Gå til innhold

Skal ha GeForce 6600GT - Men hvilken produsent ?

Coaslip

Anbefalte innlegg

Er ny her på forumet, men har holdt på aktivt med pc i noen år , og var tidligere "n00b" innen alt med pc dette , men har vært lite aktiv på hardwaresiden de siste årene.. Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc (P4 775 3.0Ghz , med 925x chipsettet , noe som tilsvarer jeg har en PCIe buss som lengter etter et skjermkort - kjører vanlig PCI nå, snakk om flaskehals..)

Kortet jeg har sett meg ut er Geforce 6600GT som er rett rundt hjørnet , men jeg er virkelig i tvil om hvilken produsent jeg skal velge...

Hvordan er de forskjellige produsentene ? De som leverer dette kortet er...

MSI

GAINWARD

Pointofveiw

Jeg har MSI hovedkort og de virker rimelig flinke i hva de holder på med , men de to andre er totalt ukjent for meg... noen kommentarer ? Evt andre leverandører som jeg bør vente på ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et Pov kort, og må si meg meget godt fornøyd med det.

Går som det griner, overklokket til 550/1090

Ikke så voldsomt stor bundle hvis det betyr noe for deg, det som følger med er:

Tomb Raider Angel of Darkness - Fullversjon

Commandos 3 - Fullversjon

Power DVD

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tregere minne ja

Vet du hvilken hastighet MSI kjører minnet på? 500MHz (1000MHz effektivt) er jo standard. Både Club3D, Point of View og Sparkle oppgir denne hastigheten på sidene sine; AOpen oppgir DDR3 som skulle bety det samme. Men jeg klarer ikke å finne noe om MSI sin 6600GT noen steder... :ermm:

Lenke til kommentar
Frekvensen er nok den samme ja men minne i seg selv:

128MB utgaven 2ns GDDR3 ramdac 400mhz

256 utgaven 5ns DDR1 ramdac 350mhz

Mener dette er referanse specs, mulig jeg tar feil.

på GT-kortene er det da vitterlig ikke DDR1 minne?! *sjekke opp og komme med svar*

På msi sitt vanlige 6600 kort med 256mb, er det tydeligvis DDR minne, og på GT er det GDDR3. Men på sidene til MSI står det kun info om 128mb kortene (6600GT).

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
Jeg har et Pov kort, og må si meg meget godt fornøyd med det.

Går som det griner, overklokket til 550/1090

Ikke så voldsomt stor bundle hvis det betyr noe for deg, det som følger med er:

Tomb Raider Angel of Darkness - Fullversjon

Commandos 3 - Fullversjon

Power DVD

og et lite leketøy, som sier "Point of View....Do you want to play me?" når du trykker på knappen :D og bilde av en havfru på lekedingsen :p

Lenke til kommentar

vil anbefale geforce egentlig.. av tidligere erfaring med nvidia kort virker det som geforce har det beste "sammarbeidet" med nvidia om chipsets. ;)

*edit* LITT trøtt på jobben.. ? neida.. :blush: Mente selvfølgelig gainward.. :p

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
vil anbefale geforce egentlig.. av tidligere erfaring med nvidia kort virker det som geforce har det beste "sammarbeidet" med nvidia om chipsets. ;)

For en hinsides kommentar. Vi setter pris på anbefalinger, men du har vel kanskje ikke spekulert på sammenhengen mellom GeForce og nVidia før? :p Dessuten er ikke tidligere erfaring verdt noe særlig i denne sammenheng, sorry.

Lenke til kommentar

Du er klar over at det er Nvidia som har skapt GeForce, og at Geforce ikke er et eget selskap? Det er kun en plattform innenfor Nvidia :whistle:

Endret av fredriku
Lenke til kommentar

Det der er den beste anbefalingen jeg noen sinne har hørt her på forumet. :!: Lurer på hvorfor folk som ikke i det hele tatt har greie på fakta kommer med anbefalinger til andre. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...