Zappy Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 CPU: Thoroughbred 2600+ @ 2258 MHz HK: KD7-G(VIA KT400-8235) FSB: 180 MHz Minne: Dual 512 Twinmos 3200 Når jeg overklokker 9800pro kortet mitt til 412 Core og 365 minne får jeg artifacts som bare det. Har tatt en titt på andre sine clocks på Futuremark og det er folk som har så høy som 544 MHz core og 418 MHz minne. Det er rinkignok det høyeste jeg finner, men det er maaange som har en mellomting. Noen som vet om det er noe jeg kan gjøre? Takker for alle svar. 3dmark05: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=132726 3dmark03: http://service.futuremark.com/compare?2k3=3220748 3dmark01: http://service.futuremark.com/compare?2k1=8167661 Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Har du ordentlig kjøling på kortet? (minne og GPU) Original kjøleren er veldig dårlig, og du kan ikke regne med å få klokka noe særlig på den... Lenke til kommentar
zebe Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Det er ikke lett å kjøre 412/365, Hvis du skal klare det så må du nok flashe biosen på skjermkortet ditt til XT. Ta en titt på denne tråden. Du skal klare det med standardkjøling, men det utvikler mye mer varme så da anbefaler jeg god kjøling i kabinettet eller at du kjøper en slik. Endret 8. oktober 2004 av zebe Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Det er ikke lett å kjøre 412/365, Hvis du skal klare det så må du nok flashe biosen på skjermkortet ditt til XT. Ta en titt på denne tråden. Du skal klare det med standardkjøling, men det utvikler mye mer varme så da anbefaler jeg god kjøling i kabinettet eller at du kjøper en slik. Core : 412Memory : 365 / 370 (avhengig av produsent) Hvis disse hastighetene ikke går ved vanlig klokking, blir desverre flashingen umulig. Så tror det er best å klokke først og flashe etterpå ifølge guiden. Men skal kjøpe en skikkelig kjøler og prøve igjen. Takk for tipset. Lenke til kommentar
zebe Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det er ikke lett å kjøre 412/365, Hvis du skal klare det så må du nok flashe biosen på skjermkortet ditt til XT. Ta en titt på denne tråden. Du skal klare det med standardkjøling, men det utvikler mye mer varme så da anbefaler jeg god kjøling i kabinettet eller at du kjøper en slik. Core : 412Memory : 365 / 370 (avhengig av produsent) Hvis disse hastighetene ikke går ved vanlig klokking, blir desverre flashingen umulig. Så tror det er best å klokke først og flashe etterpå ifølge guiden. Men skal kjøpe en skikkelig kjøler og prøve igjen. Takk for tipset. Jepp , og hvis du vil senere så kan jo du feste noen små kjøleribber også kalt ramsinks på rammen så vil du klare å kjøre enda høyere memory clock. Det skal jeg gjøre. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) For å klokke minne bør/må du ha ramsinks. Ellers blir det artifacts/lagg. Til slutt resulterer dette at du svir i stykker minnet. (litt lengere neddover her på ok baren er det en som herpa 9600-kortet sitt) Har samma kort, (PW 9800PRO). Satte på noen ramsinks fra Cooler-master, av kopper. Gpu har jeg en vannkjøler. Jeg kommer på 380 på minne, og 425 på gpu. Endret 8. oktober 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 Det er ikke lett å kjøre 412/365, Hvis du skal klare det så må du nok flashe biosen på skjermkortet ditt til XT. Ta en titt på denne tråden. Du skal klare det med standardkjøling, men det utvikler mye mer varme så da anbefaler jeg god kjøling i kabinettet eller at du kjøper en slik. Sitter med kjøleren du linket til der nå, men jeg så jo seff ikke at det var for 256 minne. Ikke sikker på om den passer i det hele tatt, men vet at vifte strømmen har 3 pinner isteden for 2. hmh ja, blir vel bruk av angre retten her. Med mindre noen vet om jeg kan gjøre noe med det... F.eks. bruke pluggen med 2 pinner fra den gamle viften. Noen som aner om dette går? Er så lat når det kommer til å sende ting med snail mail, så foretrekker nesten å kaste den i dass og bare kjøpe en ny. Her er den som egentlig er for 9800pro 128 mb ram. Den bruker også 12v vifte, så det burde gå, men hva er egentlig den siste pinnen for? En annen forskell på disse to modellene er at kjøle ribben er mye større på modellen til 256minne. Mon tro om den passer på begge? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 En ting til... kjøpte ramskins til rammen, men har minne chipper på begge sider av rammen. Hoder det å kun feste på ene siden ? Her 16 ramskins men 32 steder å sette dem. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 *bump* someone? ANYONE!? Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Vel, det er noen kort det bare er crappy stepping på.. har selv en PowerColor 9800 Pro, og selv med en Vga Silencer med vifta på full geip, så butter kortet imot allerede på 413-415 (Avhengig av romtemp) Minnet streiker på ca. 380(760) Med ramsinks. Så det er noen ganger man bare må bite i det sure eplet, medmindre du er lysten på å få satt på vannkjøling eller sånt på kortet.. men det har ikke noe særlig potensiale når det butter imot såpass tidlig. Edit: Du bør feste ramsinks på begge sider om det skal være optimalt. Skal heller ikke være mer enn 4 plasser å plassere ramsinks'ene på på hver side, altså 4x2=8 plasser i alt. Dette gjelder i alle fall for 128MB kort. Endret 14. oktober 2004 av MetaBaron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå