Gå til innhold

Ny 200 Gb hardisk, kommer ikke automatisk opp

harly

Anbefalte innlegg

Har problemer med min 200 Gb hardisk, den kommer ikke automatisk opp i XP når jeg starter maskinen.

Som Primary disk har jeg en Watern digital Special edition 80 GB.

Det er en Western Digital Special edition 200 GB disk med en DVD rom koblet som slave. Hovedkortet er et MSI 845E MAX2-BLR Hovedkort S478/533mhz.

Disken er ikke partisjonert.

Viss jeg starter meskinen uten å gå inn i bios kommer ikke 200 Gb disken opp, den er satt til Auto i Bios. For å få disken opp må jeg gå inn i bios hver gang jeg starter maskinen og gå ut igjen. Trenger ikke gjøre noen instillinger eller lagre når jeg går ut.

Går det ann å sette instillingen selv som user? Har prøvd å finne ut hva disse skal være, men blir ikke klok på det som står på WDC sine hjemmesider.

Er det noen som har noen tips, eller eventuelt vet hva user instillingene skal være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok partisjonere den og formatere den... Har du WindowsXP kan du bruke diskbehandlingen der.. .

Du bør også sette disken som slave, på kabelen som har 80gb hardisken.. Dette fordi disken vil kjøre på samme hastighet som den tregeste enheten på samme kabel (DVD`en)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...