Gå til innhold

Hjelp til valg av kamera

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har veldig lyst å kjøpe meg et digitalkamera, men er veldig usikker på hvilket!

Det er her jeg håper dere vil hjelpe litt.

Kameraet bør ha ganske bra bildekvalitet, da jeg liker å manipulere bilder på PC. Det bør oså kunne zoome litt, men det er ikke av allverdens viktighet.

Kameraet vil selvsagt også bli brukt til å vere med å tur, fest, og alt annet der det kan bli aktuelt å ta bilder.

Trenger altså et "all round" kamera...

Det kan ikke være altfor dyrt, da studielånet skal finansiere det.

Er og ganske viktig for meg at det tar liten plass i veska o.l.

(Har forøvrig lagt min elsk på deignet til http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=31219 , men har ikke fjerneste ide om hva alle megapixel, bildeprosessor osv betyr...)

Håper dere kan hjelpe med gode forslag :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon Ixus 430 er et bra kamera, broren min har et slik og han er veldig fornøyd med det. Bildekvaliteten er veldig bra (min mening) og jeg ble overrasket over hvor lite og lett det var. Et helt greit kamera til "all round" bruk. Det bruker "spesial"-batterier, som til gjengjeld holder veldig lenge.

Hilsen Lars

Endret av Carrox
Lenke til kommentar
Canon Ixus 430 er et bra kamera, broren min har et slik og han er veldig fornøyd med det. Bildekvaliteten er veldig bra (min mening) og jeg ble overrasket over hvor lite og lett det var. Et helt greit kamera til "all round" bruk. Det bruker "spesial"-batterier, som til gjengjeld holder veldig lenge.

Hilsen Lars

Isåfall er kanskje Ixus 40 et bedre valg. 4mp, men mindre, nyere og raskere.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke skal ta bilder av ting i bevegelse så er Ixus kameraene et godt og sikkert valg. De er generelt trege sånn at hvis du skal ta bilde av noe som rører seg så har det garantert flyttet seg en god del før du får tatt bildet.

Felles for alle lommekamera er at de har dårlig blitz og og det er vanskelig å ta gode bilder innendørs hvis ikke belysninga er meget god.

Du kan også se på Canon PowerShot A85 som er et litt mer avansert kamera til litt lavere pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...