PcT Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Har: 1x 20gb hd 1x Socket A 1ghz cpu 2x 256mb sdram 1x 150watts psu (er ikke sikker men det kan være en 200watts! og et gåent hovedkort! Disse delene drar CS 1.6 lett (jeg brukte denne pcen før hovedkortet sprang ) Er du interesert pm meg hva du gir..! blir ikke gibort pris + at du må betale porto..! Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Det er noe som heter busskort/skolebevis som man får når man går på skolen slik at man slipper å betale for buss..... da må man bo en viss distanse unna, noe jeg er et par hundre meter fra å være kvalifisert .. Vel her oppe er det 4 km, trodde det var likt over hele landet. Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg har en et ganske bra hoved kort(3år gammelt, updater med stats når jeg kommer hjem) og en itel pentium 3 1.5ghz Hvis du betaler porta kan jeg vel kanskje sende de. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Det er ikke _SÅ_ vanskelig å skaffe seg en lagergutt-jobb.... Lenke til kommentar
3dme Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) dette med jobb er kanskje unødvendig,går du i vgt 1,2 eller 3 kan du få masse penger av staten sånn som jeg,Stipend! : - ) Det er ikke _SÅ_ vanskelig å skaffe seg en lagergutt-jobb.... Det kommer veldig ann på alderen,en 15 har veldig vansklig for og skaffe seg jobb,i motsetning til en 16 åring som kan ta noen letter jobber. (Forutsetter at man ikke vil bli avisgutt) (Edit:Utdypte den ene setningen litt) Endret 10. oktober 2004 av 3dme Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Det er noe som heter busskort/skolebevis som man får når man går på skolen slik at man slipper å betale for buss..... da må man bo en viss distanse unna, noe jeg er et par hundre meter fra å være kvalifisert .. Vel her oppe er det 4 km, trodde det var likt over hele landet. Selv bodde jeg 7 km unna skolen, sykla i 9 år ikke noe stress var sprekk på den tiden, deretter var det VGS 5 km. Sykklet de 5km'erne også også tok en lappen og ble lat _ Thorsan [EDIT] Poenget glemte jeg selvsagt... Det var ikke gratis buss for meg selv om det var "langt" Endret 10. oktober 2004 av thorsan Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Å selge PC'en for å kjøpe moped er ganske tvilsomt. Få deg en jobb, spar penger. Som alle sier. Og så ser du på Student-oppsettet på HW.no-anbefalingene. Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Så i dene sammenheng lurte jeg på om det var noen som har gamle men brukbare deler som de kunne tenkt seg og gi bort eller solgt billig? Kjeft .. ? Roe deg ned litt .. Når du spør etter deler som folk vil gi bort så er det tigging. Du kunne like godt ha kommet her og spurt etter penger. Tigging er noe du kan gjøre hos forelderene dine eller på sossen. Det har vært ett par andre saker hvor fattige folk har spurt etter deler til PC, men dem har faktisk hatt en grunn til å gjøre det noe jeg ikke kan se i ditt tilfelle. Og en annen ting, visst du skal kjøpe/tigge hardware så kan du i det minste gjøre det i bruktmarkedet Endret 10. oktober 2004 av bergetun Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Iogmed at du er 16 år er det mye du kan gjøre for å tjene penger. Foreldre/slekt/familie: spør de om du kan få jobbe litt for de. Vaske eller rydde.Hør med foreldre om de kjenner noen, som vet om en ledig sted i nærheten (stor sjanse) Lag kakelotteri(samle inn kaker fra slektninger) og selg de ved reman der du bor Herregud! Ta deg en kake du da vel... Husker da jeg var 16-17.. Ikke pokker om jeg ville gjort noe slikt.. hvorfor ikke samle flasker også i samme sleng så er du et garantert mobbe offer.. Fyren spør om å få kjøpe bilige deler så blir han utskjelt/hånet til de grader! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Fyren spør om å få kjøpe bilige deler så blir han utskjelt/hånet til de grader! Kan ha noe med at flere på forumet er i samme situasjon som han, men finner løsninger likevel, uten å "tigge". Hvorfor skal vi gi/selge ham billige deler bare fordi han nekter å selge mopeden sin, som forøvrig er et gode som mange andre her ikke har? Det finnes helt sikkert billigere mopeder enn akkurat den han har, eventuelt kan han sykle eller ta buss. Når saken er belyst fra begge sider, er det klart hvem som står sterkest. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Fyren spør om å få kjøpe bilige deler så blir han utskjelt/hånet til de grader! Kan ha noe med at flere på forumet er i samme situasjon som han, men finner løsninger likevel, uten å "tigge". Hvorfor skal vi gi/selge ham billige deler bare fordi han nekter å selge mopeden sin, som forøvrig er et gode som mange andre her ikke har? Det finnes helt sikkert billigere mopeder enn akkurat den han har, eventuelt kan han sykle eller ta buss. Når saken er belyst fra begge sider, er det klart hvem som står sterkest. Inrømme at du har noen gode poeng, men litt unødvendigt med slik 'tone' som enkelte her legger opp til.. Du kan jo rydde hagen og klippe plenen min for en fair pris... Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Har en to knappers A4tech mus (uten scrollehjul) som knapt er verdt plasten den er pakket inn i, som du kan få for en cola + frakt. (Og jeg tror det er en dårlig deal for deg) Ellers kan du få kjøpe min gamle Ti83 kalkulator (Anbefaler også å sjekke demo-/returvarene hos enkelte pc butikker. Du kan være heldig å gjøre et kupp dersom du godtar en bulk i kabinettet eller tvilsom emballasje) Sp+ Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Enig, skaff deg en jobb, slit rævva av deg i en mnd eller 2, ønsk deg penger til jul, jobb i helligdager. Også bygger du deg en kongepc og jobber mindre. Har selv planger om og gjøre det samme siden pcn blei herpa på OL04 Var det du som mista hele dritten i bakken når du skulle hjem? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Ballemann, kravet er 2,5 km eller noe for å få skolekort, ikke over 6km! Sjekk bygg-selv pakketilbud på psdata! edit: Bergetun, det du driver med hjelper ikke denne tråden. Hvis du vil krangle, ta det over PM Endret 10. oktober 2004 av Kevlar Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 edit: Bergetun, det du driver med hjelper ikke denne tråden. Hvis du vil krangle, ta det over PM Du har rett, jeg blir bare litt irritert når noen ber meg holde kjeft. Men jeg skal gi meg .. Har fått fram poenget mitt at jeg ikke liker at folk tigger uten å ha noe særlig grunnlag til å gjøre det. Peace out ! ! Oppfordrer alle som har litt hardware liggende å slenge om å samle sammen mer hardware fra familie og venner, bygge en komplett PC for så å gi den til Fretex. Lenke til kommentar
john_h Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Ballemann, kravet er 2,5 km eller noe for å få skolekort, ikke over 6km! Tror ikke du kan satse på at alt er likt i hele Norge bare fordi det er sånn der du bor.. Her i Hedmark er det 6km for videregående... (i fjor fikk ikke jeg skyss fordi jeg bodde 40 meter for nærme skolen; en kjapp telefon eller to og en fax fiksa det) Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg blir mer og mer fasinert av hvor "hjelpsomme" folk er blitt i Norge......si fra til meg hvis noen av dere kommer i pleie- og omsorgs- yrket, for da ser det ut til at det kan være hensiktsmessig å flytte til en annen verdensdel. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 har snart en amd 1800 som skal vekk.. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Har: 1x 20gb hd 1x Socket A 1ghz cpu 2x 256mb sdram 1x 150watts psu (er ikke sikker men det kan være en 200watts! og et gåent hovedkort! Disse delene drar CS 1.6 lett (jeg brukte denne pcen før hovedkortet sprang ) Er du interesert pm meg hva du gir..! blir ikke gibort pris + at du må betale porto..! nice, hva skal du ha for rammen og harddisken? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 har snart en amd 1800 som skal vekk.. kult, send en pm når du skal selge da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg