Kamikaze1 Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Jeg har nylig bygget en pc med to 40GB western digital HDD'er, og jeg har store problemer med minst en av de: En av de eller begge lager høye klikkelyder når de blir brukt, og av og til får jeg beskjed om at den ene er koblet fra. Jeg bruker windows 2000. Jeg får også beskjed om at data er mistet av og til, selv om jeg ikke har registrert at det har skjedd. Under oppstarten står det etter at IDE drives er listet "Primary IDE cable 80 conductor not installed" eller noe sånt. Jeg har koblet harddiskene til hovedkortet og til strøm, og jeg har ikke funnet noen tredje kabel for harddiskene. PS: Etter at den ene harddisken har forsvunnet fra OS'et (skjedde et par ganger) har jeg byttet litt frem og tilbake på master og slave. [edit]Nå har jeg visst en meget god periode: begge HD'ene er der og jeg har lite klikking. Kanskje det bare er noe som kommer og går med disse WD diskene? Det var visst noen andre her som hadde noe av det samme problemet.. [/edit] [ Denne Melding var redigert av: Kamikaze1 på 2002-05-16 13:31 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå