Gå til innhold

Matte i media og forskning.

rlz

Anbefalte innlegg

Ok, godt å høre og takk for svar. Viste at det ville bli vanskelig, men jeg fikk et lite sjokk med en gang hehe. Jeg går Maskin på HIOA :) Håper det blir spennende etterhvert som jeg får litt kreative og praktiske oppgaver, men må innrømme at matta ikke alltid er så spennende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynte med matte igjen for første gangen på 3 år nå, og klarte ikke å få til gange eller delingsformelen. Har køddet en del med det hjemme nå, og ble jævla frustrert, siden jeg aldri fikk det ordentlig til. Men etter en frustrasjons-cider, så gikk det på skinner. Ser ut som alkohol løser noen problemer :D

Lenke til kommentar

Begynte med matte igjen for første gangen på 3 år nå, og klarte ikke å få til gange eller delingsformelen. Har køddet en del med det hjemme nå, og ble jævla frustrert, siden jeg aldri fikk det ordentlig til. Men etter en frustrasjons-cider, så gikk det på skinner. Ser ut som alkohol løser noen problemer :D

Spørsmålet er jo om du regnet riktig da :p

Men jeg har selv opplevd at den kreative tankeprosessen går fortere med litt alkohol, men det går jo fort utover nøyaktighet.

Lenke til kommentar

Har lenge sittet med kalkulator og irritert meg grønn og blå fordi det blir feil. Men nå funker også deling som en drøm, noe jeg har hatet siden barneskolen. Nå er jeg vanligvis ganske stresset av meg. Føler jeg har så mye bedre å gjøre enn å sitte med lekser, så jeg surrer en del. Alkohol eller snus roer meg som oftest ned, noe som kan være grunnen.

Lenke til kommentar

Nebuchadnezzar:

Du som allerede har hatt litt om residueintegraler. Hvorfor ikke hoppe på analytisk tallteori? Det blir egentlig ikke undervist til vanlig, men vi er en gruppe som har klart å overtale en professor til å undervise det denne høsten.

wingeer: fortell, fortell!!!

Endret av ☻☻☻
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg vet ikke om du kjenner til Peter Lindqvist? Det er hvertfall han som setter opp kurset. Det er vel hovedsaklig en innføring i Riemann-Zeta-hypotesen. På fagwikien går det under "mastergradsseminar i matematikk". Helt nøyaktige forelesningstider og slikt er foreløpig ikke bestemt, så det er vanskelig å si noe om det. Jeg tror heller ikke det er slik at det blir 4 timer i uka.

Lenke til kommentar

Nebuchadnezzar:

Du som allerede har hatt litt om residueintegraler. Hvorfor ikke hoppe på analytisk tallteori? Det blir egentlig ikke undervist til vanlig, men vi er en gruppe som har klart å overtale en professor til å undervise det denne høsten.

Denne høsten? Har ikke hørt noenting om det jeg...

Uansett så går jeg bare første året. Blir kanskje litt tøft

Men akkuratt sover jeg meg gjennom analyse 1 og linær algebra.

Analyse 1 virket interresant med Per Hag. Bergenser!

Mens Linær algebra med Øyvind ... Ble litt kjedelig, litt for langsomt

Lenke til kommentar

Denne høsten? Har ikke hørt noenting om det jeg...

Uansett så går jeg bare første året. Blir kanskje litt tøft

Men akkuratt sover jeg meg gjennom analyse 1 og linær algebra.

Analyse 1 virket interresant med Per Hag. Bergenser!

Mens Linær algebra med Øyvind ... Ble litt kjedelig, litt for langsomt

Denne høsten, ja. Grunnen til at ingen har hørt om det, er fordi det ikke er helt satt opp enda.

Hvis du synes de andre fagene du har er enkle, så tror jeg ikke det er noe problem. Angrer nesten litt på at jeg ikke tok flere fag de første semesterene. Uff. Per Hag. Har hatt han et par ganger. Synes det fort blir veeeldig kjedelig og tørt. I tillegg til at han ikke innehar noe i nærheten av hva som kan kalles struktur på tavla. Hadde Øyvind i algebra forrige semester. Jeg var ikke i noen av forelesningene, så jeg kan ikke uttale meg om han. Lineær algebra-faget går veeeldig langsomt i starten. MA1202 er mye bedre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kanskje dette blir litt reklame, men det får bare være.

Er et treff for brukere på matematikk.net, så om du har en konto der er det bare å stille opp.

Mer info finnes på sida og det blir neste lørdag, trondheim =)

EDIT: Og man må ikke være kjempeaktiv der heller, så lenge man har en bruker holder det ^^ Blir artig

Lurer litt på om jeg skal ta ekstra mattefag neste halvår. Er det mulig å få timeplanen til å gå opp med ekstra fag?

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar

Kanskje dette blir litt reklame, men det får bare være.

Er et treff for brukere på matematikk.net, så om du har en konto der er det bare å stille opp.

Mer info finnes på sida og det blir neste lørdag, trondheim =)

EDIT: Og man må ikke være kjempeaktiv der heller, så lenge man har en bruker holder det ^^ Blir artig

Lurer litt på om jeg skal ta ekstra mattefag neste halvår. Er det mulig å få timeplanen til å gå opp med ekstra fag?

Artig.

Det er fullt mulig, men ofte avhengig av hvilke fag du tar. Enkelte går overens, andre kræsjer. Noen spesielle fag du ser på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...