zebe Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Har nå overklokket mitt Radeon 9800PRO til XT med en VGA Silencer på og kjører stabilt uten artifacts på 412/364 . Men jeg har lyst å kjøre på enda høyere hastigheter, så jeg har funnet fram en liten kjøleribbe fra ett gammelt chipset. Ribben har jeg tenkt å kutte opp i mindre deler slik at dem passer på rammen på skjermkortet. Så det jeg lurer på er hvilket festemateriell/lim jeg skal bruke for å feste ribben på rammen . Har ikke gjort dette før så noen råd og tips hadde vært fint. Endret 8. oktober 2004 av zebe Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ASASTA7G Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg brukte termiske klistrematter, eller hva det heter. Funker glimrende. Og så har jeg hatt dem igjennom 2 skjermkort (coolermaster kopper kjølere) Lenke til kommentar
zebe Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Noen som vet om det er mulig å bruke epoxy lim da? Tåler vel 90 grader eller mer... Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Nei det skaper ikke noe god varme overføring, da er det bedre å bruke en liten dråpe lyn lim i kanten, husk å ha på litt goop på minnebrikkene. Lenke til kommentar
zebe Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Får vel kjøpe meg en tube med Arctic Silver termisk lim da. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg brukte termiske klistrematter, eller hva det heter. Funker glimrende. Og så har jeg hatt dem igjennom 2 skjermkort (coolermaster kopper kjølere) Hvor fikk du tak i disse, og hvor gode er egenskapene mht. varmeoverføring i forhold til termisk lim? Ulempen med slikt lim er at det skal nokså mye til for å få løs noe som er limt på denne måten uten å ødelegge en av delene... Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Det er disse: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=RSIISKC Og, det kan hende at de har de mattene, på elfa. http://www.elfa.se/ Endret 9. oktober 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Du kan jo blande lim og kjølepasta, for å gjøre det enklere å demontere. Regner med at det leder varmen bedre en klister-matter. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Hva er best av de som er linket til over og disse? Lenke til kommentar
klikko Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Du kan jo blande lim og kjølepasta, for å gjøre det enklere å demontere. Regner med at det leder varmen bedre en klister-matter. jepp Lenke til kommentar
zebe Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Etter litt leting i alt skrotet mitt fant jeg en liten bit med dobbelside teip som fulgte med VGA Cooler til Radeon 9800xt kortet mitt. Aner ikke hvorfor denne teipen fulgte med en VGA Cooler, så jeg tenkte: - aha, er vel mulig å bruke denne spesielle teipen til å feste ramsinks på grafikkortet. Det jeg ikke vet er om teipen er bra nok, kanskje den ikke tåler den varmen som kommer fra rammen og så smelter den . Har dere noen erfaringer med dette? Har veldig lyst å feste ramsinks nå. Endret 13. oktober 2004 av zebe Lenke til kommentar
zebe Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 Etter litt leting i alt skrotet mitt fant jeg en liten bit med dobbelside teip som fulgte med VGA Cooler til Radeon 9800xt kortet mitt. Aner ikke hvorfor denne teipen fulgte med en VGA Cooler, så jeg tenkte: - aha, er vel mulig å bruke denne spesielle teipen til å feste ramsinks på grafikkortet. Det jeg ikke vet er om teipen er bra nok, kanskje den ikke tåler den varmen som kommer fra rammen og så smelter den . Har dere noen erfaringer med dette? Har veldig lyst å feste ramsinks nå. Ingen som har prøvd dette før ? Lenke til kommentar
jingt Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 noen som har en direkte link til den teipen? Lenke til kommentar
zebe Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 noen som har en direkte link til den teipen? Hvilken teip er det du snakker om? Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) noen som har en direkte link til den teipen? Hvilken teip er det du snakker om? Etter litt leting i alt skrotet mitt fant jeg en liten bit med dobbelside teip Den tapen Han lurte på om du hadde en link til en side med noe slik tape. Det er sikkert ikke helt bra å feste ramsinksene med dobbeltsidig macgyver tape Endret 15. oktober 2004 av kazaa Lenke til kommentar
zebe Skrevet 16. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2004 Hehe . Som jeg sa tidligere, så fulgte den teipen med en VGA Cooler til Radeon 9xxx kort, den selges neppe separat . Lenke til kommentar
R0adkill Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Kutt opp noen cpu kjølere : http://home.no/r0adkill/980radeon.jpg Lenke til kommentar
R0adkill Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Kutt opp noen cpu kjølere : http://home.no/r0adkill/980radeon.jpg Lenke til kommentar
jingt Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hehe . Som jeg sa tidligere, så fulgte den teipen med en VGA Cooler til Radeon 9xxx kort, den selges neppe separat . æsj, det var dumt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå