Schnickaschnicka Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) En kamerat av meg skal kjøpe harddisk mp3 og vil ikke ha ipod (det skjønner jeg godt) og vil betale maks og jeg sier maks 3000 uten frakt Noen gode forslag? Endret 8. oktober 2004 av mbarone Lenke til kommentar
PoWit Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Ta en titt på denne https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=18907 Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 OT: hvorfor er ikke ipod bra? Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 For det første: Alle sier den er så bra designet. ikke sant, den er jo bare hvit sølv og med skjerm. alle har det. Jeg har selv iriver ihp 120 og har hatt ipod og er ikke fornøyd. Den tåler ikke noe, dårlig med fingertouch, dårli glyd, komprimerer filene dårlig, ved å fjerne viktige lyder man ikke kan høre så veldig bra, men som fjerner litt av sangen. den har ikke nok utganger, støtter ikke ogg vorbis. Dette er hvorfor den er dårlig, men alle skal ha den til å være så ekstremt bra. IKKE kjøp ipod KJØP iriver ihp 120 Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Du kan seriøst ikke mene at det er dårlig lyd i en iPod! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Du kan seriøst ikke mene at det er dårlig lyd i en iPod! Riktig! Bare hodetelefonene som følger med som ikke er av beste kvalitet! Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 ikke i selve ipoden men i øreproppen, litt dårlige lydvalg da, bedre på iriver ihp. Iriver er, og vil forbli mp3produsentens KONGE Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Har Ipod 20Gb, synes den er konge til alt. Kjøp den her da. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3968 Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 iAudio M3 ser mer spennende ut enn Ipod. http://www.jetaudio.com/products/iaudio/m3/ Prisguiden priser den til 2900 kr. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Feilpostet. Flyttes til kategori som omhandler MP3 spillere. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 For det første: Alle sier den er så bra designet. ikke sant, den er jo bare hvit sølv og med skjerm. alle har det. Jeg har selv iriver ihp 120 og har hatt ipod og er ikke fornøyd. Den tåler ikke noe, dårlig med fingertouch, dårli glyd, komprimerer filene dårlig, ved å fjerne viktige lyder man ikke kan høre så veldig bra, men som fjerner litt av sangen. den har ikke nok utganger, støtter ikke ogg vorbis. Dette er hvorfor den er dårlig, men alle skal ha den til å være så ekstremt bra. IKKE kjøp ipod KJØP iriver ihp 120 Fjerner litt av sangen?? Hvordan i alle dager kan du påstå noe sånt? Har jeg aldri opplevd med min IPod. Må i så fall være du som har vært uheldig og kjøpt en "Mandagsmodell" Komprimerer dårlig? Som jeg tror alle vet, så blir jo komprimeringskvaliteten avgjort av programmet du bruker, ikke av IPoden. Den spiller bare av det den blir matet med! Apples eget AAC-format lager musikk-filer av høy kvalitet som jeg personlig mener ikke står tilbake for noen andre formater. Få utganger? Hvor mange utganger trenger man egentlig på en mp3-spiller? På Ipoden går det fint å bruke headphoneutgangen for å spille musikken på hjemmestereoen, men dette er noe jeg til dags dato ikke har hatt behov for. Ser heller ikke helt for meg at jeg vil ha brukt optisk inn og utganer flittig, eller i det hele tatt, om dette hadde vært inkludert på IPoden. Fingertouch er dårlig? Er jo blant annet dette IPodn blir rost opp i skyene for. Rart at Creativ har "kopiert" dette hvis det er så dårlig. På en annen side så har jo faktisk IRiver fått negativ omtale for sin styrestikke og menysystem. Ogg Vorbis hadde sikkert vært greit å hatt støtte for, men jeg savner det ikke, og tror heller ikke andre gjennomsnittelige IPod brukere vil se på dette som et stort savn. Og ja, IPod har et nydelig minimalistisk design. Trenger nødvendigvis ikke masse fancy knapper for at den skal se bra ut. Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) man trenger ikke mange utganger, men jeg bruker det flittig, menysytemet er litt vanskelig i starten men når du lærer det, er det meget enkelt. iPoden er også vanskelig å lære seg med touch, men går etter hvert. Joysticken til iriver er etter erfaring av begge modelenne bedre. Du kan ikke si at iPod g4 er finere enn iRiver ihp 140 Endret 9. oktober 2004 av mbarone Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 For det første: Alle sier den er så bra designet. ikke sant, den er jo bare hvit sølv og med skjerm. alle har det. Jeg har selv iriver ihp 120 og har hatt ipod og er ikke fornøyd. Den tåler ikke noe, dårlig med fingertouch, dårli glyd, komprimerer filene dårlig, ved å fjerne viktige lyder man ikke kan høre så veldig bra, men som fjerner litt av sangen. den har ikke nok utganger, støtter ikke ogg vorbis. Dette er hvorfor den er dårlig, men alle skal ha den til å være så ekstremt bra. IKKE kjøp ipod KJØP iriver ihp 120 Fjerner litt av sangen?? Hvordan i alle dager kan du påstå noe sånt? Har jeg aldri opplevd med min IPod. Må i så fall være du som har vært uheldig og kjøpt en "Mandagsmodell" Komprimerer dårlig? Som jeg tror alle vet, så blir jo komprimeringskvaliteten avgjort av programmet du bruker, ikke av IPoden. Den spiller bare av det den blir matet med! Apples eget AAC-format lager musikk-filer av høy kvalitet som jeg personlig mener ikke står tilbake for noen andre formater. Få utganger? Hvor mange utganger trenger man egentlig på en mp3-spiller? På Ipoden går det fint å bruke headphoneutgangen for å spille musikken på hjemmestereoen, men dette er noe jeg til dags dato ikke har hatt behov for. Ser heller ikke helt for meg at jeg vil ha brukt optisk inn og utganer flittig, eller i det hele tatt, om dette hadde vært inkludert på IPoden. Fingertouch er dårlig? Er jo blant annet dette IPodn blir rost opp i skyene for. Rart at Creativ har "kopiert" dette hvis det er så dårlig. På en annen side så har jo faktisk IRiver fått negativ omtale for sin styrestikke og menysystem. Ogg Vorbis hadde sikkert vært greit å hatt støtte for, men jeg savner det ikke, og tror heller ikke andre gjennomsnittelige IPod brukere vil se på dette som et stort savn. Og ja, IPod har et nydelig minimalistisk design. Trenger nødvendigvis ikke masse fancy knapper for at den skal se bra ut. Folk liker forskjellige ting! Det er vel ikke så vanskelig å forstå? Er ikke alle som liker ipod. De velger andre merker framfor å dilte etter den samme saueflokken som bare skal ha det samme. Så ser da liten vits at du ikke godtar ett nei og skal overbevise mer. Det blir bare dumt. Noen folk er selvstendige og velger andre ting. Det er tydelighvis ikke du. bæææææææ! Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Hvis det er sånn du ser på saken så tar du ganske så feil av meg Lenke til kommentar
Ingeborg4 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Ville ikke bare mbarone ha råd om hvilken mp3-spiller? Han vil tydeligvis ikke ha iPod, så gi han andre forslag istedefor å diskutere. Jeg er fornøyd med iPod mini, men det er tydeligvis ikke du...ok. Alle har forskjellige meninger. Gi mbarone råd istedefor å diskuterer! Endret 9. oktober 2004 av Ingeborg4 Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 takk Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 mbarone@ Bildet ditt viser den gammle ipoden... Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Ville ikke bare mbarone ha råd om hvilken mp3-spiller?Han vil tydeligvis ikke ha iPod, så gi han andre forslag istedefor å diskutere. Jeg er fornøyd med iPod mini, men det er tydeligvis ikke du...ok. Alle har forskjellige meninger. Gi mbarone råd istedefor å diskuterer! Joda helt eng med deg der, men nå har mbarone en gjennomgående negativ tone mot IPod, og til tider feilinformerer/overdriver han om ipod. Derfor mener jeg at det er på sin plass å komme med korreksjon på info som kan villede isteden for å veilede potensielle ipod-kjøpere. mbarone starter en tråd for å hjelpe en venn med valg av mp3-spiller, så i sin egen tråd feilinformerer han om IPod samt framhver sin IRiver. Mitt mp3-valg etter IPod ville vært IRiver, så kan vel ikke sies at jeg har masse imot IRiver. Liker bare at man holder utsagn fri for feilinformasjon. Jeg tror ikke på noen måte at verken IRiver eller IPod står tibake for hverandre! Endret 9. oktober 2004 av Duckhunter Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Hvis det er sånn du ser på saken så tar du ganske så feil av meg Støtter deg med valget ja. Iriver framfor ipod. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 bare jeg som synes iRiver seg stygg ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå