Gå til innhold

ballemann vender tilbake, og savner pc'en sin :(


Anbefalte innlegg

Så i dene sammenheng lurte jeg på om det var noen som har gamle men brukbare deler som de kunne tenkt seg og gi bort eller solgt billig?

Kjeft .. ? Roe deg ned litt ..

 

Når du spør etter deler som folk vil gi bort så er det tigging.

Du kunne like godt ha kommet her og spurt etter penger.

 

Tigging er noe du kan gjøre hos forelderene dine eller på sossen.

 

Det har vært ett par andre saker hvor fattige folk har spurt etter deler til PC, men dem har faktisk hatt en grunn til å gjøre det noe jeg ikke kan se i ditt tilfelle.

 

Og en annen ting, visst du skal kjøpe/tigge hardware så kan du i det minste gjøre det i bruktmarkedet

OK, hør her.. Om du vil slå ned på meg og kritisere meg, kan du vel gjøre det på pm? Og det er foresten ikke lett å skaffe seg penger i min situasjon, du kjenner meg ikke, så hva har du å dømme? Og foresten, jeg tigger ikke, jeg lurer på om noen her hadde noe hardware som dem ikke har bruk for og kunne tenkt seg og gi det til meg for en slant + -

 

du høres ut som en kar med ad/hd og dårlig oppvekst. :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det noen som ikke vet hvordan man bruker <EDIT> knappen...

 

Er det bare hos meg smileys-vinduet ikke virker?

 

EDIT:

 

Spør på skolen om de har noen gamle pc'er... Når skolen min skulle kjøpe nye pc'er fikk jeg og en venn 10 pc'er... Og nå har vi stort nettverk hjemme oss han! Alle pc'ene var dårlige... men vi tok deler fra noen pc'er og satte inn i en annen, så de får masse (les 200mb) RAM og HDD...

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar

ta med en kompis å gå rundt å bank på døra til gammlinger å spør om de trenger noen til å klippe plenen. Eg og en kompis pleide å gjøre det når vi var på din alder.. er faktisk ganske morsomt og. Fikk 150 kr timen kver fra ei.. men fikk sparken etter 2 timer da ho fant ut ho ikkje hadde råd :p

Lenke til kommentar

Unnskyld meg slutt å plag gutten da.

Skjlønner godt at han ville ha moped jeg.

 

Men til saken, jeg har noene forslag da:

Dra på loppemarked, der er det ofte hele pcer til en billig penge.

Få foreldre og slekt til å høre på jobbene deres hva de gjør med utrangerte pcer og høre om du kan få en/kjøpe en.

Sjekk når politiet holder auksjon over beslaglagte gjenstander i dett område (tronheim?) Kanskje du får pcen til en pedofil billig :p

Bruk internett cafe.

heng opp en lapp på butikken hvor du skriver at du ønsker å kjøpe/få en gammel pc.

+Hvis du er skikkelig desperat, dra til din nærmeste elkjøp el. lignende og titt i containeren som folk leverer gmle elektriske gjenstander til, garanter en skjerm eller 10 der + gjerne komplette pcer av ymse slag.

 

Lykke til, håper dette hjalp.

Endret av hainz
Lenke til kommentar
Unnskyld meg slutt å plag gutten da.

Skjlønner godt at han ville ha moped jeg.

 

Men til saken, jeg har noene forslag da:

Dra på loppemarked, der er det ofte hele pcer til en billig penge.

Få foreldre og slekt til å høre på jobbene deres hva de gjør med utrangerte pcer og høre om du kan få en/kjøpe en.

Sjekk når politiet holder auksjon over beslaglagte gjenstander i dett område (tronheim?) Kanskje du får pcen til en pedofil billig :p

Bruk internett cafe.

heng opp en lapp på butikken hvor du skriver at du ønsker å kjøpe/få en gammel pc.

+Hvis du er skikkelig desperat, dra til din nærmeste elkjøp el. lignende og titt i containeren som folk leverer gmle elektriske gjenstander til, garanter en skjerm eller 10 der + gjerne komplette pcer av ymse slag.

 

Lykke til, håper dette hjalp.

Her var det nyttige forslag ja.. Auksjon hos politiet? Den har jeg ikke hørt før :D får sjekke litt mer rund det da..

 

mvh ballemann

Lenke til kommentar
Unnskyld meg slutt å plag gutten da.

Skjlønner godt at han ville ha moped jeg.

 

Men til saken, jeg har noene forslag da:

Dra på loppemarked, der er det ofte hele pcer til en billig penge.

Få foreldre og slekt til å høre på jobbene deres hva de gjør med utrangerte pcer og høre om du kan få en/kjøpe en.

Sjekk når politiet holder auksjon over beslaglagte gjenstander i dett område (tronheim?) Kanskje du får pcen til en pedofil billig  :p

Bruk internett cafe.

heng opp en lapp på butikken hvor du skriver at du ønsker å kjøpe/få en gammel pc.

+Hvis du er skikkelig desperat, dra til din nærmeste elkjøp el. lignende og titt i containeren som folk leverer gmle elektriske gjenstander til, garanter en skjerm eller 10 der + gjerne komplette pcer av ymse slag.

 

Lykke til, håper dette hjalp.

Her var det nyttige forslag ja.. Auksjon hos politiet? Den har jeg ikke hørt før :D får sjekke litt mer rund det da..

 

mvh ballemann

Som et notis til dere andre som vurderer å selge pc'en for å kjøpe moped. Politiet auksjonerer bort mopeder.

 

Notis nr2 til dere som ikke får busskort, politiet auksjoner også bort sykler :D

 

 

_

Thorsan

Lenke til kommentar

Og foresten, jeg tigger ikke, jeg lurer på om noen her hadde noe hardware som dem ikke har bruk for og kunne tenkt seg og gi det til meg for en slant + -

(sitat trådstarter)

 

Tigge eller spør/lurer på ?

 

Hvis du ikke tigger,har jeg gått glipp av mye i min oppvekst !

 

Men du ofret pc din mot en moped,og nå vil du at vi skal hjelpe deg !hadde jeg vært deg ville jeg ha sett meg om på bruktmarkede og kjøpt litt etter hvert som jeg fikk penger.da kan du iallefall med stoltet si at denne pc har jeg kjøpt selv :thumbup:

 

Ps:bare lurer på om det ikke er mange her på forumet som har ofret mye får den hardware de sitter med i dag :whistle:

Lenke til kommentar
Og foresten, jeg tigger ikke, jeg lurer på om noen her hadde noe hardware som dem ikke har bruk for og kunne tenkt seg og gi det til meg for en slant + -

(sitat trådstarter)

 

Tigge eller spør/lurer på ?

 

Hvis du ikke tigger,har jeg gått glipp av mye i min oppvekst !

 

Men du ofret pc din mot en moped,og nå vil du at vi skal hjelpe deg !hadde jeg vært deg ville jeg ha sett meg om på bruktmarkede og kjøpt litt etter hvert som jeg fikk penger.da kan du iallefall med stoltet si at denne pc har jeg kjøpt selv :thumbup:

 

Ps:bare lurer på om det ikke er mange her på forumet som har ofret mye får den hardware de sitter med i dag :whistle:

herregud da.. Jeg tigger ikke, jeg LURER på om noen har gammelt og billig hardware og selge meg FFS

Lenke til kommentar

unnskyld? jeg prøvde å påpeke at det er en del mennesker her inne som til enhver tid ser etter muligheten til "å leke politi". for meg har dette utviklet seg til å bli et lite irritasjonsmoment, og jeg skjønner ikke hvorfor vanlige lesere skal ha et behov for å påpeke at en tråd bør stenges. Hva er det vi har moderatorer til da? Om man synes at tråden er av et så usaklig/upassende innhold at andre lesere ikke har godt av å lese det, så kan man vel finne frem til den lille blå knappen kalt "report" ??

Og btw, så er det 5 år siden jeg flyttet hjemmefra og hit, en distanse på ca 50 mil, så mamma kan nok neppe høre hva jeg sier uansett.

Merker at jeg blir litt irritert på meg selv fordi jeg kaster bort energi på å ta til motmæle mot kvasi-intellektuelt søppel som deg, men det får være....

Lenke til kommentar
unnskyld? jeg prøvde å påpeke at det er en del mennesker her inne som til enhver tid ser etter muligheten til "å leke politi". for meg har dette utviklet seg til å bli et lite irritasjonsmoment, og jeg skjønner ikke hvorfor vanlige lesere skal ha et behov for å påpeke at en tråd bør stenges. Hva er det vi har moderatorer til da? Om man synes at tråden er av et så usaklig/upassende innhold at andre lesere ikke har godt av å lese det, så kan man vel finne frem til den lille blå knappen kalt "report" ??

Og btw, så er det 5 år siden jeg flyttet hjemmefra og hit, en distanse på ca 50 mil, så mamma kan nok neppe høre hva jeg sier uansett.

Merker at jeg blir litt irritert på meg selv fordi jeg kaster bort energi på å ta til motmæle mot kvasi-intellektuelt søppel som deg, men det får være....

Greit nok det du skriver nå. Men slike utsagn som "vil drepe etc" er jo med på og setter ned seriøsiten til det minimale.

 

Er ellers enig i at det er plagsomt med de som skal leke poiti osv.. Blir bare så inn i skauen tåplig å lese den korte linjen du skrev i ditt første innlegg..

 

God Kveld! ;)

Lenke til kommentar

Tåpelig diskusjon! Jeg har selv hatt både PC og moped. Begge deler er et must! I alle fall ute på bondelandet. Seriøst folkens, noen her som vet hva det vil si med flere kilometer til nærmeste dagligvarebutikk? Kompiser som bor kilometervis i alle retninger? Lagerjobb? Det fantes ingen lager der jeg bodde!

 

Nå er jeg student og lånekassen gir meg foreløbig penger til husleie og mat! (Gudene må vite hva som skjer om statsbudsjettet går gjennom... blir neppe hjem til jul) Heldigvis bor jeg så nært skolen at jeg kan gå. Noen drittjobb vil jeg ikke ha! Jeg er sunnmøring og skal klare meg på vann og brød et år til. Så skal jeg ha en ordentlig jobb!

 

Stå på! Hold deg unna jobbing! Hadde jeg hatt hw skulle du fått den, men ettersom jeg er sunnmøring har jeg solgt/brukt det jeg har for å få penger til ny laptop... :thumbup:

Lenke til kommentar

kravet for å få skolebusskort er 6km i kjørelengde. hvertfall for vgs i tromsø.

noe som forresten er litt galskap når man tenker på hvor lang tid det tar og gå 5,9km i isende motvind..

 

ellers burde du ballemann redigere ditt første innlegg og fjerne "gi bort" ettersom det er det folk anser som tigging..

(edit knappen finner du øverst til høyre på ditt eget innlegg)

 

og ellers, var det ikke en egen tråd her der folk postet hvilke brukt hardware som de var villig til å kvitte seg med?

 

edit:

hvis du kun bruker mopeden til og komme deg til skolen så er det jo en mulighet å selge moden og kjøpe sykkel + pc! ;) men tipper du liker å råne litt rundt å plage naboene med den gneldrete mopeden, og det funker jo ikke like bra med trøsykkel! :D

Endret av phax
Lenke til kommentar
Tåpelig diskusjon! Jeg har selv hatt både PC og moped. Begge deler er et must! I alle fall ute på bondelandet. Seriøst folkens, noen her som vet hva det vil si med flere kilometer til nærmeste dagligvarebutikk? Kompiser som bor kilometervis i alle retninger? Lagerjobb? Det fantes ingen lager der jeg bodde!

 

Nå er jeg student og lånekassen gir meg foreløbig penger til husleie og mat! (Gudene må vite hva som skjer om statsbudsjettet går gjennom... blir neppe hjem til jul) Heldigvis bor jeg så nært skolen at jeg kan gå. Noen drittjobb vil jeg ikke ha! Jeg er sunnmøring og skal klare meg på vann og brød et år til. Så skal jeg ha en ordentlig jobb!

 

Stå på! Hold deg unna jobbing! Hadde jeg hatt hw skulle du fått den, men ettersom jeg er sunnmøring har jeg solgt/brukt det jeg har for å få penger til ny laptop... :thumbup:

forbanna knøl

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...