Gå til innhold

Pc starter ikke opp -Cpu?


Becks69

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettopp prøvd å starte opp en "ny" pc. Noen komponenter er nye som f.eks cpu, hk, minne og ram.

 

Nå har jeg snart eksludert alle feilkilder, uten om cpu. Lurte på om noen her kjente igjen denne feilen:

 

Starter opp pc'en, etter et variabelt tidsrom på 5-15sek står den på og oppfører seg normalt. Deretter slår den seg plutselig av. Det er ikke alltid men jeg har sett at den teller opp minne og at den gjenkjenner cpu'en

 

Er det noen feil jeg kan ha gjort som gjør at pc'en slår av (som er nødløsning eller noe?)

 

Jeg har kontrollert cpu-viften, den går og er koblet i rett slot.

 

Det er en AMD sempron 2400+ og et Asus a7v880 hk.

 

Any ideas?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er rpm på cpu cifta di? hvis den er for lav så tror hk at det ikke er noen vifte på cpu'en og slår seg av automatisk, da må du i bios å slå av den greia som gjør det

Jeg får ikke kommet inn i bios og sett på rpm, regner med det er standard fart på den. Vet ikke hva jeg skal gjøre..

 

I startbilde kan en jo trykke DEL for å få bios menyen, trykker du del skrur den seg av. Venter du til det bildet er ferdig så ser du at den teller opp minne og du ser cpu'en. Så når den skal videre, da crasher den og skrur seg av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...