Gå til innhold

Merkelig feil med Asus k8v SE deluxe


sarcasm

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vet ikke om dette er et kjent problem eller ikke. Har tatt noen søk på tomshardware og firingsquad etc, men fant ikke noe å bli klok på; så jeg spør her.

 

Jeg kjøpte nylig en del ny hardware

 

Athlon 64 3200+ (boxed)

Asus K8V Se Deluxe

OCZ 1024 PC3200 Dual-channel RAM

Dette er koblet til en 350 W PSU. (Chieftech)

 

 

Når jeg dytter inn powerknappen så skjer det som regel ingenting. Jeg må åpne kassen, se om kabler sitter løst, dytte litt her og der osv. Hver gang er det det samme: alle ledninger sitter som de skal, ram sitter ordentlig, CPU sitter ordentlig, men alikevel funker ikke power-knappen. Så etter en 10-12 forsøk, så kommer den seg. Dette skaper selvsagt stor frustrasjon.

 

Også, det kan være at jeg ikke har lest noe men, når jeg først får igang maskina, bruker den uvanelig lang tid på å komme seg til Boot-sector på HDD, hvor den vanlighvis skal starte OS. Når den først kommer seg hit, så hører jeg hdd slår seg av, og forblir av i noen minutter. (Virker i alle fall som noen minutter, gud så irriterende..) Etter denne VELDIG trege prosessen med å få maskina igang om ettermiddagen, så er den helt fin. Får sjelden (faktisk aldri) feil i windows (XP), alt er perfekt når jeg har kommet så langt.

 

Siden jeg ikke har funnet noen løsning på dette så blir det til at jeg lar maskina stå på over natten, for jeg gidder ærlig talt ikke å bruke 5 minutter på hver eneste boot.

 

Flere som har/har hatt dette problemet og vet om det kan fikses? Bør jeg gå til anskaffelse av nytt HK? (Jeg vurderer dette(HK støtter ikke dual-channel ram, som jeg har))

 

NB. Jeg har ikke flashet bios siden jeg satte opp maskinen. (bios er fra 4 sept, 04, eller noe)

 

 

 

Setter pris på svar.

Endret av sarcasm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte jeg skulle ta en flash av bios. få den fra verson 1001 til 1004. Dette trenger jeg floppy til, og den var disablet. Nå måtte jeg av med maskinen, koble til diskettstasjonen for å skru den på igjen.. Men når jeg skulle skru på den igjen etter å ha koblet til FDD så kom feilen tilbake. Maskina boota ikke. Nå har jeg latt irritasjonen komme til et nivå hvor jeg koblet fra alt fra hovedkort, og prøvd del for del. Samme skjer hver gang. PSU reagerer ikke når jeg trykker inn powerknapp.

 

er det fler som har hatt dette problemet? hadde vært fint med litt snar tilbakemelding, siden jeg sitter uten maskin nå og jeg vil gjerne ha den opp igjen.

Lenke til kommentar

jeg har ikke prøvd en annen PSU enda, men skal prøve det. takk for forslaget!

 

Kablene stod tilsynelatende riktig på hovedkort. Er litt "forvirra" på hvor power-knapp skal være koblet til da det ikke er så bra merka opp, men det er bare 2 forskjellige muligheter til hvor powerknapp skal stå og jeg har prøvd begge.

 

når jeg skrur på strømmen til PSU via knappen bak så lyser dioden på HK grønt så det er kontakt mellom psu/hk... har tatt ut alt av kort og tilkoblinger (ikke CPU) for å se om det kunne hjelpe men ingen lykke enda.

 

Fikk fart i maskina 2-3 ganger igår kveld, etter jeg faktisk satte i en cooler-master vifte igjen. merklig nok så funka den plutslig.. men selvsagt så stod ikke HDD tilkoblet så jeg hadde ikke OS. Skulle sette i hdd igjen men så fikk jeg master/slave konflikt og ingen hdd ble detecta. skulle sette om til riktig igjen, men etter det har jeg ikke fått boota.

 

Lurer på om jeg skal sende mail til netshop.no å høre med de om jeg kan få pengene tilbake eller tilsvarende mengde penger avslag på et NF3 HK.

 

 

:mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Lenke til kommentar

prøvde en annen kasse's powerknapp nå. samme greia.

 

når jeg skrur på PSU lyser det grønt på hovedkortet men ingen ting skjer når jeg trykker inn powerknapp.

 

er det bare jeg og en jeg kjenner som har hatt dette problemet med Asus K8V Se Deluxe? Tror jeg skal sende mail til netshop..

 

 

Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250 ATX/S-ATA/Dual-GB-LAN/8ch-LYD/1394B

det ser jo greit ut. noen erfaringer med dette hk?

Lenke til kommentar

leste testen, kortet ser veldig bra ut. det er litt dyrt som de nevnte på den negative siden men, jeg bør da få tilbake de 1000 kronene jeg brukte på forrige hovedkort, syntes jeg.

 

går nok til anskaffelse av dette kortet. takk for tips alle som svarte.

 

 

huff - 2 uker uten PC da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...