rbuljo Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) nå lurer jeg på om jeg har lagt gull egget.. har ett GW 6800GT GS. når 3dmark05 kom ut så prøvde jeg seff og klokke det for og se hvor my jeg jeg fikk i score, brukte rivatuner siden det var innstallert. det som skjedde var at den hadde lagt klokkehastigheta på oppstart i windows. så kortet gikk med 2D & 3D hastighet på 445/1200 uten at jeg var klar over det. det gikk vel i noen dager uten at jeg visste dette, plutselig bynte maskina å skru seg av, liksom strømbrudd.. fant ut av dette men det fortsetter å gjøre slikt. Edit: den skrur seg ikke av, men henger seg bare opp og lager rare lyder fra høytallarene. har klart bilde og ingenting synlig galt. begge DVI utgangene fungerer. men hva har skjedd? og er kortet ødelagt? avinsstallerte 66.81 driver og installerte 66.72 WHQL driver på. flasha bios fra modded 1.4v bios til original. men ingen forbedringer. hjelp trenges sårt.... Endret 8. oktober 2004 av RmB Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg har hatt samme tingen, jeg trur riva tuner er ustabil, jeg fikk også mitt x800 xt pe noe jævli høyt, jeg var helt oppe på 1300 eller noe på mem. det hadde riva stilt selv, men det ga ikke utslag på maskina mi, hvis jeg hadde prøvd å klokke opp til så mye, hadde kortet tatt kvelden tror jeg. Men siden du fortsatt får kjørt noe så.....Kortet ditt er nok ikke ødelagt. Slett riva tuner og bruk powerstrip! Evt. slett drivere og legg dem inn på nytt, jeg veit at nvidia kan få problemer hvis du ikke sletter de gamle driverne før de nye installeres. Sorry, men jeg veit ikke noen fasit på problemet ditt , men prøv det jeg skrev over!! Lenke til kommentar
rbuljo Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 jeg slettet rivatuner før jeg fant ut av dette.. så så jeg at den kjørte på 445/1200 og uansett hva jeg gjorde så fikk jeg ikke vekk 445/1200 "oppstartsklokk". så jeg innstallerte rivatuner igjen og fikk satt det til normal oppstart 400/1100.. men har prøvd alt du sa. men enda ikke noe forbedringer... AAARGH Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 En ting...."formatere" Dette vil antageligvis slette alle driver instillninger og hovedkilden til problemet ditt,hvis ikke,last ned bios'en til kortet ditt og tving kortet tilbake til riktig clock! ellers kan du jo bruke powerstrip, slette rtuner fra regedit, legge inn expert tool eller atitool, det skal vist funke til klokking men ikke noe annet på nvidia kort. Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Vurder også at du kan ha fått blaster viruset, sånn sett har jeg hatt samme problemet, maskina mi skrudde seg plutselig av! Lenke til kommentar
rbuljo Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 kortet er i rikitig klokk nå.. men problemet er jo at det har stått på 445/1200 i dagesvis.. og lurer på om dette kan ha ødelagt kortet..? har kjørt antivirus og alt. ingenting virus funnet. og jeg skrev feil der oppe. maskina skrur seg ikke av, den bare henger seg opp.. stopper helt og funke og lager en rar lyd hver gang fra høytalerne. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Test kortet i en annen maskin, så finner du fort ut om det er gåent Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 kortet er nok helt sikkert ikke ødelagt, da hadde ikke funka i det hele tatt. det skal mye til føre kortet dør ved vanlig overklokk, og den du hadde var ikke noe spes høy kjør en formatering du og se om det hjelper Lenke til kommentar
rbuljo Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Test kortet i en annen maskin, så finner du fort ut om det er gåent testet kortet i en annen maskin, funket helt ok.. puuuh... men hva i alle dager er det som klikker da? den henger seg til og med opp i dos.. så det må jo være noe hardware som er fucked royally...? ram? hovedkort? Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Kan være boot settninger som ligger der. Når du snakker om DOS snakker du Windows XP i command mode eller Dos 6.22 ?? Hvis det er command mode du snakker så er det kjørt mange settinger før denne kommer opp. Blant annet skjermkort instillinger. Bare vga modus. Hvis du har lagt inn noe annet kan denne overstyre normal modus. Gjør en ny instalasjon før du behøver å tenke på ny hw. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 har hatt samme problem med r8500 i gta vc Lukta svidd Varme var problemet da Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 når jeg skal klokke noe så er jeg uber forsiktig... skulle klokke cpu; en og en fsb om gangen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå