Fjelly Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Skulle sende inn HK mitt i dag pga småfeil på det. Så jeg skulle fjerne cpuen som hadde vært på 2 uker ca. Kjente etter at jeg hadde løsna på ribba at den satt fast i CPUen. Tenkte ikke den satt så godt fast, så jeg gidda ikke å varme opp kjølepastaen. Men den satt visst litt for bra, så når ribba løsna hang CPUen fast under Er en flunkende ny AMD Athlon 64 3200+ ! Er jo en pinne på sockete som skal åpnes før man fjerner cpu, dette ble jo selvsagt ikke gjort da. Jeg fjernet pastaen og satte den på plass igjen bare for å sjekke om den ble ødelagt, men den fant cpuen i bios og virket som det gikk greit. Har iikke sjekket i windows enda, men skal vel ikke være nødvendig. Jeg ser ingen pinner som er knekt eller mangler så kunne vel godt bra? Er vel slik med cpu at enten virker den ellers virker den ikke? Eller kan den bli dårligere og yte mindre? *Dårlig emnefelt byttet ut* Endret 8. oktober 2004 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 den kan bli dårligere men fremdeles funke, kjenner en som har en xp1800+ som har skada coren sin, den er ikke stabil på default så ha har klokka den ned til ca 1100mhz mene om den funker så har du hatt flaks tenker jeg, har hørt flere som har opplevd dette med intel sine cpu'er uten at det har tatt skade. tror ikke det skjer så ofte med amd, i alle fall ikke føre de kom med heatspreder Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) en cpu blir ikke dårligere, enten så virker den, eller så virker den ikke. hvis ingen pinner er knekt og alt ser greit ut så er det sikkert ingenting i veien med den. akuratt det samme skjedde med meg for noen år siden med en pentium 2 ghz. dum som jeg var så satte jeg kjøler på igjen med cpu hengene fast under. bøyde nesten alle pinnene under cpu, men etter litt triksing med pinsett så virket den som før. den står fortsatt i pcn ned, funker fjell Endret 8. oktober 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 en cpu blir ikke dårligere, enten så virker den, eller så virker den ikke. hvis ingen pinner er knekt og alt ser greit ut så er det sikkert ingenting i veien med den. feil det der gitt...jeg har vært borti to cpu'er selv som blir slappe med tida. den ene har jeg allerede nevnt. den andre er min gamle xp2500+ var 100% stabilt på 2,2 ghz, men etter noen mnd'er (et år kanskje) måtte jeg gå ned 100 mhz for å få den helt stabil igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå