Gå til innhold

Ikke noe respons i det heletatt!

tango82

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har nettopp gått til innkjøp av en stk ny pc som jeg har bygget ferdig nå i ettermiddag. Den består av følgende komponenter:

Hovedkort: MSI KM3M-V Mainboard Socket-A

CPU: AMD Sempron 2200 + 1,5Ghz OEM

Vifte: Spire CPU-vifte Whisperock IV Socket A

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 258mb x2

HD: Maxtor DiamondMax Plus 9 160gb

Kabinett: Sunteck miditower TH-6522

Skjermkort: Powercolor Radeon 9600xt 128mb DDR

Jeg har bygget pc før, sjøl om det begynner å bli en stund siden sist, og satte den sammen i samsvar med manualen. Når jeg trykker på power-knappen er det absolutt ingen verdens ting som skjer! Jeg har sett over kablene mange ganger, og sett spesielt på om strømmen som går direkte i hovedkortet er satt på rett plass, noe den er. Synes dette er ganske tragisk, og lurer på om kanskje noen av dere opplyste sjeler har en løsning på problemet, eventuelt kritiske spørsmål og andre ting som kan hjelpe meg.

Setter utrolig pris på rask respons

MHV

tango82

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er null respons i viftene? du har kobla til begge strømlednignene som går til hk? vet du at psu er i orden?

edit: en ting til, når du monterte hk i toweret, passa du på å fjerne alle spacere (hk skruefester i toweret) som ikke ble brukt? sånne skal ikke være der og blir bare problemer av, de som ikke blir brukt altså

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

psu er strømforsyning. prøv med en annen for å se om det hjelper. du kan også sjekke at den du har står på 230 volt og ikke 115 også...

edit: dette er vel å undervurdere deg tror jeg, men har du sjekka at en svart på-knapp bak på psu er slått på (dersom det er en der da)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...