Gå til innhold

Side til å sjekke copyright...

kidden

Anbefalte innlegg

Kom ikke på noen annen kategori som passer å poste dette så jeg poster det her:

Finnes det en side som du bare kan skrive inn et navn også kommer det opp om det er copyright på det eller ikke?

Endret av kidden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mener på navn, ikke ting man har laget... Feks microsoft har "®" tilslutt (Microsoft®). Det står jo ikke "®" for ingenting

Registrert varemerke.

Copyright betyr bare at du har rettighetene til det produktet du har laget.

Forsåvidt så er google finfint ;)

Lenke til kommentar
Så hvis et firma har et navn med copyright så kan jeg fortsatt kalle meg det og sånt? Var borte den dagen de hadde om copyright jeg også andesam...

Ett firma navn er ett registrert varemerke. Og nei, det kan du ikke. Men hvis du sitter på gutterommet ditt og fabler fram ett ord og poster det på internett og noen så kaller firmaet sitt for ordet ditt, så er det lov. Vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Skjønte ikke det der helt olsen... Hvis det feks er copyright på "theman", noe som det antaglihvis ikke er, men hvis det var det da. Kunne jeg kalt meg det på feks MSN, Hardware, chattesider etc.?

Tror at "®" betyr at du ikke kan ha det som ditt varemerke.

Lenke til kommentar
Skjønte ikke det der helt olsen... Hvis det feks er copyright på "theman", noe som det antaglihvis ikke er, men hvis det var det da. Kunne jeg kalt meg det på feks MSN, Hardware, chattesider etc.?

Tror at "®" betyr at du ikke kan ha det som ditt varemerke.

så jeg kan kalle meg det og sånt på nettet forde?

Lenke til kommentar

Men så vidt jeg vet så er ikke ett navn hverken ett åndsverk eller ett produkt, med andre ord så er det ikke copyright på det. Derimot, om ett selskap har registrert navnet på en vare/selskapsnavn, så kan du ikke bruke navnet som navn på selskapet ditt eller produktet ditt. Men seff kan du kalle deg for det navnet på MSN, hw.no, IRC etc.

Lenke til kommentar

Men så vidt jeg vet så er ikke ett navn hverken ett åndsverk eller ett produkt, med andre ord så er det ikke copyright på det. Derimot, om ett selskap har registrert navnet på en vare/selskapsnavn, så kan du ikke bruke navnet som navn på selskapet ditt eller produktet ditt. Men seff kan du kalle deg for det navnet på MSN, hw.no, IRC etc.

Men kan man kalle seg for det som artist/band da?

Endret av kidden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...