TEE Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Selvsagt er det produsent/leverandør som har ansvaret ved en evt. reklamasjon. Selgeren har jo kjøpt produktet av de, der gjelder den vanlige Kjøpsloven. Den gir deg de samme reklamasjonsrettighetene som forbrukere har i Forbrukerkjøpsloven. Her var det snakk om hvem sluttbrukeren skal henvende seg til. At forhandleren henvender seg til produsenten er jo en selvfølge. I loveteksten i forbrukerkjøpsloven er det kun nevnt selger, noe som jo egentlig burde bety at sluttbruker ikke skal behøve å ha noe med produsent å gjøre. Men i praksis er det mere en valgssak. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Selvsagt er det produsent/leverandør som har ansvaret ved en evt. reklamasjon. Selgeren har jo kjøpt produktet av de, der gjelder den vanlige Kjøpsloven. Den gir deg de samme reklamasjonsrettighetene som forbrukere har i Forbrukerkjøpsloven. Det er andre regler for forbrukerkjøp vs næringskjøp.. Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Selvsagt er det produsent/leverandør som har ansvaret ved en evt. reklamasjon. Selgeren har jo kjøpt produktet av de, der gjelder den vanlige Kjøpsloven. Den gir deg de samme reklamasjonsrettighetene som forbrukere har i Forbrukerkjøpsloven. Det er andre regler for forbrukerkjøp vs næringskjøp.. Det er det jeg sier. Du har Kjøpsloven og Forbrukerkjøpsloven. Bedrifter må forholde seg til Kjøpsloven. Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Selvsagt er det produsent/leverandør som har ansvaret ved en evt. reklamasjon. Selgeren har jo kjøpt produktet av de, der gjelder den vanlige Kjøpsloven. Den gir deg de samme reklamasjonsrettighetene som forbrukere har i Forbrukerkjøpsloven. Her var det snakk om hvem sluttbrukeren skal henvende seg til. At forhandleren henvender seg til produsenten er jo en selvfølge. I loveteksten i forbrukerkjøpsloven er det kun nevnt selger, noe som jo egentlig burde bety at sluttbruker ikke skal behøve å ha noe med produsent å gjøre. Men i praksis er det mere en valgssak. Okey, trodde du mente at det var selgeren som måtte dekke evt. reklamasjon. Det er sant det du sier her. Sluttbruker kan velge hvem de vil reklamere til, og selger kan ikke fraskrive seg dette ansvaret. Da er vi egentlig enige da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå