpostet hadde jeg blitt litt arg. Vil tro flere skjønner pointet om moderatoren da skriver hvilken kategori den egentlig skulle være i og samtidig flyttet den.

Lenke til kommentar

QUOTE (ace_ventuora @ 08/10/2004 : 18:59)
Ja, det flyttes flere enn det stenges, men..

Hvis du har laget en tråd, brukt ganske lang tid på å skrive ned det hele. Du har et spørsmål du vil ha svar på, men tråden blir stengt før noen rekker å svare på spørsmålet du har. Hvis du da må lage en helt identisk tråd bare fordi denne var feilpostet hadde jeg blitt litt arg. Vil tro flere skjønner pointet om moderatoren da skriver hvilken kategori den egentlig skulle være i og samtidig flyttet den.

Har man brukt lang tid på den, kan man kopiere innholdet og legge dette inn i korrekt kategori.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...