erlend-mb Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hmmm, det er annerledes enn det jeg gjorde, og forresten så er f(x)=1,2x-0,5, så det er sånn cirka riktig, men det er regnemåten som er tingen nå, og en ting, jeg har ikke PEIL på lineær regresjon, jeg brukte minste kvadraters metode ;D og jeg fikk et sånt guide hefte der det stod denne formelen: (axi+b-yi)^2 For eksempel: f(2)=(1,2*(1)+(-0,5)-(0,5)) Det kom jeg frem til etter mange timer jeg la ut denne posten... DET var hardt. Men er det riktig eller er det du som har riktig regnemåte? For din regnemåtens svar blir 10,8 og min blir cirka 0,43... Jeg skal ha lagt bilde av arbeide mitt nedenfor... TAKK for all hjelp ;D Lineær regresjon er bare en måte å gjøre det digitalt på. Bildene dine vises ikke. f(1) betyr at du setter inn 1 isteden for x i funksjonsuttrykket ditt. f(2) betyr at du setter inn 2 isteden for x, osv.. f(x) = 1,2x-0,5 f(1) = 1,2*1-0,5=0,7 f(2)= 1,2*2-0,5 =1,9 f(3)=1,3*3-0,5 =3,1 f(2)=1,2*2-0,5 = 1,9 f(1,5)=1,2*1,5-0,5 = 1,3 f(2,2)=1,2*2-0,5 = 2,14 K= (f(1)-0,5)^2+(f(2)-2,5)^2+(f(3)-3)^2+(f(2)-2)^2+(f(1,5)-1,4)^2+(f(2,2)-2)^2 K =(0,7-0,5)^2+(1,9-2,5)^2+(3,1-3)^2+(1,9-2)^2+(1,3-1,4)^2+(2,14-2)^2=0,45 Tør jeg spørre hva du skal med dette, hvis du ikke går høyskole? Lenke til kommentar
Filozofen Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Det jeg skal med dette er bare å vise mentorene mine (lærere lettere sagt) hva jeg har gjort, men jeg vil jo ha det mest mulig riktig. Det er et prosjekt gående nå som heter HiT, det går ut på å lære..... matte ;D Og vet det med f(1) er når du setter x=1, men lurer på om det jeg har gjort er galt/uriktig? men er bildene der nå? Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 FYFEITE! jeg fikk vondt i magen av å bare se noen innlegg i denne tråden, men dere er ikke dumme! Lenke til kommentar
Filozofen Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Hehe, 15 år bare ;D Lenke til kommentar
erlend-mb Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Det jeg skal med dette er bare å vise mentorene mine (lærere lettere sagt) hva jeg har gjort, men jeg vil jo ha det mest mulig riktig. Det er et prosjekt gående nå som heter HiT, det går ut på å lære..... matte ;D Og vet det med f(1) er når du setter x=1, men lurer på om det jeg har gjort er galt/uriktig? men er bildene der nå? Nei, bildene dine vises ikke. Når jeg går inn på url'en til de står det at det er .gif-bilder på 1*1 punkter. Du har da ikke fått så galt svar. Sikkert bare en fortegnsfeil et eller annet sted. Lenke til kommentar
Filozofen Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 hmmm, jaja. Du tror at du har riktig, mens jeg tror jeg har riktig. But so be it ;D... Men jeg synes jo at ditt svar blir mer sannsynelig da. Takk for hjelpen : ) Lenke til kommentar
Filozofen Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hei, trenger Hjelp til en oppgave som lyder sånn: En rakett stiger med konstant akselerasjon til en høyde på 85km. På den høyden er hastigheten 2,8km/s. a) Hvor stor er akselerasjonen? b) Hvor lang tid har raketten brukt for å nå høyden (85km)? Behøver ikke gi meg svaret på spørsmålet, men hvordan gjør jeg det... Takk Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Hei, trenger Hjelp til en oppgave som lyder sånn: En rakett stiger med konstant akselerasjon til en høyde på 85km. På den høyden er hastigheten 2,8km/s. a) Hvor stor er akselerasjonen? b) Hvor lang tid har raketten brukt for å nå høyden (85km)? Behøver ikke gi meg svaret på spørsmålet, men hvordan gjør jeg det... Takk https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&start=1200 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hei, kan noen gi meg tips til hvordan jeg løser denne oppgaven her? Trenger ikke løsningsforslag med det første, bare noen tips til hvor man starter og hva man gjør. På forhånd takk F er et vektorfelt. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Aner ikke, men prøv her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=380500&hl= Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Takk for tipset, prøver der Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Noen som vet om ett program til Texas TI-89 Titanium som kan løsne likninger, derivasjon og integrasjon osv... steg for steg? Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 kan en toerpotens gå opp i tre-gangen? Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 kan en toerpotens gå opp i tre-gangen? Ikke hvis du bare tillater heltall. Men du kan jo plotte grafene til 2^x og 3x, og se hvor de skjærer hverandre. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Det der gir ikke mening. Punktene som der grafene krysser viser bare hvilke x-verdier som gir samme y-verdi i begge grafene. Det ville vært som om vi prøvde å finne de tallene som går opp både i 2-gangen og 3-gangen ved å sette 2x=3x som ikke gir mening. Dessuten bygger vel hele definisjonen på 3 gangen at det er snakk om heltall ellers ville alle reele tall gått opp. At ingen toerpotenser går opp i tregangen kan vi lett tenke ut at det ikke går med primtallfaktorisering. Lenke til kommentar
SirDrinkAlot Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Du har rett, var en ren "brainfart" fra min side Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Ser nå at jeg forklarte meg ekstremt dårlig hvorfor en toerpotens ikke går opp i tregangen. Vi vet at en toerpotens er 2^n. Dvs at om vi primtallfaktoriserer en toerpotens vil vi få 2*2*2*2.... osv. Bare tallet 2 kan være en faktor, med andre ord. Alle tall i tregangen vil minst ha et 3-tall som en faktor hvis vi primtallfaktoriserer det. Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Grunnen for at jeg spurte var en gåte en i klassen ga meg, han visste ikke svaret selv. Du begynner med bokstavkombinasjonen "mi" Målet er å ende opp med kombinasjonen "mu" Du kan gjøre: - iii kan omgjøres til en u, men ikke omvendt(iii -> u) - om bokstavkombinasjonen slutter på "i" kan du legge til en u på slutten(f.eks. miiii -> miiiiu) - man kan stryke to-og-to u'er som står ved siden av hverandre(f.eks. miiuu -> mii) - alt som står etter m'en kan du kopiere og legge på (f.eks. mi -> mii -> miiii -> miu -> miuiu etc.) Jeg ser ingen mulighet for at dette skal gå, overser jeg noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå