Becks69 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Hei Jeg har nettopp skrudd sammen en PC, den starter ikke opp. Specs: Asus a7v880 hovedkort Sapphire 9800SE 128mb skjermkort WD 80gb hdd Plextor cd-brenner Sony dvd-spiller floppy 256mb ram 2400 sempron amd cpu Strømforsyningen er gammel, ukjent størrelse. Tipper den er 5 år gammel kanskje? Problemet: Når jeg skrur på pc'en, ser alt normalt ut, jeg får skjermbilde, den teller opp minnet og gjenkjenner cpu'en. Men akkurat i det den skal "dra igang" harddisken så skrur den seg av. Jeg har sjekket det meste av feilkilder, og nå har jeg en hypotese om at det er psu. Noen enige, andre feilkilder som jeg burde sjekke først? Har bygd en del pc'er før, men dette har jeg ikke vert borti... Alle tips/forklaringer mottas med takK! *Caps i emnefelt fjerner av moderator* Endret 8. oktober 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Dette har ingenting med kjøp eller salg av PC å gjøre. Flyttes. Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Jeg tok nettopp en kalkulator-test på http://www.jscustompcs.com/power_supply/ den viste at jeg burde ha en på ca 238w Skal sjekke hvor stor den er nå.... Endret 8. oktober 2004 av Becks69 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 hvor da? Til annet om hardware, fordi du ikke vet hva problemet skyldes. Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg tok nettopp en kalkulator-test på http://www.jscustompcs.com/power_supply/den viste at jeg burde ha en på ca 238w Skal sjekke hvor stor den er nå.... Jeg har sjekket det nå, det som stod i var 250w, jeg satte i et annet som var 350w - og det samme problemet oppstår... NOEN IDEER? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 250W høres uansett meget lite ut til ditt system. Foreslår at du beholder en andre, selv om samme problemet fortsatt oppstår. Lenke til kommentar
Becks69 Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Den er grei, jeg har den 350w'eren i nå... Men, den starter fortsatt ikke. Det jeg har prøvd med andre komponenter er: Skiftet ut hdd, 3 stk ingen forskjell Skiftet ut skjermkort, ingen forskjell Skiftet og eksludert dvd-rom og cd-rom Så det eneste jeg ikke har prøvd å skifte da er: RAM, jeg har skiftet slot men det hjalp ikke CPU, hva kan jeg har gjort galt her? jeg har sjekket at cpu-viften står i den sloten den er tilvist. Hva mener dere, er det noe med RAM eller CPU som kan skape slike problemer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå