Gå til innhold

Matte i media og forskning.


rlz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ihvertfall om én bruker her inne som er helt enig med Traadstarter, men jeg synes nå kanskje det er å ta i litt å si at det ikke er særlig relevant med forståelse for matematikk på siv.ing, selv om man er grundigere med bevisførselen på frie fag. Særlig i denne sammenhengen, der matematikken er på ungdomsskolenivå, blir det litt tåpelig å snakke om at siv.ing.-bakgrunn ikke gir grundig nok matematikkforståelse ...

 

Og poenget til Simen1 var vel, slik jeg forstod det, at det er de enkle tingene, som dette, som gjerne "glemmes" (dvs. lett overses) når man har konsentrert seg om mye mer avanserte ting innen matematikken i noen år. Det er liksom ikke prosentregning man øver seg på på siv.ing.-studiet.

Endret av TwinMOS
Lenke til kommentar

For å forklare: Å regne om fra prosentandel A til prosentandel B er så simpelt at jeg ikke tenkte over at det burde vært gjort. Jeg kjente ikke igjen tallet 83 siden jeg hadde kommet frem til 99166.. selv. Det gikk litt fort i svingene og jeg tenkte ikke over at det var den andre andelen som var interessant i spørsmålet.

Lenke til kommentar

Det er vel helt opp til hva slags låneavtale du har. Jeg har ikke hatt så mange forskjellige låneavtaler selv, men har iallfall vært borti både årlig, kvartalsvis, månedlig og kontinuerlig forrentning i forbindelse med matteoppgaver. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...