int20h Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Mindre PCIe enn forventet fra ATI ATI forventet tidligere i år at grafikkort basert på PCI Express ville stå for nærmere 40 prosent av salget mot slutten av året. Anslaget viser seg å ha vært noe optimistisk. Les artikkelen her Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jaja, kanskje ikke så uventet, men litt synd egentlig, jeg vil ha en rask og brutal overgang AtW Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 det tar seg nok opp betraktelig så fort nForce4/KyT890 kommer ut...sikkert MANGE som sitter og venter på A64 med PCIe... Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 det tar seg nok opp betraktelig så fort nForce4/KyT890 kommer ut...sikkert MANGE som sitter og venter på A64 med PCIe... jeg gjør akkurat det, og på at jeg skal få no tid til å bygge meg eget kabbis. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 det tar seg nok opp betraktelig så fort nForce4/KyT890 kommer ut...sikkert MANGE som sitter og venter på A64 med PCIe... jeg gjør akkurat det, og på at jeg skal få no tid til å bygge meg eget kabbis. Jeg og Lenke til kommentar
kilik Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Litt overraskende at de fleste NYE maskiner fortsatt selges uten PCIe. Hadde forventet en skikkelig overgang nå mot slutten av året, men ser ut til at det går mer gradvis. Utover i neste år er forhåpentligvis PCI/AGP død og begravet... Har lenge ventet på å kjøpe ny maskin med Athlon64/DDR2/PCIe... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 for ikke å snakke om SATA disk enheter som CD/DVD brennere...men så langt er det bare ett par på markedet..! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 det tar seg nok opp betraktelig så fort nForce4/KyT890 kommer ut...sikkert MANGE som sitter og venter på A64 med PCIe... Vil nok tro det ja , pci er fortsatt nytt og lite prøvd , så å vente en så stor overgang så fort var vel optimistisk , dessuten har vel ikke kortene vært direkte enkle å få tak i . Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 er nok en stor ulempe at AMD brikkesettene ikke har vært raskere ute med å innplentere PCIexpress inn i maskinene som dermed de ganske så mange oppgraderer datamaskinen med.. bare tenk! : amd har hatt fremgang i salget av athlon 64 men INGEN hovedkort til denne prosessortypen støtter PCIe. Hvis det var kort som støttet det fra og med begynnelsen så hadde nok salget vært noe annet -Bare en tanke.. ikke fakta!! - Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Første generasjon av nye I/O busser pleier alltid å ha startvansker, og Intel har slitt med både buggete brikkesett og PCI-Express skjermkort fra ATI som ikke følger standarden skikkelig. PCI-SIG har nå forøvrig kommet med en oppdatert spesifikasjon, PCI-Express v1.1: http://www.pcisig.com/specifications/pciex...ew_zone#express AGP 1.0 (1X) ble heller ikke noen stor suksess, AGP 2.0 og nyere derimot... Endret 9. oktober 2004 av snorreh Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 ikke følger standarden skikkelig, eller ikke gidder å betale for å få "approved by PCI-SIG" logoen? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 En venn av meg har ikke førerkort på bil. Det må bety at han har stryket til oppkjøringen.. det kan bare være den eneste logiske konklusjonen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 En venn av meg har ikke førerkort på bil. Det må bety at han har stryket til oppkjøringen.. det kan bare være den eneste logiske konklusjonen. Ingen som har sagt at det er den eneste logisk slutningen, men la oss si vennen din er veldig bilinteressert, og dessuten har en økonomisk interesse av å ha førerkort, og har snakket lenge om at han skal ta det. Da er det ting som kan tyde på at han strøk på oppkjøringa. AtW Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Ingen som har sagt at det er den eneste logisk slutningen, men la oss si vennen din er veldig bilinteressert, og dessuten har en økonomisk interesse av å ha førerkort, og har snakket lenge om at han skal ta det. Da er det ting som kan tyde på at han strøk på oppkjøringa. Men det virker som noen ville ha tatt dette for et bevis på at han har stryket på oppkjøringen. La oss si at det tar tid før han får vite resultatet av oppkjøringen. Kanskje han nettopp har kjørt opp. Endret 9. oktober 2004 av MistaPi Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Men det virker som noen ville ha tatt dette for et bevis på at han har stryket på oppkjøringen. La oss si at det tar tid før han får vite resultatet av oppkjøringen. Kanskje han nettopp har kjørt opp. Meget off-topic dette, men: Man får beskjed av sensor umiddelbart etter at bilen er parkert Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Meget off-topic dette, men: Man får beskjed av sensor umiddelbart etter at bilen er parkert Ja jeg er klar over det, jeg har selv førerkort på bil. Det var bare en hypotetisk fremstilling. Det var derfor jeg skrev "la oss si" Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 http://www.pcisig.com/developers/complianc...tors_list/pcie/ Lenke til kommentar
formann Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 http://www.pcisig.com/developers/complianc...tors_list/pcie/ Se her ja. ATI har nettopp klart lappen. Tipper det slaget satt godt i fleisen på nVidia som sendte de skittene brevene sine rundt . Neste gang noen av de (ATI og nVidia) prøver seg på noe sånt igjen, så burde vi alle gå sammen om å boikotte dem i si 3-6mnd. Det merker de nok. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Huh, stusser litt på at det står R480 og noen andre kort i den lista, hvordan kan de ha blitt godkjent? Samtidig står ikke X300/700 der, bare mobility versionene. Skjer det mye(mere) bak veggene som ikke vi vet om? Endret 4. november 2004 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
stram Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Samtidig står ikke X300/700 der, bare mobility versionene. Sjekk igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå