PettersenX Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Jeg skal bygge meg ny PC, men jeg vet ikke hvilket HK jeg skal ha. Jeg skal ha: AMD athlon 64 3200+ 2x512 mb OCZ-minne pc3200 NorthQ 400w PSU Sapphire radeon 9800 atlantis pro 128 mb Jeg skal ha et kabinett med minst 4 s-ata connectors. Jeg vurderer Gigabyte k8ns pro. Det er dårlig bios i det, men det er et bra chipset. Har hørt at asus k8v er bra, men jeg leste en tråd av en som var misfornøyd med det... Jeg tror ikke jeg skal ha K8T800, for jeg har hørt mye negativt om det. Har også hørt mye negativt om MSI-HK... Er det noen som har noen gode erfaringer med hovedkort? Endret 8. oktober 2004 av PettersenX Lenke til kommentar
sarcasm Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Nesten samme system som meg det der. Du bør ikke gå for samme hovedkort som jeg har kjøpt. Jeg angrer pga det ikke var dual-channel ram støtte på det. + alle de andre feilene jeg skrev i denne threaden da Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) msi k8n neo platinum eller DFI lanparty UT edition 250gb edit: msi har hatt gode hk i flere år nå de, mene de har aldri vært noe bra til overklokking. i alle fall ikke føre de kom med de nye amd 64 250gb korta sine kjenner flere med det kortet jeg tipsa om. alle er happy Endret 8. oktober 2004 av Spirre Lenke til kommentar
PettersenX Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Noen foreslo et abit-hk. Jeg husker ikke hvilken modell det var, men... Er det noen som vet hva man bør velge fra abit, eller er abit bare søppel? Hva er det forresten jeg bør se etter når jeg velger hovedkort? Jeg syns at alle forkortelsene er litt vanskelige å forstå, ettersom jeg ikke er helt inne i hk-verdenen... Det hadde vært fint om noen kunne gi meg en kjapp leksjon i alle forkortelsene og ordene. Eller så hadde det vært fint om noen kunne finne noen hovedkort fra forskjellige produsenter som har: - minst 4 s-ata connectors - en ekstra skjermutgang om mulig - plass nok til 3-4 ram-brikker (pc3200) - integrert lydkort - nettverksport (gjerne 2) - helst nForce 3-chipset - mer enn 2 usb-utganger (jeg skal ha socket 754, som nevnt over) Endret 9. oktober 2004 av PettersenX Lenke til kommentar
PettersenX Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg skal helst ikke ha Dual bios som det er i gigabyte-hovedkortene. En venn av meg er ikke fornøyd med det, i hvert fall... Lenke til kommentar
PettersenX Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Oida... Er glemsk i dag Glemte å nevne at jeg skal koble lyden til stereoanlegget mitt med en et-eller-annet-rart-plugg som jeg ikke husker hva heter i farta. Jeg må derfor ha mulighet til det også... Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg skal helst ikke ha Dual bios som det er i gigabyte-hovedkortene. En venn av meg er ikke fornøyd med det, i hvert fall... Jeg hadde Gigabyte md dual bios før, hadde ingen problemer. Synes det virket kjempebra... Nå har jeg hatt Asus i nesten et år, og har ikke hatt noen problemer med biosen. Den stiller seg automatisk tilbake om jeg klokker for mye, eller ikke starter opp. Så kan vel si at det ikke er behov for dual bios, men det er ingenting negativt med det. Lenke til kommentar
PettersenX Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Oida... Er glemsk i dag Glemte å nevne at jeg skal koble lyden til stereoanlegget mitt med en et-eller-annet-rart-plugg som jeg ikke husker hva heter i farta. Jeg må derfor ha mulighet til det også... 3,5mm stereo minijack er det det heter... Lenke til kommentar
PettersenX Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg har sett litt på hovedkortene her på komplett, og dette ser ut som noe jeg leter etter... Er det noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå