kengdal Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg har satt opp mandrake 10 med samba og dette fungerer veldig bra. Nå skal jeg sette pc'en ned i kjelleren og da vil jeg fjernstyre den. Men spøsrmålet mitt er; hvordan er den beste måten og gjøre dette på. Jeg vil at jeg skal ha muligheten til og skru på min stasjonere pc med Win xp, logge meg på Mandraken, sette i gang en download og skru av min stasjonere pc igjenn. Er det noen som kan hjelpe meg med dette. MHV Kengdal Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 putty (ssh) for komadolinje, VNC for GUI, og webmin for server-administrasjon Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Så når jeg logger meg inn med vnc og starter en download og logger meg ut igjenn forstter da download'en fra Internett? Endret 8. oktober 2004 av kengdal Lenke til kommentar
zyp Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Ja, var det ikke det du ville da? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Det var det jeg ville ha, måtte bare være sikker Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Den mest lightweight måten å gjøre slikt på er dog å bruke console-programmer som kan kjøres gjennom det lille geniale programmet 'screen'. Personlig foretrekker jeg å ikek å gjøre GUI-programmer på en slik "persistent" måte. Hvis du planlegger noen slags p2p, vil jeg bla. nevne mlDonkey som er oppdelt som klient/tjener. Du kjører bare en liten daemon på serveren, og har en haug med muligheter for fjernstyring fra annen PC (telnet, web, og egne gui-klienter) Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Takker nok en gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå