gizzmo-kvakk Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 http://www.planetarion.com det er kanskje ikke alle som veit hva planetarion er.. så la meg forklare litt.. Planetarion er et web basert Online spill som spilles av MANGE 1000 spillere over hele verden. Selve spillet går ut på at du/ galaxen din ( ditt lag ) og dine allierte skal ta over universet. Du er selv hersker over din egen planet som er med i en galaxe.. denne galaxen er ditt lag. ( 15 - 25 spillere i vær galaxe, galaxene er også indelt i cluster. 25 galaxer i vært cluster ) spillet går i hovedsak ut på: - skaffe seg astroider. ( som gir deg ressurser ) - bygge skip som beskytter din planet når du er under angrep ) - samarbeide med laget ditt om verdens dominangse. - attacke små n00bs som har mange roids og lite forsvar ( skikkelig moro ) - skaffe seg mektige allierte som kan hjelpe når det trengs. Å spille Planetarion er utrolig morro, men det kan også være vanskelig og tidkrevene. Som et medlem av et lag kan man ikke bare kjøre sitt eget løp. skal man ha en skjangse må man kommunisere med sine lagkamerater. Dette foregår somoftest på Planetarion sin egen IRC server. ( irc.planetarion.com /join #planetarion) Planetarion - runde 6 er akkurat over. Runde 7 er klar for signup en gang denne uken og spillet vil bli satt i gang i neste uke.. som er akkurat den tiden du trenger på å komme deg inn på IRC, få noen Elite venner og alliangser og være klar til å herske over ditt eget univers... Jeg anbefaler på det sterkeste at du prøver dette spillet. Få med deg venna dine, lag deres eget lag og start å gjør livet surt for andre. goto: http://www.planetarion.com - her finner du en manual som forklarer deg i detaljer hvordan man skal spille. - forum.. kan lønne seg og lese - planetarion portalen + mye mer... vist du bestemmer deg for å prøve.. så anbefaler jeg deg å komme inn på planetarions IRC server.. http://home.no.net/madedeep/planetarion.htm På denne URL`en finner du en liste over IRC kanaler og alliangser du kan joine er du litt usikker kan du komme inn på kanalen #grus her kan du snakka med spillere som har vært med å spilt Planetarion helt siden det started for litt over 2 år siden. ( du kan ta kontakt med meg. Nick: gizzmo så kan jeg hjelpe deg litt på vei) = ) så da kan jeg vel ikke si så mye mer.. Få med deg alle venna dine og spill planetarion.. du finner ikke et spill som er bedre.. garantert... Lenke til kommentar
Co[]V[]bster Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Dette spillet høres Kjedelig ut! Er det gratis tester jeg det gjerne, men man kan da vel ikke ta penger for et slikt konsept!!!! :smile: :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Jeg spilte det littegrann i runde 2/3. Da var det gratis, og 160 000 registrerte spillere. Til å begynne med var det moro, men synes det er litt teit med spill du må lese hauger med tips og "tutorials" for å ha sjangs i, uten at det skal kune være mulig å finne ut av det selv. (forsøker du det siste er du straks en av n00bsene kameraten over snakka om.) Den direkte årsaken til at jeg slutta å spille er forresten at kommandøren for galaksen min ringte meg kl. 04.00 morgenen før en eksamen for å be meg stå opp og hjelpe til med ett strategisk motangrep på noen som angrep galaksen vår. Spillet går nemlig realtime, noe som folk uten arbeid eller andre forpliktelser vet å benytte seg av. I tillegg koster det nå altså penger... På den positive siden er spillet (var i alle fall det når jeg spilte) norsk, og greit om du har for mye fritid. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Spilte runde 3 og 4 tror jeg det var. Men sluttet når de gikk over til pay-to-play :sad: Spillet var arti det, men ble etterhvert for tidkrevende, og det er også derfor jeg slutter med AO nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 latterlig at de tar penger. var gøy en stund mens de ikke tok penger for det. prøv heller andre slike spill som redlite district eller space. (søk på internett) Lenke til kommentar
gizzmo-kvakk Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 skjønner ikke hvorfor dere skal være så negative til at det koster spenn.. det koster 80 kr for å spille i 4 månder.. spør du meg så er det ikke en dritt.... btw, så har PA blitt sinnsykt mye bedre en det var etter at det blei p2p.. seff, pa blir jo aldri det samme som før da vi hadde 180 k spillere.. ( det var tider ) men, det er helt klart vært 80 kr for 4 månders morro ! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 så lite? overraskende. gjør situasjonen litt bedre. hvor mange spillende er det nå da? tror fortsatt jeg holder meg til de gratis spillene. holder meg til å betale internett regninga med det første. Lenke til kommentar
gizzmo-kvakk Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 jepp, jeg synes ikke det er stiv pris i det hele tatt.... så har man jo selfølgelig muligheten til å gå for gratis accounter... men da kan man ikke joine den galaxen man vil ( bare random gal ) denne runden var det litt under 30 k betalende planeter + alots of freeplanets.. så det er fortsatt en del = ) Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Andre, ikke fullt så krevende spill, er StarKingdoms (som bedrer seg). Eller Star-Fury, den er litt mer PA. Lenke til kommentar
CandyShot Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Planetarion er et spill som bestemer mer over deg enn du gjør over det, skal man i det hele tatt ha sjangs må man regne med å bruke mellom 2-6 timer hver dag, hadde vært greit hvis man selv kunne bestemme når, men siden fleste parten av spillerne i PA er fra europa foregår mye om natten. Uansett så er planetarion noe skikkelig møkk, runde 1 t.o.m 3 var de beste, etter det begynnte de å være så kjipe med balanse i spillet osv. da kunne man bygge seg opp i løpet av 1 måned, men nå må man spille en hel runde for å være average. Ikke uten grunn at den beste alliansen i spillet noensinne hadde motoet 'Freedom, Dedication & No real life'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå