Tootimes Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Hallo alle! Har endelig fått kjøpt meg nytt HK,det gamle MSI FIS2R hadde ikke AGP-lock, så overklokkinga begrenset seg fort. --- Så idag da var jeg ferdig med alle oppdateringer av alt,kun oppdatere bios og noen småsaker igjen. Gjorde alt "etter boka" d.v.s. kopierte den nye biosen på en ny floppy og brukte AWDFLASH,en utility disse kortene kommer med. Etter at bios er ferdig flashet kommer 3 kjappe pip. På de gamle kortet mitt betyr det at oppdateringen er vellykket,så det trodde jeg nå også MEN: Når jeg booter nå kommer den ikke lenger en etter PCI listen,der stopper det opp og det står "Verifying DMI Pool Data". Har sjekket her på forumet og googlet litt,men dette finner jeg ikke ut av hvordan jeg skal komme meg ut av....manualen er IKKE mye hjelp heller. Kjedelig å sitte å rive av seg alt håret,så jeg håper noen av dere har lyst til å hjelpe meg litt... Vennlig hilsen Joachim EDIT: Leifer`n Endret 8. oktober 2004 av Tootimes Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Du har vel resatt CMOS? Lenke til kommentar
Tootimes Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Ja,tre ganger. Virker nesten som den har flashet bios men at noe har gått galt allikevel.... Skjønner ingenting nå. Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Ja,tre ganger.Virker nesten som den har flashet bios men at noe har gått galt allikevel.... Skjønner ingenting nå. Er det mulig å reflashe? Lenke til kommentar
Tootimes Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Ja,tre ganger.Virker nesten som den har flashet bios men at noe har gått galt allikevel.... Skjønner ingenting nå. Er det mulig å reflashe? Åjada, har prøvd det og. Jeg vet man kan tvangskjøre inn bios på MSI-kort,kan man gjøre detsamme på Epox`s sine kort? If updating the BIOS of a mainboard with a Highpoint RAID controller, note that it is necessary to ensure that the drivers for the Highpoint Controller used within Windows are identical to that of the BIOS. It is possible that Windows will not boot if there is asynchronous pairing between Highpoint BIOS and driver version. Hvis dette er grunnen skjønner jeg det heller ikke.Det siste jeg gjorde var å oppgadere SATA-RAID driveren. Hvordan i huleste skal jeg vite om BIOS og WIN har den samme kontrolleren? Er jeg dum,eller? Endret 8. oktober 2004 av Tootimes Lenke til kommentar
jag Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Du kan prøve å ta kontakt med supporten til EPoX, har gjort det noen ganger og har fått svar innen et døgn... Lenke til kommentar
Tootimes Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Takk jag,skal sjekke ut! Lenke til kommentar
jag Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Når jeg tenker meg om lurer jeg på om jeg har hatt samme problemet sjøl... Men hva gjorde jeg? Får du noe ut av koden som står i error led`en? Har du prøvd å ta ut komponent for komponent, evt sette bios "fail-safe"? Mener det var generell feilsøking jeg gjorde, demonterte ganske mye, før det plutselig fungerte igjen... Har dessuten problemer med at maskina ikke vil poste etter reboot, men må slå den helt av manuelt for så å starte opp igjen, i led`en står det 25, i følge EPoX kommer det av skjermkortet eller PSU... Jaja, har ikke fått sjekka det ennå. Har du prøvd å boote opp uten at cpu-vifta er kobla til? Mener jeg leste noe om at vifter med variabel RPM kunne føre til smårar maskin under oppstart, står noe om det inne på sidene til EPoX... EDIT: Får du mulighet til å velge alt+f2 under post og så flahse bios via bios? Endret 8. oktober 2004 av jag Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Flasha faktisk den bios`en i dag... Fra windows med medfølgende programvare.. Etter flash, fikk jeg opp en bootmanager, som absolutt skulle boote fra nettverket... Trykket ESC, og da sa den at det ikke fantes no systemdisk, sett inn disken og press ENTER... Da jeg først kom inn i windows, flasha jeg fort tilbake igjen til den gamle bios`en... Epox... Lenke til kommentar
SpinNdre Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Epox... Hvis du leser litt finner du at at EPoX lager svært gode kort. Hvorfor dere har fått problemer med BIOS update vet ikke jeg, men jeg har flashet 2 EPoX kort, uten noen som helst form for problemer Endret 9. oktober 2004 av SpinNdre Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Du sier at den stopper på "Verifying DMI Pool Data", hvor lenge har du latt pc ha den "screenen"? Hos meg tok det vandeligvis 3-4 min før den gikk videre fra "Verifying DMI Pool Data" til loading av OS. Og hvilke disker har du i systemet? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Epox... Hvis du leser litt finner du at at EPoX lager svært gode kort. Hvorfor dere har fått problemer med BIOS update vet ikke jeg, men jeg har flashet 2 EPoX kort, uten noen som helst form for problemer Har stort sett bare hatt trøbbel med det, men det var også fordi jeg glemte å ta ut ei skrue av kabinettet, sånn at den kom borti hovedkortet... Men virker veldig stabilt... Bare LAN porten som fucker litt opp tror jeg.. Muligens firewallen... Lenke til kommentar
Tootimes Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Hallo folkens. Vel ,jeg sendte en mail til Epox,men har ikke fått noe svar ennå. Jeg prøvde å flashe på begge måtene,men inatt klikka det for meg,så jeg intallerte XP på nytt. Allikevel er det noe som er spesielt..... Caddy , du har sannsynligvis gjort detsamme som meg,etter den BIOS oppgaderingen,greier jeg ikke å få innstallert sataene skikkelig(wd 36). Jeg får melding 75 og 86. Etter "Press F4 or Cltr+s......" står den bare lenge og "lurer",helt til den loader XP. Alt er satt opp riktig i BIOS. Cloud:Når min stoppa på "Verifying.." venta jeg på det meste i ca 15min,før jeg ga meg. Hva gjorde du for å bli kvitt problemet? Tror kanskje dette er noe..... Make sure the BIOS, Driver, and RAID Administrator (GUI) software revisions match - we do not recommend installing different combinations of BIOS/Driver/Software revisions. The driver downloads for revisions 2.3 and above include driver support for all versions of Windows Dette er hva det står på Epoxsidene. Det er jo temmelig trasig da,om du må trå med silkeføtter hver j****a gang du skal oppgradere noe!? Siste skuddet på stammen: Lasta ned og installerte AMD C n`C driveren,og gattullerrerr med dan( som Schanke sier) ,da forsvant enable AMD C n`C fra hele BIOS. Jeg ler........ jag: Det du sier om at du har problemer med at restart ble shutdown....har det og.... Endret 9. oktober 2004 av Tootimes Lenke til kommentar
jag Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Det har seg dessverre slik at EPoX ikke får Cool&Quiet til å fungere hvis det brukes mer enn èn minnebrikke... Gudene vet hvorfor. Det står noe om det inne på sidene til EPoX. Lenke til kommentar
nattaz Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 BIOS upgrade funka helt fint for meg med mitt EP-8KDA3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå