Kenneth Solfjeld Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hei! Jeg har 2 Harddisker. C: og D:. På C: er operativsystemet (Windows) Er det da lurt å installere programmer og spill på D: og bare kjøre Windows på C:? er det lurt at C: kjører som en ren systemdisk? Det er p-ata disker, så jeg har ikke mulighet til å kjøre dem i raid 0, da jeg ikke har raidkontroller... På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg ville ikke gjort det vist det er 2 seperate disker det er snakk om. Men vist det er f.eks en 160GB som er delt ved partisjonering så kan du like gjerne gjøre det. Vist en har 2 seperate disker å gjør dette blir de plutselig avhengig av hverandre, og du kan ikke ta ut den ene, å bruke til noe annet sånn helt uten videre... Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det kommer an på størrelsen på diskene egentlig. Hvis det er 2 disker på 120 gb da, så ville jeg laget en C: partisjon på 20 eller 30 gb til windows og programmer. Dette fordi at hvis pc går til helvette så slipper du å slette alle de gb med annet stæsj som du har liggende på C: Så lag en C: med 20 eller 30 gb, bruk resten av plassen på D: og den siste disken blir E: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå