Zethyr Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Dermed er konklusjonen klar; det er så tydelig idiotisk at det ikke er morsomt mer. 7447231[/snapback] Er det tull altså? 7454732[/snapback] Nullity-greiene er nok seriøst ment fra han som "fant det opp", men det løser ingen av verdens eller matematikkens problemer. Lenke til kommentar
K.. Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Bare lurer, men, hvilken nytte kan det ha å definere 0/0? Hvor har en liksom "bruk" for det? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Ja. Jeg ser her at det kan se ut som at alle regnestykkene som innebærer nullity får svaret nullity. Det er vel strengt tatt like nyttig som feilen vi får når vi deler på null. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Man får noen artige resultater av det her på flere forskjellige måter. Mye rart kan bli nullity, tall og uendelig kan byttes om på (mener jeg å huske), ikke kan nullity representeres binært så en datamaskin klarer å faktisk regne med dette 'tallet' ++ Lenke til kommentar
GeO Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Nå orket jeg ikke å studere disse nye regnereglene noe særlig, men er det ikke sannsynlig at det dukker opp noe nyttig etter hvert heller, tror dere? At det etter hvert viser seg å ikke være så ueffent ... Jeg må jo klart si at jeg rent intuitivt synes dette ser ut som tull, men hvis fyren seriøst mener man kan bruke dette til å regne videre der man før måtte slutte, så ... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Det hadde vært fint om noen hadde en løsning på "problemene", men det denne professoren har kommet opp med duger dessverre ikke. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Orker ikke lese over 1400 poster så beklager om dette har blitt spurt om før. Er det noen som vet hva regnemetoden i videoen heter (jeg er ikke noe god i fransk, dessverre)? http://www.othersystem.net/korben/Les-mult...est-simple.html Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Han definerer faktisk 1/0 = inf og -1/0 = -inf, noe som i og for seg er helt på styr da han absolutt ikke kan gjøre dette uten grenseverdier. Han mener at vha. av 0/0 (eller nullity, eller "phi" som han bruker) kan han løse problemet med 0^0, som faktisk også løses enkelt vha. grenseverdier. Jeg fatter ikke hvordan en velutdannet mann kan komme med noe slikt vas. Lenke til kommentar
GeO Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Denne bloggen er også meget kritisk til konseptet. Anbefaler å lese den. Burde få noen og enhver som mente at dette kunne ha noe for seg, til å endre oppfatning Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Han definerer faktisk 1/0 = inf og -1/0 = -inf, noe som i og for seg er helt på styr da han absolutt ikke kan gjøre dette uten grenseverdier. 7457541[/snapback] Eller ca. lik-tegn! Han mener at vha. av 0/0 (eller nullity, eller "phi" som han bruker) kan han løse problemet med 0^0, som faktisk også løses enkelt vha. grenseverdier. Jeg fatter ikke hvordan en velutdannet mann kan komme med noe slikt vas. 7457541[/snapback] Man kan da være velutdannet uten å ha peiling på matematikk! Lenke til kommentar
sim Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Man kan da være velutdannet uten å ha peiling på matematikk! 7458532[/snapback] Se på DrKarlsen f. eks. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Dårlig eksempel, han er da ikke velutdannet Lenke til kommentar
sim Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Dårlig eksempel, han er da ikke velutdannet 7458741[/snapback] Det er sant. Jeg får se om jeg kommer på et nytt eksempel. Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Han definerer faktisk 1/0 = inf og -1/0 = -inf, noe som i og for seg er helt på styr da han absolutt ikke kan gjøre dette uten grenseverdier. 7457541[/snapback] Eller ca. lik-tegn! Han mener at vha. av 0/0 (eller nullity, eller "phi" som han bruker) kan han løse problemet med 0^0, som faktisk også løses enkelt vha. grenseverdier. Jeg fatter ikke hvordan en velutdannet mann kan komme med noe slikt vas. 7457541[/snapback] Man kan da være velutdannet uten å ha peiling på matematikk! 7458532[/snapback] Trodde han hadde PhD innen noe datagreier. Krever ikke dette en liten dose matematikk? Jaja, ikke vet jeg. Dum er han hvertfall. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Det idiotiske er vel ikke "oppfinnelsen" hans, men heller det at han tror at han er den første som har kommet på dette, og at det faktisk er en løsning... Nesten litt søtt Lenke til kommentar
sim Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Det er jo nesten det samme som at jeg sier at løsningen på alle eksamensoppgavene jeg ikke klarer er «n00b». Jeg bør få A. Jeg har løst alle problemene! Lenke til kommentar
GeO Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Det idiotiske er vel ikke "oppfinnelsen" hans, men heller det at han tror at han er den første som har kommet på dette, og at det faktisk er en løsning... Nesten litt søtt 7458943[/snapback] Nja, er det ikke egentlig mest pga. journalistenes udugelighet at vi har fått denne vinklingen? Han fyren selv har vel ikke fremstilt det akkurat sånn, det er det media som har gjort. Han mener vel ærlig og oppriktig at han har gjort et ærlig forsøk på å innføre ny matematikk her, og at den faktisk kan ha noe for seg. På den annen side har vi jo disse uttalelsene hans om at det er fatalt for deg hvis styringsprogrammet til pacemakeren din prøver å dele på 0, og at slike problemer nå kan unngås. Sier kanskje sitt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Autopilot-eksempelet kan jeg tenke meg kan skje dersom autopiloten f.eks. for å regne fram til en teller regner (a - b) - a, hvor a >> b, slik at maskinen så kommer fram til tallet "0" (istedet for f.eks. 0.000000000000232), og så deler på dette... Men feilhåndtering og velskrevne algoritmer er vel mer velegnet her. Var jo en på vg-forumet som foreslo å bruke "on error resume next". VB-programmerere... Uansett - "x/0"-utrykk kan jo bli mye rart, f.eks. vha. L'Hôpitals regel... Lenke til kommentar
bonne Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Stresser med en oppgave: sin x = tan x Har funnet ut at cos x=1 og at x blir derfor 0 og 360. Men i fasiten står det 0 og 180. Hva har jeg gjort feil? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Tangens er periodisk med 180 grader, evt pi.. Den oppgaven har uansett "uendelig" mange løsninger, og begge dine er riktige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå