zhorty Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hallo. Må man ha router for å ha switch også? Jeg har Telenor adsl, og tenkt å kjøpe denne: http://www.myspaceworld.com/default.db2?id=4130 Altså, det jeg lurer på er om jeg kan koble den rett på modemet? Eller må jeg ha router? Hørt mange som sier at man må det, og mange som sier jeg ikke må det, så jeg blir ganske usikker.. Spør derfor her. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 det er vel router i telenor-modemet ditt? da skulle det bare være å koble switchen til denne, og pcene mot switchen. men jeg vil anta at dette forutsetter at du kan stille inn pppoe brukernavn og passord i modemet/routeren din. sjekk manualen. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Ruter trenger du dersom du skal ha flere PC'er koblet opp mot Internett samtidig. En switch binder sammen PC'ene, men deler ikke Internett-tilkoblingen. Dersom du har innebygd ruter i adslmodemet ditt så trenger du IKKE kjøpe ruter utenom - da trenger du bare switch. You see? Lenke til kommentar
zhorty Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Ja ok, men hvordan finner man ut om jeg har inkludert router i modemet? Fulgte ikke med noe guide til modemet.. Bare fikk med i ADSL pakka fra telenor. Men det heter Lucenet Cell Pipe, elns. Lenke til kommentar
zhorty Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Ja ok, men hvordan finner man ut om jeg har inkludert router i modemet? Fulgte ikke med noe guide til modemet.. Bare fikk med i ADSL pakka fra telenor. Men det heter Lucenet Cell Pipe, elns. Edit: Sorry dobbeltpost. Opera klikka litt.. Endret 8. oktober 2004 av zhorty Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) lucent er modem---- da trenger du en router edit : når fikk du adsl pakka? Endret 8. oktober 2004 av sniperdybe Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 start -> kjør -> cmd -> ipconfig -> IP addresse Hvis den starter med 10. 172. eller 192. så har du router. Lenke til kommentar
zhorty Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Do'h dere forstår ikke. Jeg har router fra førav, men den pleier å klikke engang iblandt, og derfor skulle jeg ha ny. Men det er det samme nå, jeg kjøpte en 3com router fra datakjeden (Demovare, fikk den til 600,-) Skal konfigurere den nå, håper den funker bra! Han duden i kassa sa det er bra kvalitet på de routerne vertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå