Isabel Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 hei! jeg vurderer å kjøpe en brukt imac g4 med 17" skjerm. men som sagt er jeg ikke helt sikker. grunnen er at jeg ser flere og flere selger sin imac g4 med 17".. er det en grunn til det? mye feil og sånn? eller er det kanskje pga den nye imac g5? jeg må innrømme at jeg syntes g4 er veldig pen. men det er også g5 men hvis jeg ser bort ifra utseende og ser mer på maskinen så blir jeg litt usikker. den imac g4 jeg har sett på skal selges for 10 500kr og har disse spesifikasjonene: Designer mac. Pent brukt. Mac OSX 10.2.8 Hukommelse:768MB Prosessor:800MHz Power pc G4 80GB disk men så har jeg lest at imac g4 bråker litt mer enn de nye imac g5'ene. og at g5 har litt bedre skjermer. kanskje jeg heller skal satse på en imac g5 med 1,8ghz, 17" skjerm, 80gb hardisk og 256mb ram i stedet til kr 14 000kr? er denne kanskje like bra eller enda bedre? jeg er veldig usikker akkurat nå, men må innrømme at jeg er forelsket i både g4 og g5 så da takker og bukker jeg for de svar jeg får vennlig hilsen isabel Lenke til kommentar
youdecide Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hei! Jeg fraråder deg til å kjøpe en så dyr iMac G4. Det er grisedyrt. Den maskinen er iallfall 1 år gammel. iMac G4 og G5 er to helt forskjellige maskiner. Jeg har selv hatt iMac G4 800 og 1ghz utgaven og har nå en iMac G5 20" (solgte min Powermac G4 Dual prosessor). Ordet "sinke" er en god beskrivelse på den forrige iMac maskinen. Eldre komponenter og en "treg" G4 prosessor. Håper du ser at du får mer for pengene her! Lykke til i ditt valg! Mvh. Tom Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Rent personlig "snakket" nok iMac G4 mer til meg rent estetisk. Men så er jo jeg da også en sucker for det jeg liker å kalle retro-futurisme. Derimot må jeg si meg helt enig med fyren over her, det finnes ingen grunn til å kjøpe en gammel, brukt maskin så dyrt når du kan få en ny laaangt bedre maskin til noen få tusenlapper ekstra. Blir nesten som å skulle velge mellom å være fattig & syk eller rik & frisk... Lenke til kommentar
Isabel Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 hei. takk for svar. nei, da blir det ingen imac g4 på meg men jeg vet ikke hvor mye jeg gidder å bruke på en datamaskin. max 14 000 tror jeg.. så da blir det kanskje imac g5 med 17" (den jeg beskrev i forje innlegg), eller en helt vanlig bygge-selv-maskin på komplett vi får se.. men ihvertfall ikke g4 da! vennlig hilsen isabel Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 hei. takk for svar. nei, da blir det ingen imac g4 på meg men jeg vet ikke hvor mye jeg gidder å bruke på en datamaskin. max 14 000 tror jeg.. så da blir det kanskje imac g5 med 17" (den jeg beskrev i forje innlegg), eller en helt vanlig bygge-selv-maskin på komplett vi får se.. men ihvertfall ikke g4 da! vennlig hilsen isabel Men da kan du jo ta 1.6GHz versjonen. Den begynner jo tross alt på 12'000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå