Gå til innhold

Extreme/Hi-End/Ultimate PC-komponenter

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har vært borti Hi-end produkter for PC-bruk? Og har noen adresser å gi fra seg?

Ideen er å skille seg litt ut fra den "gemene hop", og vise at man mener "alvor" med PC'ene sine.

Og da tenker jeg ikke på metoden "kjøpe Chieftec fra Komplett og modde" men å kjøpe fra nisjeleverandører; for eksempel å få lagd et tastatur eller tre hos Sasse i stedet for å kjøpe Cherry eller Keytronic - evt til NØD Logitech - fra en eller annen databutikk på hjørnet. (Jeg gidder ikke engang å kommentere tastaturer-som-følger-med-PC-en-ved-levering)

Noen ideer? Og jada, dette er sikkert like interessant som diskusjonen flatkabler vs runde kabler for noen, og interesserer nok bare (wannabe) feinschmeckere, hackere, nerdz, geekz og dere andre som sitter mer enn 12 timer foran maskinene hver dag. Og da mener jeg ikke bare på hverdager... :smile:

Comments?

KenM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmmm......la meg gjette, du har hifi som en stor hobby? Kjente igjen forklaring din litt på hvordan markedet er der....

dessverre er det litt anderledes i databransjen. Til normale opperativsystem og bruk er prossesorene til AMD og Intel "det" nyeste. Prisene har rast så mye de siste åra, så det billigste alternativet er ikke så langt i fra det dyreste som det en gang var.

Skal man kalle noe high-end, så må det bli Silicon Graphics maskiner, gigantiske servere og slike ting. Disse produktene er totalt unyttige for oss normale forbrukere, og derfor blir det AMD/Intel for alle.

Når det gjelder kabinett osv. er det veldig lite nisjeprodukter der. Noen har "tre"-tastatur, men kvaliteten er ikke noe high-end. Kabinett finnes også i spesielle versjoner, men ingen i ekte sølv eller noe sånt. De som vil ha ting kun for at det er dyrt og briefe med det, representerer en svært liten del av markedet, og derfor gidder ingen produsenter å bry seg med det.

Har derimot sett en mus i ekte sølv, kosta 3000,- eller noe sånt. MEN den var trådbasert med kule og sånt gammelt microsoft design (les:386-tilbehør).

Håper det var svar på det du lurte på...

Lenke til kommentar

Takker for svar så langt i alle fall :smile:

CPU'n er forsåvidt en ting, vanskelig å komme unna Intel/AMD. :smile:

Server - vel, hadde tenkt både server og wks jeg da. Er jo en av dem som har mer enn ti maskiner i heimen... noen som har vært borti Cobalt Rackservere, forresten? (For Open/FreeBSD evt Debian)

Men sølv er kanskje å gå LITT langt; tenkte mer i retningen "ting som ikke ALLE har" - men det skal ikke være harry heller! (Noen som har sett 'Hackers' - hvor tullingene spraylakkerte tastaturet i kamuflasjefarger...?)

Og grunnen til at jeg nevnte Sasse...vel, hvis man får andre w4nn4b3-l337 folk på besøk, med en evinderlig trang til å brife over SITT utstyr - og man selv har f.eks dette (ta en titt): http://www.sasse-elektronik.de/produkte.ta...delstahl-e.html ...så går de jo hjem passe slukøret :smile:

Ken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...