Jaffe Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Ja, det er ganske sørgelig. Det er skremmende mange lærere der ute som ikke har et eneste studiepoeng i matte. Jeg er sikker på at dette gjaldt for en av lærerne jeg hadde på ungdomsskolen. Jeg mener å ha lest at det er innført at nyansatte lærere skal ha minst 30 studiepoeng eller hva det var. Det er ikke akkurat noe å rope hurra for heller... Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Humret godt av denne. Bergens tidende synes ingressbildet var så illustrerende at de like gjerne bruker det om igjen: Fikk svar på mail: Takk for godt innspill! Jeg kjenner ikke bakgrunnen for dette bildet, men du har selvsagt rett. Svarene på tavlen er helt på jordet. Jeg er enig med deg. Bildet fjernes. Vennlig hilsen Nerden Jon *** Frontsjef, bt.no bildet borte :!: 4 Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Haha, fantastisk! :!: Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Hva med denne logiske gåten her? Du har vunnet en kongelig konkurranse og får lov til å gifte deg med en av de tre prinsessene i landet. Den eldste er ærlig og snakker alltid sant, den mellomste snakker noen ganger sant og noen ganger usant og den yngste snakker alltid usant. Du vil gifte deg med den eldste eller den yngste, fordi da vet du i det minste hvor du har dem. Dessverre gir kongen deg bare et spørsmål du kan stille, til kun en av prinsessene. Hva er spørsmålet? Forslag: «Hvem av de to andre er yngst/eldst?». Velg den som utpekes til å være yngst. Korrekt!! Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Matsemann redder dagen. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Koselig integral til dere: Hva blir ? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Slemt å legge ut slikt når jeg egentlig burde øve til andre fag ... Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) http://www.wolframalpha.com/input/?i=integrate+%28cos%283x%29%2F%28x^4%2B1%29%29+from+minus+infinity+to+infinity Ikke noe jeg hadde klart/orket å løse, for å si det slik. Endret 15. desember 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Svaret kan skrives penere enn det der. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Jeg tipper en må bruke "residue integration". Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Leser til eksamen i matte 4 Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) edit: Hvis du flytter parentesen etter helt til slutt får du,som er korrekt. Imponerende om du fikk det til uten kompleks analyse, gjorde du det faktisk for hånd? Endret 15. desember 2010 av Frexxia Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Heldig. Jeg vil også lese til eksamen i matte 4. Må bli ferdig med fysikk først. Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Heldig. Jeg vil også lese til eksamen i matte 4. Må bli ferdig med fysikk først. Tar du teknologifag? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Aldri mer. Det er slik at det ikke ble undervist i MA2104, så vi ble sendt over til 4K. Endret 15. desember 2010 av wingeer Lenke til kommentar
Frexxia Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Vet ikke om noen er interessert, men her er løsningen med kompleks analyse. Vi integrerer over følgende kurve i det komplekse plan, der : Det siste integralet går mot null når : Sett , da blir Funksjonen har to simple poler i øvre halvplan, og . Altså er Følgelig er edit: Nå skal det sies at det første integralet følger trivielt av at integranden er odde. edit2: Tull. Endret 15. desember 2010 av Frexxia 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Da er jeg egentlig litt mer interessert i Nebu sin metode (så lenge det ikke var bruteforce..), da det der virket i overkant slitsomt. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Kan en uten videre fastslå at: når f(x) er en odde funksjon? Det er jo trivielt for symmetriske endelige grenser, men gjelder det også for uendelige? Endret 16. desember 2010 av wingeer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå