arkhanien Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Hei Har funnet ut at viften på skjermkortet mitt, Gainward Geforce 3 ti200, bråker mest i kabinettet mitt. Jeg er ikke fornøyd :] Hva kan jeg bytte den fabrikk-viften ut med? Jeg vil gjerne ha en vifte, for jeg overklokker jo selvsagt Har god plass i kabinettet ... Noen som kan hjelpe med forslag ? Lenke til kommentar
hurst Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 samme problem her. Skjermkortvifter er no dritt. Har selv tenkt å slenge på ei schvær kjøleribbe (billigdte de har på komplett kanskje?) og ei vifte på 7 eller 5 volt. Vil ha stille pc! Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 En billig CPU kjøler = en knall GPU kjøler. Jeg bruker selv golden orb, den funker fint, billig som bare det også. :smile: Lenke til kommentar
arkhanien Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 20:30, thomasr skrev:En billig CPU kjøler = en knall GPU kjøler. Jeg bruker selv golden orb, den funker fint, billig som bare det også. :smile: Den er grei, men hvilken av de forskjellige kategoriene av cpu-kjølere bør jeg ta sikte på ? (Socket XXX). Hvilken CPU-kjøler er enkel å feste på GPU, og hvordan gjør jeg det (spørrespørrespørre).. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Jeg har som sagt golden orb, etter litt tilpasning så passer nok den fint. Det er en golden orb socket 370 jeg har. Festes med termisk lim, eller as og noen små dråper lim i hjørnene av gpu. Lenke til kommentar
d_jay Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 å bruke cpu-kjøleribbe medfører at man må gi avkall på minst en pci-port. ta heller å fjern den originale vifta, legg skikkelig kjølepasta på GPU, og sett en 92mm Zalmanvifte _over_ skjermkortet... det funker perfekt hos meg ... vifta ligger på 20dB i silent mode. _________________ - PoWeR iS nOtHiNg WiThOuT cOnTrOl - [ Denne Melding var redigert av: d_jay på 2002-05-16 19:33 ] Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Har et spørsmål til noen som har greie på svakstrømm ,Får å få ned rpm på skjerm kort vifta mi kan eg sette på en motstan som senker spenningen til 7-10 volt,eller en regulator som eg kan stille inn selv med et skruejern,har et gf2 ultra 64mb. Kjetil Lenke til kommentar
CFD Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Kjetil Lura skrev (2002-05-16 20:06):Har et spørsmål til noen som har greie på svakstrømm ,Får å få ned rpm på skjerm kort vifta mi kan eg sette på en motstan som senker spenningen til 7-10 volt,eller en regulator som eg kan stille inn selv med et skruejern,har et gf2 ultra 64mb.Kjetil Kan prøve og svare dine spørsmål: Hvis jeg ikke tar feil så er skrujernet et Potensiometer eller en Rheostat. Den virker som en helt vanlig motstand bare at du kan regulere den. En motstand er en ting som senker spenningen og strømmen uten og være instillbar eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå